Για μαθητές και φοιτητές: Ποιες είναι δεξιότητες που θα τους βγάλουν «ετοιμοπόλεμους» στην αγορά εργασίας -Ειδικός εξηγεί - iefimerida.gr

Για μαθητές και φοιτητές: Ποιες είναι δεξιότητες που θα τους βγάλουν «ετοιμοπόλεμους» στην αγορά εργασίας -Ειδικός εξηγεί

Χώρος εργασίας επιχείρησης
Φωτογραφία αρχείου: Χώρος εργασίας επιχείρησης
ΕΙΡΗΝΗ ΧΑΤΖΟΓΛΟΥ

Γιατί ακόμη και ο πιο καλός ο μαθητής ή φοιτητής δυσκολεύεται στην αγορά εργασίας; Πολλοί άνθρωποι που είχαν υψηλές επιδόσεις στο σχολείο ή στο πανεπιστήμιο δεν τα καταφέρνουν τόσο καλά στην αγορά εργασίας.

Απογοητεύονται και στεναχωριούνται ειδικά όταν βλέπουν να συμβαίνει το αντίθετο, λιγότερο καλοί μαθητές ή φοιτητές, να έχουν πιο επιτυχημένη πορεία επαγγελματικά. Φαντάζει οξύμωρο, αλλά στην ουσία δεν είναι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τη Μαρίνα Ψιλούτσικου, που διδάσκει στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Μάρκετινγκ, Στρατηγική και Ερευνητική Μεθοδολογία, αυτό συμβαίνει όχι επειδή τα πτυχία ή οι γνώσεις δεν μετράνε, όπως κάποιοι ισχυρίζονται, αλλά επειδή το σχολείο και η αγορά εργασίας είναι διαφορετικά περιβάλλοντα με διαφορετικές συνθήκες στις οποίες καλείται κανείς να προσαρμοστεί.

Οι δεξιότητες που θα βγάλουν τον μαθητή ή τον φοιτητή «ετοιμοπόλεμους» στην αγορά εργασίας

Όπως εξηγεί στο iefimerida.gr η ειδικός, υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες δεξιότητες που μπορούν να καλλιεργήσουν τα άτομα, ενώ βρίσκονται ακόμη στο σχολείο ή το πανεπιστήμιο, ώστε να βγουν ετοιμοπόλεμοι στην αγορά εργασίας.
«Το σχολείο και η αγορά εργασίας είναι διαφορετικά περιβάλλοντα με διαφορετικές απαιτήσεις και άρα απαιτούνται διαφορετικές δεξιότητες. Αυτό δε σημαίνει ότι οι γνώσεις δεν είναι σημαντικές σε κάθε περίπτωση. Μην ακούτε κανέναν που λέει «τα πτυχία δεν μετράνε» ή «τζάμπα έφαγες τα χρόνια σου στο πανεπιστήμιο». Αν αξίζεις τα πτυχία που πήρες και τα πτυχία αντιπροσωπεύουν γνώσεις τότε μετράνε και μάλιστα πολύ· είναι η αναγκαία συνθήκη για να πετύχεις επαγγελματικά», σημειώνει η κυρία Ψιλούτσικου.

Αποδείξτε την αξία σας και διαχειριστείτε τις δυσκολίες

Εκτός από την αναγκαία συνθήκη που είναι η γνώση, η ικανή συνθήκη, όπως λέει, περιλαμβάνει και άλλα στοιχεία και έχουν να κάνουν με τις διαφορές μεταξύ σχολείου και αγοράς εργασίας. Η πρώτη μεγάλη διαφορά είναι ότι στην αγορά εργασίας πρέπει να κερδίσεις την προσοχή των άλλων.

«Πρώτον, στο σχολείο είναι ευθύνη του δασκάλου να μας προσέξει και να μας ρωτήσει. Στην αγορά εργασίας πρέπει να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον εμείς και να το διατηρήσουμε δίνοντας πραγματική αξία. Δεύτερον, στο σχολείο τις ερωτήσεις τις έχουμε, συνήθως μας λένε και πού να βρούμε την απάντηση. Στην αγορά εργασίας, το σημαντικότερο είναι να βρούμε εμείς τη σωστή ερώτηση και να την απαντήσουμε χωρίς να μπορεί κάποιος άλλος να μας πει αν απαντήσαμε σωστά ή όχι. Είναι δική μας η ευθύνη».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μην ζητάτε συνεχώς βοήθεια

Πώς μπορούμε να καλλιεργήσουμε αυτή τη δεξιότητα στο πλαίσιο του σχολείου; Σύμφωνα με την Μαρίνα Ψιλούτσικου μπορούμε να μειώσουμε όσο το δυνατόν τη χρήση της βοήθειας που λαμβάνουμε ώστε να αποφασίσουμε αν κάτι είναι σωστό ή όχι. Π.χ. λυσάρια, φροντιστήρια, καθηγητές. Οτιδήποτε ή οποιοσδήποτε μπορεί να αναλάβει να τσεκάρει τη δουλειά μας. «Ασφαλώς και είναι χρήσιμα όλα αυτά αλλά καθώς προχωράμε στις σπουδές μας θα πρέπει να τα χρησιμοποιούμε ολοένα και λιγότερο. Από ένα σημείο και μετά πρέπει να «κολυμπάμε» μόνοι μας», εξηγεί.

Μαρίνα Ψιλούτσικου, που διδάσκει στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Μάρκετινγκ, Στρατηγική και Ερευνητική Μεθοδολογία
Η Μαρίνα Ψιλούτσικου διδάσκει στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Μάρκετινγκ, Στρατηγική και Ερευνητική Μεθοδολογία

Κομβικό σημείο η συνεργασία

Ένα ακόμη σημείο διαφοροποίησης που υπάρχει ανάμεσα στην αγορά εργασίας και στο σχολείο είναι οι σχέσεις με τους άλλους. Στην εργασία απαιτείται, όπως τονίζει η κυρία Ψιλούτσικου, η συνεργασία. «Γι’ αυτό και είναι σκόπιμο να δημιουργούμε σωστές ομάδες γύρω μας. Να διαλέγουμε τους σωστούς συνεργάτες, αυτούς που μας συμπληρώνουν. Γι’ αυτό χρησιμοποιήστε τα μαθητικά σας χρόνια για να διαλέγετε συνεργάτες που σας συμπληρώνουν. Αν το καλλιεργήσετε αυτό στην αγορά εργασίας θα είστε και δημοφιλείς και πολύ πετυχημένοι».

Το διαδίκτυο ως εργαλείο δουλειάς

Τέλος, σημαντική δεξιότητα στην αγορά εργασίας είναι και η αποτελεσματική χρήση του διαδικτύου. Πρόκειται για ένα ισχυρό εργαλείο το οποίο μπορεί και πρέπει να αξιοποιείται για την εύρεση πληροφοριών εκτός από την προσωπική χρήση. «Χρησιμοποιήστε το από νωρίς για την εύρεση νέων ιδεών, για όσα δεν πρόλαβε να καλύψει ο δάσκαλος. Προβληματιστείτε, συζητήστε… Πολλές φορές δε χρειάζεται να τα ανακαλύψουμε όλα μόνοι μας αλλά να ξέρουμε που να τα βρούμε. Όλα αυτά όχι μόνο θα βοηθήσουν το άτομο να πετύχει τους στόχους του στην αγορά εργασίας αλλά θα κάνουν και τη διαφορά, ενώ τα χρόνια στο σχολείο θα είναι πολύ πιο δημιουργικά», καταλήγει η ειδικός που διαθέτει μεγάλη εμπειρία στον χώρο του business και του personal branding και μέσω του καναλιού της στο youtube (https://www.youtube.com/@marinapsiloutsikou/featured) απαντά σε δεκάδες απορίες.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ