Η σχέση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων με τον ΣΥΡΙΖΑ -Ο Σπίρτζης διόρισε την Τσιαπαρίκου - iefimerida.gr

Η σχέση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων με τον ΣΥΡΙΖΑ -Ο Σπίρτζης διόρισε την Τσιαπαρίκου

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη
Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη / Φωτογραφία: AP
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η εκ των υστέρων «παρέμβαση» της ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων) για την τραγωδία στα Τέμπη προκαλεί απορίες, ειδικά όσον αφορά το κομμάτι που μιλά για ελλιπή εκπαίδευση των σταθμαρχών, και συνεπώς και του μοιραίου σταθμάρχη.

Και αυτό διότι η ΡΑΣ ήρθε εκ των υστέρων να μιλήσει για ζητήματα ασφαλείας που εμπίπτουν στον εποπτικό της ρόλο, ενώ αν είχε διαπιστώσει ότι υπάρχει πρόβλημα, είχε αρμοδιότητα και υποχρέωση να δράσει εγκαίρως.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δράση της συγκεκριμένης ανεξάρτητης Αρχής όλα αυτά τα χρόνια ήταν ανύπαρκτη, ενώ είναι γνωστό ότι ως επικεφαλής της Αρχής βρίσκεται ένα πρόσωπο του κομματικού σωλήνα του ΣΥΡΙΖΑ. Η Ιωάννα Τσιαπαρίκου διορίστηκε ως πρόεδρος της ΡΑΣ από τον Χρήστο Σπίρτζη, χωρίς μάλιστα να έχει καμία σχέση με το αντικείμενο, χωρίς καν τη στοιχειώδη κατάρτιση και εκπαίδευση. Επίσης, ο αντιπρόεδρος της ΡΑΣ Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος ήταν άμισθος σύμβουλος σε κομματική θέση των ΑΝΕΛ.

Χαρακτηριστικό για το πώς λειτουργούσε η ΡΑΣ είναι οι αποσπάσεις στον ΣΥΡΙΖΑ όταν έγινε το τραγικό δυστύχημα. Πιο συγκεκριμένα, την ώρα που η πρόεδρος της Αρχής δήλωνε πως δεν έχει προσωπικό για να επιτελέσει τα ελεγκτικά της καθήκοντα, βρίσκονταν αποσπασμένες: η Ειρήνη Δακουτρού στο βουλευτικό γραφείο του Γιάννη Ραγκούση και η Τάνια Καραγιάννη στον ΣΥΡΙΖΑ, στη θέση της αναπληρώτριας εκπροσώπου.

Από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, επικεφαλής των Σιδηροδρόμων

Σύμφωνα με το βιογραφικό της, η κυρία Τσιαπαρίκου από το 2003 εργάζεται στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με ειδίκευση σε τομείς κοινωνικής πολιτικής, ασφαλιστικά θέματα και θέματα διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού, τα οποία εισηγείται σε εκπαιδευτικά προγράμματα, ενώ παράλληλα ασχολείται με τον συνδικαλισμό και γίνεται γενική γραμματέας της Ομοσπονδίας Συλλόγων Εργαζομένων του ΙΚΑ.

Μετά τις εκλογές του 2015, η κυρία Τσιαπαρίκου διορίζεται υποδιοικήτρια της 2ης ΥΠΕ από τον τότε υπουργό Π. Κουρουμπλή. Στις 20 Δεκεμβρίου 2016 παραιτείται από την 2η ΥΠΕ για να διοριστεί από τον Χρήστο Σπίρτζη στη ΡΑΣ.Ο διορισμός της στη θέση της Προέδρου της ΡΑΣ δημοσιεύεται σε ΦΕΚ, στις 3 Ιουλίου 2017, με την υπογραφή του ίδιου του τότε πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. Επίσης, με το ίδιο ΦΕΚ διορίζεται ως αντιπρόεδρος ο Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, άμισθος σύμβουλος σε κομματική θέση των ΑΝΕΛ, καθώς και λοιπά μέλη της Αρχής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ιωάννα Τσαπαρίκου καλείται σε ακρόαση από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας ακριβώς την επόμενη μέρα της αίτησης, δηλαδή στις 21 Δεκεμβρίου και ενώ τυπικά δεν έχει αποδεσμευθεί από την θέση της. Είναι χαρακτηριστικό ότι αποκρύπτει επιμελώς στο βιογραφικό της τόσο ότι δεν έχει καμία γνώση για τους σιδηροδρόμους όσο και ότι είχε πολιτική διαδρομή στον Δήμο Ζωγράφου και στο συνδικαλιστικό κίνημα, κάτι που αναγκάζεται να παραδεχθεί μετά τις ερωτήσεις των βουλευτών της ΝΔ.

Οι αντιδράσεις των βουλευτών της ΝΔ

Σύμφωνα με τα πρακτικά της Επιτροπής, η ίδια υποστήριξε: «Είναι μια θέση απαραίτητης σημασίας και γι' αυτόν τον λόγο θα πρέπει να ευχαριστήσω τον υπουργό, τον κ. Χρήστο Σπίρτζη, αν και δεν είναι παρών, για την τιμή που μου κάνει να με προτείνει για την τόσο σημαντική αυτή θέση. Επίσης, έχω διοικητική εμπειρία ως Αναπληρώτρια Διοικήτρια στη Β΄ Υγειονομική Περιφέρεια Πειραιώς και Αιγαίου, καθώς μου παρέχεται η δυνατότητα να δοκιμαστώ σε έναν από τους δυσκολότερους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας και θα μου επιτρέψετε να πω ότι αντεπεξήλθα στις ευθύνες και στα καθήκοντα της θέσης αυτής επιτυχώς. Ο συνδυασμός, λοιπόν, της επιστημονικής μου κατάρτισης και της διοικητικής μου εμπειρίας σε θέσεις ευθύνης, αλλά κυρίως, το επιστημονικό μου ενδιαφέρον ως προς τον τομέα των μεταφορών και ειδικότερα των σιδηροδρόμων, ως τομέα με ιδιαίτερα αναπτυξιακές προοπτικές, με παρότρυναν να διεκδικήσω τη θέση αυτή».

Ο βουλευτής της ΝΔ Μάκης Βορίδης είχε επιμείνει, τότε, ότι δεν προκύπτουν από την ακρόαση οι προϋποθέσεις και τα προσόντα για αυτή τη θέση, ωστόσο ο τότε υπουργός Χρήστος Σπίρτζης έσπευδε να καθησυχάσει για το αντίθετο. Την αγωνία του είχε διατπυώσει και ο βουλευτής ΝΔ Ιωάννης Τραγάκης, που είχε πει ότι «δεν έχω καταλάβει πώς ο κ. Σπίρτζης σας επέλεξε για να πάτε στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και έχετε ένα πολύ δύσκολο έργο.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΡΑΣ ΟΣΕ τρένα σιδηρόδρομος ΣΥΡΙΖΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ