Καραμανλής: Ερχονται σιδηροδρομικά έργα ύψους 3,3 δισ. ευρώ -Θα αλλάξουν τον χάρτη των μεταφορών στην Ελλάδα - iefimerida.gr

Καραμανλής: Ερχονται σιδηροδρομικά έργα ύψους 3,3 δισ. ευρώ -Θα αλλάξουν τον χάρτη των μεταφορών στην Ελλάδα

Ο Κώστας Καραμανλής
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ενα μεγάλο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων σχεδιάζει η κυβέρνηση της ΝΔ και το υπ. Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπ. Υποδομών Κώστας Καραμανλής.

Μιλώντας στην εκδήλωση του ΟΣΕ για το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι η εύστοχη απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να ανακηρύξει το 2021 ως Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων, έχει διπλή σημασία για την Ελλάδα, καθώς στη χώρα μας ο σιδηρόδρομος έχει μείνει πίσω και είναι επιτακτική η ανάγκη να καλυφθεί το χαμένο έδαφος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Γι’ αυτό και η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει ήδη λάβει την πολιτική απόφαση, το 2021 να είναι στην πράξη το Ελληνικό Έτος Σιδηροδρόμων», τόνισε και πρόσθεσε:

«Το συμβολικό 2021, εκπονούμε το πλέον φιλόδοξο έργο της τελευταίας 15ετίας όσο στα σιδηροδρομικά όσο και στα άλλη δημόσια έργα. Όπως η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το 2008 έκανε τις συμβάσεις παραχώρησης στα οδικά έργα, ανοίγοντας το δρόμο για να αλλάξει ο οδικός χάρτης της χώρας με σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους, έτσι και σήμερα, με μια άλλη Κυβέρνηση της ΝΔ έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων συνολικού ύψους 13 δισ.»

«Θα αλλάξει ο χάρτης μεταφορών στην Ελλάδα»

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά μεθοδικά στην υλοποίηση αυτού του προγράμματος έργων, όχι στα λόγια, αλλά με πράξεις. Και αυτό καθώς από αυτά τα 13 δισ. ήδη έχουν συμβασιοποιηθεί έργα πάνω από 3,2 δισ. ευρώ.

«Μέσα σε αυτό το πρόγραμμα έργων, κεντρική και ιδιαίτερα κρίσιμη θέση έχουν τα σιδηροδρομικά έργα. Έχουμε βάλει μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα. Ύψους 3,3 δισ. ευρώ. Όταν ολοκληρωθεί θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα», ανέφερε ο κ. Καραμανλής. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε την ύπαρξη ενός σοβαρού και αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου αναγκαία για να κερδίσει η Ελλάδα τον διεθνή ρόλο που της αξίζει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Γι’ αυτό και είναι η ώρα πλέον η νέα γενιά των “μεγάλων έργων” να συμπεριλάβει και τα σιδηροδρομικά έργα. Γιατί υπηρετούν τον μεγάλο στρατηγικό στόχο που έχουμε θέσει για την Ελλάδα τα επόμενα χρόνια: Να γίνει ένας πραγματικός κόμβος υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης» είπε στη συνέχεια, εξηγώντας ότι με την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου μπορεί για παράδειγμα να επεκταθεί ο θαλάσσιος διάδρομος, που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε έναν χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι επιπλέον τα σιδηροδρομικά έργα, είναι τα έργα της εποχής μας, γιατί σημαίνουν μετακινήσεις με ασφάλεια, ταχύτητα, σεβασμό στο περιβάλλον. Σημαίνουν πρόοδο, ανάπτυξη και ποιότητα ζωής.  

Μνημόνιο Συνεργασίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ανέφερε ότι ο σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δίνει έμφαση ιδίως στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ.

«Πιο συγκεκριμένα, προχωράμε στη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα 6 μεγάλα μας λιμάνια: Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λαύριο, Ραφήνα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη. Αλλά αναβαθμίζουμε και το υφιστάμενο δίκτυο και εγκαθιστούμε συστήματα ηλεκτροκίνησης.Επιπλέον, προχωράμε με Μνημόνιο Συνεργασίας 10+5 ετών με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για εκτέλεση υπηρεσιών Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας. Κάτι που αποτελεί μια σπουδαία επένδυση» τόνισε ο κ. Καραμανλής.
 
«Προχωράμε πέρα από τα ευχολόγια και τα σχέδια επί χάρτου. Προχωράμε σε λύσεις στην πράξη», δήλωσε, διευκρινίζοντας ότι για πρώτη φορά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρήκε τον τρόπο να δημοπρατήσει σιδηροδρομικά έργα πακέτο, ή αλλιώς “turn-key”, χωρίς κατατμήσεις, που οδηγούν σε εγκληματικές καθυστερήσεις και σε υπερβάσεις προϋπολογισμών.

«Σε συνεννόηση με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, αλλάζουμε το σύστημα παραγωγής σιδηροδρομικών έργων της Ελλάδας», τόνισε ο κ. Καραμανλής. Εξήγησε ότι πολλά σιδηροδρομικά έργα στη χώρα μας ήταν παρατημένα επί χρόνια, κυρίως επειδή η αρχιτεκτονική τους και οι διαδικασίες δημοπράτησής τους ήταν προβληματικές. «Βρίσκουμε λύση σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα για να γίνουν αυτή τη φορά πραγματικότητα τα σιδηροδρομικά έργα που έχει ανάγκη ο τόπος με ταχύτητα και διαφάνεια!» κατέληξε ο κ. Καραμανλής. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ