Το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη που οδήγησε στην πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη / Intime News

Η πιθανότητα ανθρωπίνου λάθους ερευνάται για την άνευ προηγουμένου τραγωδία με τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, με αποτέλεσμα τουλάχιστον 36 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους και δεκάδες να τραυματιστούν.

Η σύγκρουση των δύο τρένων σημειώθηκε χθες πριν από τα μεσάνυχτα όταν τα δύο τρένα -η επιβατική αμαξοστοιχία με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη και η εμπορική αμαξοστοιχία με κατεύθυνση την Αθήνα- βρέθηκαν να κινούνται, με αντίθετη κατεύθυνση, στις ίδιες ράγες. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή και μετωπική, με πάνω από 100 χλμ. την ώρα.

Μετά το φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη προσήχθησαν ο σταθμάρχης βάρδιας της Λάρισας και ο κλειδούχος. Αρχικά ο σταθμάρχης προσήχθη στο ΑΤ Τεμπών, αλλά στη συνέχεια μεταφέρθηκε στη Διεύθυνση Τροχαίας της Λάρισας, η οποία και ανέλαβε την έρευνα. Μετά τις εξηγήσεις που έδωσε συνελήφθη, ενώ αυτή την ώρα δίνει ανωμοτί γραπτή κατάθεση στον εισαγγελέα.

Όπως προκύπτει από τα μέχρι τώρα στοιχεία, η επιβατική αμαξοστοιχία -κάτω από συνθήκες που ερευνώνται- βρέθηκε λανθασμένα στο ρεύμα καθόδου από το οποίο κατέβαινε η εμπορική αμαξοστοιχία, χωρίς κανείς να το αντιληφθεί, ούτε ο σταθμάρχης ούτε οι μηχανοδηγοί, με συνέπεια τη φονική σύγκρουση.

Ο σταθμάρχης φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες φέρεται να κατέθεσε: «Εγώ πάτησα κανονικά το κουμπί γιατί είναι αυτόματο το σύστημα πλέον για να αλλάξει η γραμμή οπότε κάθε τρένο θα έμπαινε σε διαφορετική τροχιά, αλλά δεν λειτούργησε».

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες ο σταθμάρχης θα έπρεπε να κάνει και οπτικό έλεγχο για να δει αν λειτούργησε η εντολή που έδωσε για αλλαγή γραμμής, κάτι που δεν έκανε.

Ο σταθμάρχης της Λάρισας κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία.

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη -Η απομαγνητοφώνηση της συνομιλίας θα ρίξει φως στα αίτια της τραγωδίας

Ο συλληφθείς σταθμάρχης, 55 ετών, είχε αναλάβει υπηρεσία στην εν λόγω θέση μόλις πριν από 40 ημέρες, αφού είχε προηγηθεί εκπαίδευση ενός έτους.

Ο ΟΣΕ έχει ζητήσει και αναμένει απομαγνητοφώνηση της πιθανής συνομιλίας μεταξύ του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών.

Ο Αναστάσιος Δέδες, πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων, μιλώντας στην ΕΡΤ ανέφερε ότι για άγνωστους λόγους δεν λειτουργούσε και η φωτοσήμανση, τα φανάρια που θα μπορούσαν να ενημερώσουν τον μηχανοδηγό ότι υπάρχει κίνδυνος στη γραμμή αυτή.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ