Γιατί οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας δημιουργούν τεχνητό μποτιλιάρισμα στον αέρα -Εκνευρισμός επιβατών και εταιρειών - iefimerida.gr

Γιατί οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας δημιουργούν τεχνητό μποτιλιάρισμα στον αέρα -Εκνευρισμός επιβατών και εταιρειών

Συνεχίζονται οι καθυστερήσεις στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»
Συνεχίζονται οι καθυστερήσεις στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» / Φωτογραφία: Intime
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΔΗΣ

Η ταλαιπωρία των χιλιάδων επιβατών στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» συνεχίζεται μετά την απόφαση των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας να επιστρέψουν στον έλεγχο 28 αντί 36 πτήσεων ανά ώρα.

Οι καθυστερήσεις είναι αρκετά μεγάλες και επιβάτες χθες και σήμερα, δεν έκρυψαν τον εκνευρισμό τους για την κατάσταση που επικρατεί στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Χθες, Παρασκευή, μόνο στο καλύτερο σενάριο, πτήσεις καθυστερούσαν 30 με 40 λεπτά, ενώ το απόγευμα οι καθυστερήσεις ήταν ακόμη μεγαλύτερες. Σύμφωνα με την ΕΡΤ 266 πτήσεις είχαν καθυστέρηση αναχώρησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ελεγκτές προχώρησαν σε αυτό το μέτρο ταλαιπωρώντας επιβάτες και εταιρείες και δημιουργώντας χάος στα δρομολόγια πτήσεων, για να ασκήσουν πίεση για αυξήσεις στους μισθούς.

Αυτό που λένε δημοσίως είναι ότι υπάρχει πρόβλημα υποστελέχωσης και ότι δουλεύουν υπερωρίες, ωστόσο το ζητούμενο, το οποίο έθιξε και ο Χρίστος Δήμας σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ, είναι πως αυτό που ζητούν είναι αυξήσεις, στους -ήδη- μεγάλους μισθούς που παίρνουν.

Οι ελεγκτές επιχειρούν να ασκήσουν πίεση για υπερωρίες και μπόνους. Να σημειωθεί πως οι μισθοί τους φτάνουν ως και τις 125.000 ετησίως, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα μπόνους σε αυτό το ποσό… Τα μπόνους, σύμφωνα με την Καθημερινή, θέλουν μάλιστα να τα… παγιώσουν στον μισθό τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να τονιστεί επίσης πως η αιφνιδιαστική ενέργεια των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, έρχεται τη στιγμή που τίθεται σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για τον διοικητικό μετασχηματισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. 

Αυτό που επιχειρούν είναι να περάσει το αίτημά τους για τη δημιουργία μιας υπηρεσίας η οποία θα διαχειρίζεται αυτόνομα τα τέλη κυκλοφορίας που εισπράττει η ΥΠΑ από τον οργανισμό του Eurocontrol.

Ο αρμόδιος υπουργός τόνισε πως η χώρα μας στο παρελθόν δέχτηκε πάρα πολλά πρόστιμα και απευθύνθηκε στην ΕΕ ώστε να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις και η χώρα να λειτουργεί σύμφωνα με τους θεσμούς.

Δήμας: Θα μετατραπεί σε πρόσωπο δημοσίου δικαίου η ΥΠΑ

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο υπουργός Μεταφορών Χρίστος Δήμας, σχολιάζοντας στην ΕΡΤ τις καθυστερήσεις των πτήσεων στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» εξαιτίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, είπε: 

«Οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας,μας έχουν θίξει πολύ συγκεκριμένα θέματα το τελευταίο χρονικό διάστημα, τα οποία δεν αφορούν μόνο τη μετεξέλιξη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Σε αυτό, θα έλεγα, έχουμε συμφωνήσει με τους ελεγκτές και μάλιστα μας επιβράβευαν που προχωράμε τόσο γρήγορα. Ειδικότερα τους τελευταίους έξι μήνες έχουμε περάσει και κάποιες πολύ σημαντικές διατάξεις για τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και αυτό έχει να κάνει με την αυτοτελή φορολόγηση όταν χάνουν την ειδικότητά τους, τη δυνατότητα δηλαδή να εργαστούν ως ελεγκτές. Συνήθως αυτό συμβαίνει 1-2 χρόνια πριν από τη σύνταξή τους, το οποίο είναι εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για κάθε έναν από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και πρόσθεσε: «Επίσης, υπεγράφη κοινή υπουργική απόφαση με το Υπουργείο Οικονομικών για την επιπλέον αποζημίωση της υπερεργασίας, όπως επίσης και για την ωριαία αποζημίωση που λαμβάνουν για εκπαιδευτικούς σκοπούς». 

Ο αρμόδιος υπουργός, αναφερόμενος στο σχέδιο αναβάθμισης της αεροναυτιλίας, είπε πως υπάρχει ένα «σχέδιο δράσης 364 σημείων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή». Ενα από αυτά είναι η μετατροπή της ΥΠΑ σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου.

«Μέσα σε έναν μήνα συμφωνήσαμε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την DG Move και τον EASA και ήδη υλοποιούμε ένα σχέδιο δράσης 364 σημείων. Κάθε έξι εβδομάδες στέλνουμε έκθεση προόδου. Το σχέδιο αυτό έχει επτά διαφορετικούς πυλώνες. Ένας από αυτούς είναι η μετατροπή της ΥΠΑ σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου. Σήμερα η ΥΠΑ είναι αυτοτελής υπηρεσία που υπάγεται απευθείας στον Υπουργό. Αυτό σημαίνει ότι για τα πιο απλά ζητήματα – από την καθαριότητα στις τουαλέτες μέχρι το κούρεμα του γκαζόν στα περιφερειακά αεροδρόμια – χρειάζεται υπογραφή Υπουργού. Αυτά θα σταματήσουν να υπάρχουν. Η ΥΠΑ θα αποκτήσει μεγαλύτερη ευελιξία και πιο σύγχρονη διοίκηση».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ