Νέα εποχή για την Εγνατία Οδό-Τι αλλάζει με επενδύσεις 1,8 δισ. ευρώ - iefimerida.gr

Νέα εποχή για την Εγνατία Οδό-Τι αλλάζει με επενδύσεις 1,8 δισ. ευρώ

εγνατία οδός
Εγνατία Οδός / Φωτογραφία αρχείου
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μία νέα περίοδος ξεκινά για την Εγνατία Οδό, τον κρίσιμο οδικό άξονα που συνδέει την Ηγουμενίτσα με τους Κήπους του Έβρου, γεφυρώνοντας την Ευρώπη με την Ανατολή.

Έπειτα από την ολοκλήρωσή του τον Μάιο του 2009 και μια μακρά περίοδο ελλιπούς συντήρησης, ο αυτοκινητόδρομος περνά σε φάση ριζικής ανανέωσης.

Η πρόσφατη κύρωση της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή παραχωρεί το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης για 35 χρόνια στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis projects, η οποία θα υλοποιήσει ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αναγκαιότητα για άμεσες και ουσιαστικές παρεμβάσεις είναι επιτακτική, καθώς ο αυτοκινητόδρομος θεωρείται πλέον παλαιωμένος. Ορισμένα τμήματά του, όπως σήραγγες που χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1980, χρήζουν βαριάς συντήρησης. Αυτή ακριβώς η παράμετρος «σχετίζεται με την ασφάλεια των μετακινούμενων και με το επίπεδο της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχεται σε αυτούς», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος. Στόχος είναι η μετατροπή του σε έναν υπερσύγχρονο οδικό άξονα που θα ανταποκρίνεται πλήρως στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφάλειας και λειτουργικότητας.

Σε πρακτικό επίπεδο, το σχέδιο προβλέπει την άμεση εφαρμογή μέτρων οδικής ασφάλειας σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου. Προτεραιότητα δίνεται στην αναβάθμιση των περίπου 60 σηράγγων, με σκοπό την πιστοποίησή τους αρχικά στην κατηγορία Ε, όπου ισχύουν περιορισμοί για τα περισσότερα επικίνδυνα φορτία, και τελικά στην κατηγορία Α, αίροντας κάθε περιορισμό. Οι εργασίες εκσυγχρονισμού θα επεκταθούν στα 658 χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου καθώς και στους κάθετους άξονές του. Οι οδηγοί θα πρέπει να αναμένουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις το επόμενο διάστημα, καθώς οι παρεμβάσεις θα πραγματοποιούνται με τον δρόμο σε λειτουργία, προκειμένου να διασφαλιστεί η απόλυτη ασφάλεια των διελεύσεων.

Το επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνει, εντός της πρώτης πενταετίας, την ολοκλήρωση έργων ανάταξης και αναβάθμισης ύψους άνω των 420 εκατομμυρίων ευρώ. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει ο εκσυγχρονισμός του οδικού άξονα Χαλάστρα-Εύζωνοι σε κλειστό αυτοκινητόδρομο. Παράλληλα, ο παραχωρησιούχος αναλαμβάνει την κατασκευή δεκαέξι Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ) και δώδεκα χώρων στάθμευσης και αναψυχής, ενισχύοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους ταξιδιώτες. Η σύμβαση προβλέπει επίσης την πιθανή αναπροσαρμογή των διοδίων τελών. Η έναρξη της παραχώρησης σηματοδοτείται από την καταβολή τιμήματος που εκτιμάται στα 1,269 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ το συνολικό κόστος των εργασιών βαριάς συντήρησης κατά τη διάρκεια των 35 ετών θα φτάσει το 1,8 δισ. ευρώ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Εγνατία Οδός έργα
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ