Κινηματογραφικές πρεμιέρες: Με βραβεία σε Κάννες και Σεζάρ και έμπνευση από τη τραγωδία στο Μπατακλάν - iefimerida.gr

Κινηματογραφικές πρεμιέρες: Με βραβεία σε Κάννες και Σεζάρ και έμπνευση από τη τραγωδία στο Μπατακλάν

Παρίσι Ξανά ( Revoir Paris)
Παρίσι Ξανά (Revoir Paris)

Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας η Βιρζινί Εφιρά προσπαθεί να διαχειριστεί το τραύμα της μετά από ένα μοιραίο βράδυ στο Παρίσι.

Παράλληλα το διπλά βραβευμένο στις Κάννες δράμα του Χιροκάζου Κόρε- Έντα, ένα ρομαντικό δράμα εποχής του Πιέτρο Μαρτσέλο και το δεύτερο μέρος της Τριλογίας της Κρίσης του Βασίλη Μαζωμένου έρχονται στις σκοτεινές αίθουσες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κινηματογραφικές πρεμιέρες της Πέμπτης 16 Μαρτίου

Παρίσι Ξανά ( Revoir Paris)
Σκηνοθεσία: Αλίς Βινοκούρ
Παίζουν: Βιρζινί Εφιρά, Μπενουά Μαζιμέλ, Γκρεγκουάρ Κολέν, Αμαντού Μπόου

Περίληψη: Μια γυναίκα, έχοντας βιώσει ένα τραυματικό γεγονός στο Παρίσι, ανακαλώντας σκόρπιες μνήμες, προσπαθεί να θυμηθεί.
Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες η Βιρζινί Εφιρά πρωταγωνιστεί σε ένα ατμοσφαιρικό ψυχολογικό θρίλερ, αποσπώντας το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας στα φετινά βραβεία Σεζάρ.

Ένα σαββατιάτικο φθινοπωρινό βράδυ, η Μία, μια μεταφράστρια που έχει σχέση με έναν χειρουργό, βιώνει μια τρομοκρατική επίθεση σε ένα παρισινό μπιστρό. Τρεις μήνες μετά, πασχίζει να θυμηθεί τι ακριβώς συνέβη εκείνο το μοιραίο βράδυ, σε μια προσπάθεια ανακτήσει τη ζωή της και να βρει την ηρεμία της. Άρχιζει λοιπόν βλέπει την πόλη της με νέα μάτια…. Κι αυτό είναι το πρώτο βήμα όχι μόνο για να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα, αλλά και να αλλάξει ριζικά τη ζωή της.
Με αφορμή τις τρομοκρατικές επιθέσεις, η Αλίς Βινοκούρ, της οποίας ο αδερφός βρισκόταν στο Μπατακλάν, ανιχνεύει το τραύμα της επόμενης μέρας μετά από μια συλλογική τραγωδία, και ταυτόχρονα εξετάζει την εσωτερική πορεία ενός ανθρώπου, που αναζητά μια απάντηση για να μπορέσει να προχωρήσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χωρίς να παίρνει θέσης απέναντι στο θέμα της τρομοκρατίας και αποφεύγοντας την εύκολη καταγγελία, η Γαλλίδα δημιουργός επικεντρώνεται στον ανθρώπινο παράγοντα, αλλά και στο πώς αλλάζει μια ολόκληρη πόλη μετά από ένα τέτοιο περιστατικό, διερωτώμενη τελικά πού κι αν υπάρχει η κάθαρση.

Η Εφιρά με μια συγκλονιστική ερμηνεία οδηγεί τον θεατή σε αυτή την πορεία λύτρωσης και η Βινακούρ χωρίς μελοδραματισμούς βρίσκει την ελπίδα μέσα στο σκοτάδι, εμβαθύνει στην πολυπλοκότητα των σχέσεων και κινηματογραφεί διαφορετικά την Πόλη του Φώτος μέσα από ένα καλοδομένο, αν και χωρίς εκπλήξεις, δράμα, που συγκινεί παρ’ όλα αυτά με την απλότητά του.

Τυχερό αστέρι (Beurokeo / Broker)
Σκηνοθεσία: Χιροκάζου Κόρε-Έντα
Παίζουν: Σονγκ Κανγκ-Χο, Ντονγκ-Γουόν Γκάνγκ, Μπάε Ντούνα, Τζι-Γιουν Λι

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Ένας υπάλληλος και ο φίλος του που παλεύει με τα χρέη του, κλέβουν ένα μωρό για να το πουλήσουν σε καλή τιμή. Σύντομα, όμως, οι ντετέκτιβ που τους παρακολουθούν, τους εντοπίζουν αθόρυβα για να αποσπάσουν κρίσιμα στοιχεία.

H πρώτη κορεάτικη ταινία του Χιροκάζου Κόρε-Έντα, που απέσπασε το Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού και το Βραβείο Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών 2022.

Στη Νότια Κορέα, εκατοντάδες μωρά κάθε χρόνο βρίσκονται παρατημένα, επειδή το κράτος έχει μειώσει τα επιδόματα. Γι' αυτό τον λόγο, δημόσιοι φορείς και απλοί πολίτες έχουν καταλήξει να προσθέσουν στα κτίρια και τα σπίτια τους κουτιά-δοχεία (baby- boxes) που προστατεύουν τα βρέφη μέχρι να τα μαζέψει κάποιος.

Ενας υπάλληλος πλυντηρίου – που ερμηνεύει ο Σονγκ Κανγκ-Χο από τα «Παράσιτα»- και ο φίλος του κλέβουν ένα από αυτά τα απροστάτευτα βρέφη για να το πουλήσουν παράνομα και να αποπληρώσουν τα χρέη τους. Η μητέρα όμως του μωρού εμφανίζεται στο προσκήνιο και αποφασίζει να συνδράμει τους δύο απαγωγείς , όταν μαθαίνει πως εκείνοι μπορεί να πουλήσουν το παιδί της για 10 εκατομμύρια γουόν. Μια ετερόκλητη και περίεργη οικογένεια δημιουργείται, ένα απροστάτευτο πλασματάκι πληρώνει «αμαρτίες γονέων»- κι όχι μόνο-, ενώ δύο αστυνομικοί βρίσκονται στο κατόπι αυτών των φτωχοδιάβολων, που πλέον δεν μπορούν να αναγνωρίσουν τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στην ηθική και την επιβίωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

O Χιροκάζου Κόρε-Έντα («Κλέφτες καταστημάτων») δοκιμάζει, όπως συνηθίζει, τις ηθικές αντιλήψεις των θεατών, θέτοντας επί τάπητος ένα δύσκολο δίλημμα: το παράνομο εμπόριο βρεφών. Από τη μια η γονεϊκή αγάπη και από την άλλη η οικονομική ανέχεια έρχονται αντιμέτωπες σε ένα δράμα με στοιχεία μαύρης κωμωδίας, που όμως αυτή τη φορά δεν εφορμάται μόνο από ένα αδηφάγο σύστημα, αλλά αμφισβητεί ένα πανανθρώπινο ένστικτο. Κάπου εδώ όμως οι προθέσεις του Ιάπωνα δημιουργού, που στις προηγούμενες δουλειές του έχει καταφέρει να ακροβατήσει σε επικίνδυνες ισορροπίες, ισοπεδώνονται μπροστά στη θέα ενός αθώου μωρού, που υφίσταται κοινωνικές συνθήκες και προσωπικές επιλογές ενηλίκων, χωρίς το ίδιο να έχει καμία απολύτως ευθύνη.

Σκάρλετ (L'Envol)
Σκηνοθεσία: Πιέτρο Μαρτσέλο
Παίζουν: Ραφαέλ Τιερί, Ζιλιέτ Ζουάν, Λουί Γκαρέλ, Νοεμί Λόβσκι

Περίληψη: Η χειραφέτηση μιας γυναίκας μέσα σε είκοσι χρόνια.
H νέα ταινία του Πιέτρο Μαρτσέλο («Μάρτιν Ίντεν»), που συμμετείχε στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών του Φεστιβάλ Καννών 2022.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας βετεράνος του Πρώτου Παγκόσμιου Πόλεμου, επιστρέφοντας από τα πεδία των μαχών , στο χωριό του στη Βόρειο Γαλλία, συνειδητοποιεί πως η γυναίκα του έχει φύγει. Η ανύπαντρη σπιτονοικοκυρά του φυλάει ένα μωρό, που του ανακοινώνει ότι είναι η κόρη του. Εκείνος με τη βοήθεια της γειτόνισσάς του αποφασίζει να ξαναδουλέψει ως ξυλουργός για να μεγαλώσει το παιδί του, την όμορφη Ζουλιέτ. Αργότερα, η μοναχική νεαρή κοπέλα, παθιασμένη με το τραγούδι και την μουσική, γνωρίζει έναν μάγο που της υπόσχεται πως τα πορφυρά πανιά του θα την πάρουν μια μέρα μακριά από το χωριό της. ‘Εκτοτε, η Ζουλιέτ δεν παύει να πιστεύει στην εκπλήρωση αυτής της προφητείας.

Ο Μαρτσέλο, μετά από τον Tζακ Λόντον, διασκευάζει ελεύθερα τον Ρώσο Αλεξάντερ Γκριν και τα «Πορφυρά Πανιά» του, τα οποία φέτος κλείνουν εκατό χρόνια από τη συγγραφή τους. Με αφαιρετική αφήγηση και έναν ρομαντισμό που σπανίζει, ο Ιταλός δημιουργός φλερτάρει με τον μαγικό ρεαλισμό και υπογράφει ένα σινεφιλικό, άκρως ιμπρεσιονιστικό χρονικό ενηλικίωσης στα χνάρια του Ζακ Ντεμί, που μοιάζει με κινούμενο πίνακα, όπου το ζωώδες συγκρούεται με το ονειρικό μέσα σε μια βουκολική ατμόσφαιρα, που όμως δεν μπορεί να υπερβεί τη δύναμη του λογοτεχνικού του πρότυπου.

Shazam! Η Οργή των Θεών (Shazam! Fury of the Gods)
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Φ. Σάντμπεργκ
Παίζουν: Ζάκαρι Λέβι, Ασερ Εϊντζελ, Τζακ Ντίλαν Γκρέιζερ, Ρέιτσελ Ζέγκλερ, Λούσι Λιου, Έλεν Μίρεν

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: O Shazam αυτή τη φορά θα βρεθεί εναντία στις Κόρες του Άτλαντα…. Και πρέπει να τις σταματήσει πριν χρησιμοποιήσουν ένα όπλο ικανό να καταστρέψει τον κόσμο.

Ο Ζάκαρι Λέβι φορά ξανά τη στολή του υπερήρωα Shazam.
Ο Μπίλι Μπάτσον και τα αδέρφια του προσπαθούν να ζήσουν μια φυσιολογική ζωή. Αλλά για τους εφήβους με θεϊκές δυνάμεις, αυτό δεν είναι εύκολο. Η ειρηνική τους καθημερινότητα λοιπόν ανατρέπεται, όταν οι Κόρες του Άτλαντα φτάνουν στη Γη. Η εκδικητική τριάδα των αρχαίων θεών βάζει σκοπό να ανακτήσει τη μαγεία που τους έκλεψαν, οπότε ο Μπίλι και οι δικοί του ξεκινούν μια μάχη για τις ζωές τους και τη μοίρα του κόσμου τους.

Ο πιο νεαρός – και παιδιάστικος, για να λέμε και του στραβού το δίκιο- υπερήρωας της DC Comics επιστρέφει, ακολουθώντας τη γνωστή συνταγή του εύκολου, στα όρια της παρωδίας, χιούμορ με το κυνηγητό αυτή τη φορά να φτάνει μέχρι το Μουσείο της Ακρόπολης, μιας και πάντα το αρχαιοελληνικό φόντο δίνει μια κάποια αίγλη, αλλά δυστυχώς ούτε οι ανατροπές, ούτε οι αφελείς σκηνές δράσης σώζουν την κατάσταση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

65
Σκηνοθεσία: Σκοτ Μπεκ και Μπράιαν Γουντς
Παίζουν: Άνταμ Ντράιβερ, Αριάνα Γκρίνμπλατ

Περίληψη: Μετά από μια καταστροφική συντριβή σε έναν άγνωστο πλανήτη, ο πιλότος Μιλς ανακαλύπτει ότι στην πραγματικότητα είναι εγκλωβισμένος στη Γη… 65 εκατομμύρια χρόνια πριν. Έχοντας μόνο μια ευκαιρία να διασωθούν, ο Μιλς και ακόμη μια επιζήσασα, η Κόα, πρέπει να διασχίσουν ένα άγνωστο έδαφος γεμάτο επικίνδυνα προϊστορικά πλάσματα σε έναν πρωτόγνωρο αγώνα επιβίωσης.
Θρίλερ επιστημονικής φαντασίας από τους σεναριογράφους της ταινίας «Ένα Ήσυχο Μέρος» με τον Άνταμ Ντράιβερ.

Ο Μιλς, ένας διαστρικός πιλότος, αναλαμβάνει μια επικίνδυνη αποστολή, προκειμένου να μπορέσει να πληρώσει τη θεραπεία της κόρης του: να µεταφέρει έναν µεγάλο αριθµό επιβατών στο διάστηµα. Το σκάφος του όμως συγκρούεται με έναν αστεροειδή ,και όλοι οι επιβαίνοντες σκοτώνονται σε ατύχηµα. Οι µοναδικοί επιζήσαντες είναι ο ίδιος και ένα νεαρό κορίτσι, η Κόα, το οποίο δεν μιλάει αγγλικά. Αυτό όμως που ο Mιλς κι η Κόα δεν γνωρίζουν είναι ότι ο πλανήτης στον οποίο προσγειώθηκαν είναι η Γη, 65 εκατοµµύρια χρόνια πριν. Καθώς λοιπόν ξεκινούν ένα περιπετειώδες αξίδι επιβίωσης, καταδιώκονται από άγριες αγέλες δεινοσαύρων και προϊστορικών πλασμάτων µε φόντο ένα επικίνδυνο τοπίο.
Ούτε η σεναρισκή δεξιοτεχνία των Σκοτ Μπεκ και Μπράιαν Γουντς, ούτε το star- quality του Ντράιβερ, που δεν καταφέρνει να δώσει υπόσταση στον σχηματικό ήρωα που έχεινα ερμηνεύσει, σώζουν αυτή την sci-fi περιπέτεια επιβίωσης από την κοινοτυπία και τις ανέμπνευστες ιδέες, που προσπαθεί μάταια να προκαλέσει το ενδιαφέρον μέσα από εξασθενημένες δραματικές εντάσεις και άνευρες σκηνές δράσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εξορία (Exile)
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαζωμένος
Παίζουν: Στέφανος Κακαβούλης, Δημήτρης Σιγανός, Αγγελική Καρυστινού, Κατερίνα Τσάση Πάνος Μπόρας, Φάνης Μιλλεούνης, Πάνος Ζουρνατζίδης, Αλέξιος Κοτσώρης, Δημήτρης Φουρλής, Χρήστος Ζαχάρωφ, Κωστής Σαββιδάκης, Νίκος Παντελίδης, Αγγελική Μπίνη, Χαρά Κονταξάκη, Αλεξία Μπογδάνου, Νίκος Σεβαστόπουλος, Γεωργία Μαυροϊδοπούλου

Περίληψη: Η ιστορία ενός σύγχρονου Οδυσσέα, ή ο εφιάλτης ενός συνηθισμένου ανθρώπου, στην εποχή της ελληνικής κρίσης.
Το δεύτερο μέρος της Τριλογίας της Κρίσης του Βασίλη Μαζωμένου για φορά στις αίθουσες.
Ο Άρης, ένας απελπισμένος Έλληνας, προσπαθεί να φύγει από τη χώρα, μέσω μιας βάρκας. Αφού διασώζεται από βέβαιο πνιγμό από άντρες των θαλασσίων συνόρων, επιστρέφει, κα αγωνίζεται να επιβιώσει ανορθόδοξα. Έτσι βιώνει όλες τις «αμαρτίες» και τις ακρότητες ενός ανθρώπου έξω από το Σύστημα: κλέβει, γίνεται σκλάβος και σκοτώνει.

Ο Βασίλης Μαζωμένος, με την ένατη μεγάλου μήκους ταινία του,- δεύτερη της «Τριλογίας της κρίσης», που ξεκίνησε το 2016 με τις «Γραμμές» και ολοκληρώθηκε το 2020 με το «Καθαρτήριο»- καταγράφει με τολμηρό τρόπο την επόμενη μέρα της ελληνικής κρίσης, μ’ ένα υπερρεαλιστικό δράμα, με στοιχεία μαύρης κωμωδίας.
«Η «Εξορία» είναι το ταξίδι ενός ανθρώπου, ως ξένος, στη χώρα του. Η ιστορία χωρίζεται σε επεισόδια, όπως στα όνειρα ή στους εφιάλτες. Και διαβάζεται επίσης ανάποδα, υπό την έννοια ότι στο ταξίδι του ήρωα η αρχή και το τέλος έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά. Ο τίτλος αναφέρεται στην απώλεια του εαυτού και στην πλήρη αποξένωση, αφού ο ήρωας βιώνει στη χώρα του μια λαθραία ζωή», σημειώνει ο ίδιος χαρακτηριστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ξεριζωμένοι
Σκηνοθεσία: Ελένη Αλεξανδράκη
Συμμετέχουν: Μυρτώ Μάντα, Γιάννης Ατζακάς, Σήφης Ζαχαριάδης, Maria Mercedes Bueno Morales, Enrique Olivert, Jean Philippe Jean Marie, Rezwana Sekandari

Περίληψη: Επτά ιστορίες ξεριζωμών. Επτά εξομολογήσεις. Ένα ταξίδι στον χώρο και στον χρόνο της ανελέητης πολιτικής.
Ντοκιμαντέρ της Ελένης Αλεξανδράκη γύρω από τις βίαιες μετακινήσεις ανηλίκων.
Από τον Ελληνικό Εμφύλιο ως τον πόλεμο στο Αφγανιστάν, από τα χρόνια του Φράνκο μέχρι τα χρόνια του Covid-19, από τον Ινδικό Ωκεανό ως τη Σιβηρία, πολλά παιδιά ξεριζώθηκαν βίαια από το φυσικό τους περιβάλλον για πολιτικούς λόγους. Μέσα από τις μαρτυρίες τους αναδύονται τρομερές και συχνά άγνωστες πτυχές της Ιστορίας, τις οποίες καταγράφει με λεπτομέρεια η Ελληνίδα δημιουργός.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ