fbpx ΚΑΣ: «Ναι» σε νέο ανελκυστήρα για ΑμεΑ και καλύτερο φωτισμό στην Ακρόπολη -Τι αλλάζει | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΕΛΛΑΔΑ
ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

ΚΑΣ: «Ναι» σε νέο ανελκυστήρα για ΑμεΑ και καλύτερο φωτισμό στην Ακρόπολη -Τι αλλάζει

Η Ακρόπολη φωτισμένη
01|10|2019 | 21:54
Αλλάζει ο φωτισμός της Ακρόπολης/ Φωτογραφία: EUROKINISSI/ ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

Η Ακρόπολη θα αποκτήσει σύντομα νέο ανελκυστήρα για τα ΑμεΑ και βελτιωμένο φωτισμό, μετά τις ομόφωνες γνωμοδοτήσεις των μελών του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.

Τα μέλη του ΚΑΣ είπαν ομόφωνα «ναι» στην αλλαγή του «γερασμένου» αναβατορίου- στο οποίο έχουν προκληθεί πολλά προβλήματα το τελευταίο διάστημα- αλλά και στη βελτίωση του φωτισμού του ιερού βράχου και των μνημείων της Ακρόπολης, προκειμένου να επανέλθει στο επίπεδο της μελέτης του Πιέρ Μπιντό, ο οποίος το 2004 είχε αναλάβει τον φωτισμό του αρχαιολογικού χώρου.

Τι αλλάζει στον φωτισμό της Ακρόπολης

Σε ό,τι αφορά τον φωτισμό της Ακρόπολης, στη συνεδρίαση του ΚΑΣ συζητήθηκε η τεχνική εκθεση που εκπόνησε ο Κώστας Κάπος, μηχανολόγος, ενεργειακός μηχανικός (συνεργάτης του Πιερ Μπιντό το 2004 για τον νυχτερινό φωτισμό της Ακρόπολης) σε συνεργασία με την εφορεία αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών και τη διεύθυνση αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων.

Περίπου 60% των λαμπτήρων στην Ακρόπολη έχουν καεί και έχουν αντικατασταθεί χωρίς να ακολουθηθούν οι προδιαγραφές της αρχικής μελέτης, ειπώθηκε στη συνεδρίαση του ΚΑΣ. Ετσι, για παράδειγμα στο Ερέχθειο οι Κόρες είναι υπερφωτισμένες, ενώ στο εσωτερικό δεν υπάρχει φωτισμός λόγω εργασιών. Πρόβλημα υπάρχει και με τους προβολείς, καθώς οι περισσότεροι έχουν μετακινηθεί και δεν έχουν σωστή στόχευση στα μνημεία, ενώ ο φωτισμός του Ναού της Αθηνάς Νίκης έχει γίνει με ακατάλληλους προβολείς, αφού την εποχή που υλοποιήθηκε η μελέτη το 2004 το μνημείο ήταν αποσυναρμολογημένο. Επίσης, ένας αριθμός φίλτρων διάχυσης έχουν φθαρεί ή αφαιρεθεί, ενώ από τους περιμετρικούς προβολείς του Βράχου λειτουργεί μόνο το 30% (κυρίως επειδή έχουν καεί οι μετασχηματιστές), σύμφωνα με το ΑΠΕ.

Σύμφωνα με την έκθεση η οποία έγινε δεκτή ομόφωνα από το ΚΑΣ με κάποιες μικρές επισημάνσεις, θα πρέπει να αντικατασταθούν οι παλιοί λαμπτήρες, καθώς και οι προβολείς, με σύγχρονους τεχνολογίας LED, ώστε και η απόδοσή και η διάρκεια ζωής τους να είναι μεγαλύτερη και η συντήρησή τους πιο εύκολη, αλλά και να εξοικονομείται ενέργεια. Επίσης, να υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης της έντασης. Πιο συγκεκριμένα, για τη βόρεια κλιτύ της Ακρόπολης, ο φωτισμός θα πρέπει να είναι πιο διαχεόμενος και μικρότερης έντασης, ώστε να φαίνονται καλύτερα το Ερέχθειο και ο Παρθενώνας και να μην επιβάλλεται η εικόνα του Ιερού Βράχου πάνω στα μνημεία.

Ο φωτισμός σε Παρθενώνα και Ερέχθειο

Για τον Παρθενώνα, η πρόταση είναι ο φωτισμός να είναι με μικρότερη ένταση στο εσωτερικό και να επιλεγεί άλλο χρώμα (θερμό λευκό, αντί για το κίτρινο που υπάρχει σήμερα), ώστε να αναδεικνύονται πιο αποτελεσματικά τα αρχιτεκτονικά μέλη του μνημείου. Κάτι παρόμοιο θα γίνει στο Ερέχθειο: Χρήση λιγότερης έντασης φωτισμού στο εσωτερικό και πίσω από τις Κόρες, ώστε να αναδεικνύονται καλύτερα οι κιονοστοιχίες και ο γλυπτός διάκοσμος. Για τον Ναό της Αθηνάς Νίκης, θα πρέπει να συνταχθεί μελέτη για τον φωτισμό του μνημείου, ενώ προτάθηκε τα μνημεία της δυτικής κλιτύος (Ηρώδειο, Διονυσιακό Θέατρο, χορηγικό μνημείο Θρασύλλου και Στοά Ευμένους) να ενταχθούν κι αυτά στο πρόγραμμα και στις μελέτες που θα ακολουθήσουν.

Με δύο εισόδους το νέο αναβατόριο στην Ακρόπολη

Τέλος, σε ό,τι αφορά τον νέο ανελκυστήρα για τα ΑμεΑ στην Ακρόπολη δόθηκε η έγκριση για ένα σύγχρονο ανελκυστήρα, πιο λειτουργικό, με δυο εισόδους, ώστε αυτοί που ανεβαίνουν να μην παρεμποδίζονται από αυτούς που κατεβαίνουν, μια διαδρομή που θα πηγαίνει κατευθείαν στην Ακρόπολη (σήμερα υπάρχουν δύο συστήματα μεταφοράς, το αναβατόριο και η μεταφορική πλατφόρμα κλίμακας), σύστημα εξαερισμού, αυτόματο φωτισμό, κρύσταλλα μόνο σε πλευρές θέασης κλπ..

Ο σταθμός βάσης του νέου ανελκυστήρα θα βρίσκεται στην περιοχή του Περιπάτου, δίπλα σχεδόν από τη θέση από όπου ξεκινά σήμερα η μεταφορική πλατφόρμα κλίμακας του υφιστάμενου αναβατορίου.

ΣΧΟΛΙΑ