Λεπτό προς λεπτό η επιχείρηση διάσωσης των ναυαγών της Μήλου -Τι κατέθεσε ο καπετάνιος - iefimerida.gr

Λεπτό προς λεπτό η επιχείρηση διάσωσης των ναυαγών της Μήλου -Τι κατέθεσε ο καπετάνιος

Η διάσωση όσων ναυάγησαν στη Μήλο
Η διάσωση όσων ναυάγησαν στη Μήλο/ Φωτογραφία: iefimerida.gr
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τις στιγμές αγωνίας που έζησαν οι 18 ναυαγοί της θαλαμηγού που βυθίστηκε το πρωί βορειοδυτικά της Μήλου περιγράφουν λεπτό προς λεπτό, πρωταγωνιστές της επιχείρησης διάσωσης αλλά και το Λιμενικό σε ανακοίνωσή του.

Υπενθυμίζεται ότι η θαλαμηγός, με σημαία Μεγάλης Βρετανίας, βυθίστηκε 5 μίλια δυτικά της Φαλκονέρας, 16 μίλια βορειοδυτικά της Μήλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι επιβαίνοντες του σκάφους εξέπεμψαν σήμα SOS στις 10:30 το πρωί, ζητώντας βοήθεια. Η ανταπόκριση από τις αρμόδιες αρχές ήταν άμεση, με αποτέλεσμα να στηθεί πολύ γρήγορα η επιχείρηση διάσωσης των 18 ναυαγών.

To χρονικό του ναυαγίου και της διάσωσης στη Μήλο

Και οι 18 επιβαίνοντες, 11 άνδρες και 7 γυναίκες, μεταξύ αυτών 5 ανήλικοι, βρεθήκαν στη θάλασσα και αμέσως οργανώθηκε τεράστια επιχείρηση για τη διάσωση τους. Απαντες περισυνελέγησαν σώοι τελικά από παραπλέοντα πλοία.

Η θαλαμηγός βυθίστηκε μέσα σε ελάχιστα λεπτά, με το πλήρωμα να προλαβαίνει οριακά να ρίξει σωσίβια λέμβο στην θάλασσα και να μοιράσει σωσίβια στους επιβάτες. Μάλιστα, όταν έφθασαν στο σημείο τα πρώτα παραπλέοντα σκάφη, το σκάφος 28 μέτρων είχε σχεδόν εξαφανιστεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

To πρώτο πλωτό μέσο που προσέγγισε το σημείο 16 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά του νησιού ήταν το Sea Jet 2. «Όταν πήγα εγώ αντίκρυσα, ας πούμε ήταν μία σχεδία στην οποία ήταν μέσα καμιά 8 με 10 άτομα στην σχεδία και οι άλλοι όλοι ήταν γύρω γύρω διάσπαρτοι δηλαδή ήταν δύο από εδώ ένας από εκεί οπότε καταλαβαίνετε ότι έπρεπε κιόλας να γυρίζω και γύρω-γύρω να περισυλλέγω τους ανθρώπους» αναφέρει ο Καπετάνιος του Sea Jet 2, Μιχάλης Μακρής.

«Αμέσως και κινητοποιήθηκαν και εναέρια μέσα ελικόπτερο της πολεμικής αεροπορίας του πολεμικού ναυτικού σκάφη του λιμενικού. Περισυνελέγησαν από το Sea Jet 2 το επιβατηγό οχηματαγωγό καθώς και από άλλο ένα φορτηγό πλοίο που ήταν στην περιοχή και το δεσμεύσαμε από τον θάλαμο επιχειρήσεων και έσπευσαν στην περιοχή τα δύο μέσα αυτά. Πήγε και λάντζα με επιβαίνοντα τον λιμενάρχη της Μήλου που περισυνέλλεξαν άλλο ένα άτομο» αναφέρει ο Νίκος Κοκκαλάς, Εκπρόσωπος του Λιμενικού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ειρωνεία της «τύχης» μάλιστα, είναι ότι στην ίδια περιοχή, στη νήσο Φαλκονέρα, είχε συμβεί 55 χρόνια πριν μια από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες στις ελληνικές θάλασσες: Στις 8 Δεκεμβρίου 1966 το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «Ηράκλειον», που εκτελούσε το δρομολόγιο Χανιά - Πειραιάς, βυθίστηκε, λόγω μετατόπισης φορτίου, με αποτέλεσμα να βρουν το θάνατο 224 άνθρωποι.

Οι αιτίες του ναυαγίου στη Μήλο

Τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος που ασχολούνται με την υπόθεση, εξετάζουν το ενδεχόμενο να αποκολλήθηκε μέρος του κάτω τμήματος του σκάφους και να έγινε εισροή υδάτων. Σύμφωνα με το MEGA ο καπετάνιος είπε στην κατάθεσή του πως: «Κατά διάρκεια του ταξιδιού οι επιβαίνοντες αισθάνθηκαν κραδασμό. Ωστόσο η θαλαμηγός δεν προσέκρουσε σε ξέρα, ούτε σε κάποιο αντικείμενο. Ο μηχανικός αντιλήφθηκε το μηχανοστάσιο να έχει γεμίσει νερά με τη στάθμη να ανεβαίνει διαρκώς. Άμεσα τον ενημέρωσε ότι η κατάσταση είναι μη ελεγχόμενη».

Μεταξύ των 18 ατόμων που επέβαιναν στη θαλαμηγό που βυθίστηκε στη Μήλο επέβαιναν, σύμφωνα με πληροφορίες, η κόρη και ο γαμπρός βουλευτή της ΝΔ στη βόρεια Ελλάδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ανακοίνωση του Λιμενικού:

«Ενημερώθηκαν, πρωινές ώρες σήμερα, οι Λιμενικές Αρχές Μήλου, Σερίφου, Σύρου, Σπετσών και Ύδρας από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής για βύθιση του Θ/Γ “ACVITANNIA” σημαίας Μεγάλης Βρετανίας, με δεκαοκτώ (18) ημεδαπούς επιβαίνοντες, οι οποίοι βρίσκονταν στη θάλασσα, στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ ν. Φαλκονέρας και ν. Μήλου και συγκεκριμένα, 5 ν.μ. ανατολικά ν. Φαλκονέρας και 17 ν.μ. βορειοδυτικά ν. Μήλου.

Άμεσα και υπό τον συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης, στην περιοχή μετέβησαν τέσσερα (04) περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., το Ε/Γ-ΤΑΧ “SEA JET 2” Ν.Π. 10571, το Φ/Γ πλοίο “ΙΑΠΕΤΟΣ”, το Ε/Γ-Λάντζα “ΔΡΑΚΩΝ” Ν.Μ. 48 με επιβαίνοντα τον προϊστάμενο της Λιμενικής Αρχής Μήλου, το Ε/Γ-Τ/Ρ “ΚΑΠΕΤΑΝ ΓΙΑΓΚΟΣ” Ν.Π.15 και το Ε/Γ-Α/Ψ “ΑΝΤΩΝΙΟΣ” Λ.Μ. 1388, με επιβαίνοντες στελέχη της Λιμενικής Αρχής Μήλου, ενώ από αέρος επιχείρησαν ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού, όπως επίσης και ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας.

Οι δεκαοκτώ (18) επιβαίνοντες, εκ των οποίων επτά (7) μέλη πληρώματος και έντεκα (11) επιβάτες (13 ενήλικες και 5 ανήλικοι), περισυνελέγησαν από το “SEA JET 2”, το “ΙΑΠΕΤΟΣ” και το “ΔΡΑΚΩΝ” και μεταφέρθηκαν με ασφάλεια στον λιμένα Αδάμαντα Μήλου, όπου και δέχτηκαν τις πρώτες βοήθειες. Εν συνεχεία, μεταφέρθηκαν για περαιτέρω ιατρικό έλεγχο στο Κ.Υ. Μήλου, ενώ σε έναν εκ των ανωτέρω παρασχέθηκε περαιτέρω ιατρική φροντίδα και εξήλθε.

Προανάκριση διενεργείται από το Λιμεναρχείο Μήλου, ενώ από το περιστατικό δεν διαπιστώθηκε θαλάσσια ρύπανση».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε τα αποκλειστικά βίντεο και τις εικόνες του iefimerida από το ναυάγιο της Μήλου

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ