Στο γεγονός πως δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός κατά την απομάκρυνση των επιβατών του φέρι στα Νέα Στύρα, στάθηκε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας, δίνοντας και τη δική του ερμηνεία για το ατύχημα.
Μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, ο υφυπουργός κατ' αρχάς αναγνώρισε πως υπήρξε μια καθυστέρηση στην ενημέρωση του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης. «Μεσολάβησαν περίπου 10-12 λεπτά μέχρι να επικοινωνήσουμε με τον καπετάνιο, κάτι που όπως καταλαβαίνετε δεν είναι η συνήθης διαδικασία».

Ο κ. Γκίκας υπογράμμισε τη σημασία του γεγονότος πως μετά από ένα τέτοιο ατύχημα, «όλοι οι επιβάτες βγήκαν χωρίς να υπάρξει κάποιος τραυματισμός».
Γιατί το πλήρωμα δεν ενημέρωσε τους επιβάτες
Ο υφυπουργός σημείωσε πως η διαδικασία της ανάκρισης βρίσκεται σε εξέλιξη, αναφέροντας και τις καταγγελίες επιβατών πως δεν ενημερώθηκαν από το πλήρωμα για το τί έπρεπε να κάνουν, όπως προβλέπεται στη σύμβαση SOLAS για την ασφάλεια στη θάλασσα που έχει υπογράψει η Ελλάδα.
Επικαλούμενος την ιδιότητά του ως πρώην αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού που έχει κυβερνήσει πλοία σημαντικού μεγέθους, ο κ. Γκίκας είπε: «Όταν αντιμετωπίζεις μια τέτοια κατάσταση και έχεις εισροή υδάτων, θεωρώ ότι το πλήρωμα απασχολήθηκε προφανώς με τον περιορισμό της διαρροής. Γι' αυτό ίσως υπήρχε και αυτή η καθυστέρηση».
Πρόσθεσε πως με εντολή του υπουργού, κου. Κικίλια ενημερώθηκε η εισαγγελία για το περιστατικό κι έτσι έχει τρέξει η διαδικασία στο πλαίσιο της οποίας κρατείται και ο πλοίαρχος του φέρι μποτ.
Εν αναμονή του σχεδίου ρυμούλκησης
«Αυτό που είναι το πιο σημαντικό είναι ότι περιμένουμε από την εταιρεία να καταθέσει το σχέδιο αποκόλλησης και ασφαλούς ρυμούλκησης του φέρι μποτ στην Αγία Μαρίνα», είπε ο κ. Γκίκας τονίζοντας πως δεν είναι μια απλή διαδικασία καθώς πρέπει πρώτα να γίνουν επισκευαστικές εργασίες, «να διασφαλιστεί ότι μπορεί να πλεύσει, να ρυμουλκηθεί ασφαλώς και μετά να δοθεί η έγκριση».
Απαντώντας σε ερώτηση σχετική με την ασφάλεια στη θάλασσα, ο υφυπουργός είπε πως από την αρχή του χρόνου έχουν γίνει περίπου 110 έλεγχοι σε πλοία της ακτοπλοΐας αλλά και πορθμειακά - όπως το συγκεκριμένο φέρι μποτ - και έχουν γίνει και συγκεκριμένες παρατηρήσεις.
«Δεν δικαιολογείται εύκολα»
Όταν του ζητήθηκε να εξηγήσει γιατί ο πλοίαρχος διάλεξε λανθασμένη διαδρομή και έπεσε στην ξέρα, ο κ. Γκίκας απάντησε: «Είναι δύσκολο να το ερμηνεύσω. Καταλαβαίνω ότι πάντα υπάρχει μια κακιά στιγμή, μια υπερβολική χαλάρωση, μία κούραση, μία συνθήκη που νόμιζε ότι η πορεία ήταν σωστή και δεν ήταν», προσθέτοντας ότι «δεν δικαιολογείται εύκολα».
Σχετικά με την πληροφορία πως ο πλοίαρχος επικαλέσθηκε μη λειτουργικά πηδάλια, ο υφυπουργός αντέκρουσε πως «δεν έχει μόνο πηδάλιο το πλοίο, έχει και μηχανές που μπορεί με κατάλληλους χειρισμούς να αποφύγει να πέσει πάνω σε μία επισημασμένη, γνωστή και με φανό πάνω ξέρα». Παρέπεμψε βεβαίως στο αποτέλεσμα της ανάκρισης.