fbpx Το «Κλαρίσιο Ροδάκινο» είναι πλέον Εγγυημένο Παραδοσιακό Ιδιότυπο Προϊόν (ΕΠΙΠ) | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΕΛΛΑΔΑ
ΥΠΕΓΡΑΦΗ Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

Το «Κλαρίσιο Ροδάκινο» είναι πλέον Εγγυημένο Παραδοσιακό Ιδιότυπο Προϊόν (ΕΠΙΠ)

Το «Κλαρίσιο Ροδάκινο» είναι πλέον Εγγυημένο Παραδοσιακό Ιδιότυπο Προϊόν (ΕΠΙΠ)
25|06|2019 | 19:11
Το «Κλαρίσιο Ροδάκινο» είναι πλέον Εγγυημένο Παραδοσιακό Ιδιότυπο Προϊόν (ΕΠΙΠ) -Φωτογραφία: EUROKINISSI

Υπεγράφη η υπουργική απόφαση με την οποία εγκρίνεται το αίτημα του ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού για την ονομασία «Κλαρίσιο Ροδάκινο» ως Εγγυημένο Παραδοσιακό Ιδιότυπο Προϊόν (ΕΠΙΠ) στο αντίστοιχο Μητρώο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με υπουργική απόφαση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Πρόκειται το πρώτο ΕΠΙΠ για την ονομασία του οποίου η χώρα μας καταθέτει αίτηση αναγνώρισης προς την Ε.Ε.

Η αποστολή του φακέλου προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να αποσταλεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ για έγκριση στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, ενώ η όλη διαδικασία καταχώρησης στην βάση δεδομένων DOOR των ΕΠΙ προϊόντων θα διαρκέσει περίπου 12 μήνες.

Τι είναι το «Κλαρίσιο Ροδάκινο»

Σημειώνεται ότι η ονομασία «Κλαρίσιο Ροδάκινο» χρησιμοποιείται στον προφορικό λόγο ανάμεσα στους παραγωγούς και τους διακινητές στις δενδροκομικές περιοχές της Μακεδονίας, για να διακρίνονται τα ροδάκινα που τυποποιούνται και συσκευάζονται κατευθείαν από το κλαδί στην τελική τους συσκευασία στο κτήμα από τα ροδάκινα που συσκευάζονται σε μεγάλους περιέκτες στα συσκευαστήρια για την τυποποίηση και συσκευασία τους με μεγάλα μέσα.

Ο παραγωγός που παράγει το προϊόν με τον παραδοσιακό αυτόν τρόπο, έχει τη δυνατότητα να συγκομίζει, αφού ωριμάσουν οι καρποί και αποκτούν ποιοτικά χαρακτηριστικά που αντιστοιχούν περισσότερο στη φυσιολογική ωριμότητα παρά στην εμπορική ωριμότητα κάθε ποικιλίας.

Τα προϊόντα αυτά θυμίζουν στους καταναλωτές τα ροδάκινα όπως τα ήξεραν πριν από 3-4 δεκαετίες που δεν περνούσαν από διαλογητήρια.

ΣΧΟΛΙΑ