Βίντεο με την πορεία της αμαξοστοιχίας 2591 (Θεσσαλονίκη - Λάρισα), της 5ης Νοεμβρίου, δημοσίευσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κ. Κυρανάκης.
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης δημοσίευσε το βίντεο σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τονίζοντας «ορίστε η απόδειξη ότι το τρένο ουδέποτε εισήλθε στην αντίθετη γραμμή. Η πορεία του προγραμματίστηκε με σύστημα τηλεδιοίκησης».
Και συνεχίζει η ανάρτηση του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών «Όταν μια διαδρομή χαράσσεται με τηλεδιοίκηση αυτομάτως ενεργοποιούνται τα φωτοσήματα (φανάρια) και δεν μπορεί να μπει κανένα άλλο τρένο στην ίδια γραμμή.
Στη Σίνδο έχουμε 4 γραμμές, 2 ανόδου και 2 καθόδου και όπως φαίνεται και στο video, η προγραμματισμένη οπισθοπορία έγινε για να μπορέσουν να αποβιβαστούν επιβάτες στην αποβάθρα του προαστιακού σταθμού.
Η συνολική απόσταση μεταξύ των δυο «κλειδιών» του σταθμού είναι περίπου 800 μέτρα.
Κακώς δεν εξηγήθηκε ο λόγος αλλαγής χάραξης σε όλους τους επιβάτες του τρένου.
Καταλαβαίνω απόλυτα τη δυσπιστία, όμως είναι σημαντικό ότι πλέον με νέα ψηφιακά συστήματα, τόσο ο έλεγχος όσο και η διερεύνηση περιστατικών αποδεικνύουν στην πράξη ότι αναβαθμίζεται το επίπεδο ασφάλειας του σιδηροδρόμου».
Οι δηλώσεις Κυρανάκη στον ΣΚΑΪ
Αναφερόμενος στο συμβάν, με παρέμβασή του στον ΣΚΑΪ, ο κ. Κυρανάκης είπε: «Στη Σίνδο έχουμε 4 γραμμές 2 προαστιακές και 2 αρτηριακές». Παράλληλα με τις δηλώσεις του, έπαιζε και το βίντεο που ανάρτησε στον λογαριασμό του στο Facebook κι έδειχνε τι ακριβώς είχε συμβεί.
«Επειδή μια εικόνα, ισούται με χίλιες λέξεις... Έχουμε χάραξη της διαδρομής του τρένου πέριξ του σταθμού και δεν υπάρχει περίπτωση να μπει άλλο τρένο στην ιδια γραμμή γιατί ανάβουν κόκκινα τα άλλα φανάρια. Με το που περνάει το πρώτο κλειδί υπάρχει επικοινωνία σταθμάρχη-οδηγού, ενημερώνοντας ότι θα αλλάξει πορεία στο επόμενο κλειδί, μετά από 800 μέτρα, όπου κι έγινε προγραμματισμένη οπισθοπορεία.
Το τρένο μπήκε σ' αυτή τη γραμμή προγραμματισμένα. Ο σταθμάρχης χαράσσει την πορεία με τηλεδιοίκηση. Η χάραξη αυτή έγινε γιατί δήλωσε βλάβη στο πρώτο κλειδί ο σταθμάρχης. Το τρένο δεν μπορούσε να μπει στην προγραμματισμένη του πορεία» τόνισε σχετικά ο υπουργός και ξεκαθάρισε ότι δεν υπήρξε «κανένας απολύτως κίνδυνος».
Κι εξήγησε ότι «όταν έχουμε κατάληψη γραμμής με σύστημα τηλεδιοίκησης, δεν μπορεί να μπει κανένα άλλο τρένο στην ίδια γραμμή. Το συγκεκριμένο τρένο έπρεπε να κάνει οπισθωπορεία για να αφήσει τους επιβάτες στην αποβάθρα».
Γίνεται έρευνα για τη βλάβη
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης τόνισε ότι έγιναν δύο λάθη. «Πρώτο λάθος, ότι ο σταθμάρχης έπρεπε να ενημερώσει από πριν για τη βλάβη, και δεν ενημέρωσε έγκαιρα τον μηχανοδηγό. Ο σταθμάρχης δήλωσε βλάβη στο πρώτο κλειδί, κι έτσι άλλαξε γραμμή. Υπάρχει σχετική έρευνα σε εξέλιξη για τη βλάβη αυτή.
Δεύτερο λάθος, το ότι το προσωπικό της αμαξοστοιχίας έπρεπε να ενημερώσει τους επιβάτες για την αλλαγή πορείας και την καθυστέρηση, κάτι που δεν έγινε».