fbpx Ισως σε λιγότερο από τρεις ώρες το Θεσσαλονίκη-Αθήνα με τρένο το 2021 | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΕΛΛΑΔΑ
ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕ ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ

Ισως σε λιγότερο από τρεις ώρες το Θεσσαλονίκη-Αθήνα με τρένο το 2021

Τρενο αποβαθρα σταθμάρχης
18|07|2019 | 13:33
Τρενο / φωτογραφία EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Με τρένα «ιδιαίτερα νέας τεχνολογίας», που θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά στην Ευρώπη θα εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό της Ελλάδας και δη όσοι θα ταξιδεύουν από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, από τα τέλη του 2021.

Αυτό δήλωσε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, Πρακτορείο 104,9 FM, ο Φίλιππος Τσαλίδης, διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. «Θα είναι μια έκπληξη πολύ θετική (για το επιβατικό κοινό), δεδομένου ότι το τρένο αυτό θα κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Ευρώπη, θα έρθουν (σ.σ στην Ελλάδα) μερικά ζευγάρια τρένων τελείως καινούργια, τελείως σύγχρονα» ανάφερε ο κ. Τσαλίδης που σημείωσε πως η συγκεκριμένη εξέλιξη είναι μια από τις κύριες κινήσεις με τις οποίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα επιδιώξει τη βελτίωση της θέσης της στην αγορά των μεταφορών της χώρας, χωρίς όμως να είναι η μοναδική. Να υπενθυμίσουμε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει τρένο που κάνει το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες.

«Εμπειρία μετακίνησης με το τρένο»

Την ίδια ώρα και πριν από την άφιξη των συγκεκριμένων συρμών, ο κ. Τσαλίδης εξέφρασε την πεποίθηση πως με έτερα, μετασκευασμένα τρένα, που θα έχουν αφιχθεί στις γραμμές νωρίτερα, το επιβατικό κοινό θα βιώσει μια βελτιωμένη εμπειρία μετακίνησης. «Μέσα σε έναν χρόνο και νωρίτερα θα έχουμε τρένα τα οποία θα είναι σύγχρονα, ένα τελείως διαφορετικό τρένο από αυτό που γνωρίζει σήμερα ο Έλληνας επιβάτης, τρένα που θα του παρέχουν όλες τις ανέσεις, θα διαθέτουν υψηλή ποιότητα υπηρεσιών και κατά συνέπεια είμαι βέβαιος ότι θα μπορέσουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί με το αεροπλάνο», σημείωσε με έμφαση ο κ.Τσαλίδης, που προσέθεσε πως υπάρχει για το συγκεκριμένο μέσο σταθερής τροχιάς και ένα επιπλέον πλεονέκτημα, αφού οι οι σιδηροδρομικοί σταθμοί σε όλες τις χώρες και όχι μόνο στην Ελλάδα βρίσκονται στο κέντρο της πόλης και όχι μακριά.

Έτσι, για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, ο κ.Τσαλίδης ανήγγειλε πως αναμένονται πριν από την άφιξη τού εντελώς νέου συρμού, «πέντε τρένα που θα έρθουν από την Ιταλία, τρένα που ήδη ανακατασκευάζονται, κυρίως στο τμήμα των μετασχηματιστών, σε πρόγραμμα που ξεκίνησε πολύ πρόσφατα και θα είναι στην Ελλάδα στο δεύτερο εξάμηνο του 2020», ενώ τόνισε επίσης πως σε αυτά θα προστεθούν ενδεχομένως πιο νωρίς, άλλα τρία (σ.σ εκσυγχρονισμένα) τρένα, ώστε να υπάρχουν συνολικά οκτώ τρένα, τα οποία θα μπορούν να μπουν στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη". Σε αυτά τα οκτώ μετασκευασμένα τρένα, που ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέφερε πως στο σύνολό τους θα είναι σε κυκλοφορία μέχρι το τέλος του 2020, ο επιβάτης κατά τον κ.Τσαλίδη θα έχει όλες τις ανέσεις και θα απολαμβάνει την εμπειρία του τρένου, με τιμές εισιτηρίων που θα είναι σίγουρα ανταγωνιστικές και χαμηλότερες του αεροπλάνου κατά την εκτίμησή του και με βάση τα σημερινά δεδομένα.

«Ισως κάτω από τις τρεις ώρες το Θεσσαλονίκη-Αθήνα»

Το πρώτο βήμα που αποτελεί και οδηγό για τις εξελίξεις, σύμφωνα με τον κ.Τσαλίδη, ήταν αυτό της ολοκλήρωσης της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης, ενώ σημαντική εξέλιξη θα αποτελέσει και η ολοκλήρωση και εγκατάσταση του συστήματος ραδιοκάλυψης και αυτόματης προστασίας συρμών ERTMS, το οποίο βρίσκεται πάνω στο συρμό αλλά και πάνω στη γραμμή, ένα ευρωπαϊκό στάνταρ που θα ενισχύσει την ασφάλεια των τρένων, σύστημα που υπάρχει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες με προηγμένη τεχνολογία στην σιδηρόδρομο.

Αυτό το σύστημα, όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα μειώσει πάρα πολύ τον χρόνο της διαδρομής, ενώ ταυτόχρονα θα αυξήσει πάρα πολύ και τη χωρητικότητα του δικτύου. «Θα έχουμε έτσι πολύ περισσότερα τρένα, πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια σε σχέση με σήμερα και ταυτόχρονα θα έχουμε και πολύ χαμηλότερο χρόνο, αφού με την εγκατάσταση και την πλήρη λειτουργία του συγκεκριμένου συστήματος θα κάνουμε ίσως και κάτω από τρεις ώρες (σ.σ το Θεσσαλονίκη-Αθήνα)», ανήγγειλε ο κ.Τσαλίδης. Μια εξέλιξη που θα επέλθει, όπως εξήγησε, «με μια βασική προϋπόθεση, που θα είναι η ανάταξη του δικτύου σε μερικά, όχι πολλά τμήματα, ένα κοντά στη Θεσσαλονίκη, ένα στο τμήμα Κατερίνη-Θεσσαλονίκη και ένα κοντά στην Αθήνα, το Αθήνα-Οινόη», με εναλλακτική εξέλιξη δίχως τις αναταγμένες περιοχές την ολοκλήρωση της διαδρομής "σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο.

Εξυπνο, ενιαίο εισιτήριο για συνδυασμένες μετακινήσεις

Πέρα από το σιδηροδρομικό δικτύου και το τροχαίο υλικό η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει στις προτεραιότητες της να συμμετέχει και στην υλοποίηση ενός νέου είδους ενιαίου εισιτηρίου για τους πελάτες της. "Το όραμά μας, το όραμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να υπάρξει ένα ενιαίο εισιτήριο για όποιον ταξιδεύει από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα, με ένα εισιτήριο δηλαδή να παίρνει το Μετρό, όταν αυτό θα ολοκληρωθεί στη Θεσσαλονίκη, να πηγαίνει στον σιδηροδρομικό σταθμό, να ανεβαίνει στο κέντρο της Αθήνας, να κατεβαίνει και να χρησιμοποιεί το οποιοδήποτε κυκλοφοριακό μέσο για να πάει στον προορισμό του. Ελπίζω ότι και αυτό θα μπορέσουμε να το υλοποιήσουμε μέσα σε έναν χρόνο περίπου", εξήγησε ο κ.Τσαλίδης.

Σήμερα δε και σε ότι αφορά τις νυν διαδρομές, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξήγησε πως είναι σε ισχύ μια παροχή για τους επιβάτες, σύμφωνα με την οποία "όποιος κατεβαίνει από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα θα έχει δωρεάν στον σταθμό Αθηνών ένα εισιτήριο από τα έξυπνα που χρησιμοποιούν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο ΟΑΣΑ, προκειμένου να πάρει ένα μέσο για να πάει στον προορισμό του", μια υπηρεσία που αν και κανονικά ισχύει μέχρι και τις 31 Αυγούστου, ενδέχεται να παραταθεί η χρήση της, όπως επισήμανε ο κ.Τσαλίδης ερωτηθείς σχετικά. «Σεβόμαστε τον πελάτη, τον θέλουμε μαζί μας, θα βελτιώνονται συνεχώς οι υπηρεσίες και ελπίζω πως θα το εκτιμήσει αυτό ο επιβάτης και θα έρθει κοντά μας» καταλήγει ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

ΣΧΟΛΙΑ