Γεώργιος Πατέρας: «Τα χρήματα που κερδίζουμε στη ζωή είναι δανεικά και πρέπει να τα επιστρέφουμε στην κοινωνία» - iefimerida.gr

Γεώργιος Πατέρας: «Τα χρήματα που κερδίζουμε στη ζωή είναι δανεικά και πρέπει να τα επιστρέφουμε στην κοινωνία»

Ο Γεώργιος Πατέρας στο περιοδικό ELNAVI
Ο Γεώργιος Πατέρας στο περιοδικό ELNAVI / Φωτογραφία: Facebook @Elnavi Piraeus
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Το 2021 αποτελεί χρονιά-ορόσημο για την οικογένεια Πατέρα, καθώς γιορτάζει 200 χρόνια ναυτικής παράδοσης και προσφοράς στην ελληνική ναυτιλία.

Ο Γεώργιος Πατέρας, ο δραστήριος πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και αντιπρόεδρος της Contships Management Inc., μίλησε στο περιοδικό «Elnavi» για τα 200 χρόνια ναυτιλιακής παράδοσης της οικογένειάς του αλλά και τις εξελίξεις στη ναυτιλία. «Το 2021 είναι ένα σημαντικό ορόσημο για την πατρίδα μας, γιατί γιορτάζουμε τα 200 χρόνια από την απελευθέρωσή μας. Το 2021 είναι εξίσου σημαντικό για την οικογένειά μας, γιατί γιορτάζουμε 200 χρόνια ναυτικής παράδοσης και προσφοράς στην ελληνική ναυτιλία», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Πατέρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ναυτική παράδοση της οικογένειας Πατέρα

Ο κ. Πατέρας προχωρά σε μια αναδρομή, περιγράφοντας τη ναυτική παράδοση της οικογένειάς του. «Ο Γενάρχης της οικογένειας “Πατέρα” με βάση το οικογενειακό δένδρο που έχει αποτυπωθεί το 1770, είναι ο Ιωάννης Πατέρας, ο οποίος είχε 5 γιους, τους Νικόλαο, Γεώργιο, Κωνσταντή, Ηλία και Μιχαήλ. Ο εγγονός του Κωνσταντή, βαφτίστηκε Χατζής και έκτοτε δημιουργήθηκε το Χατζηπατερέικο. Από το 1800-1853 οι Αιγνουσιώτες μέσα σε αυτήν την πεντηκονταετία γίνονται θαλασσινοί καραβοκύρηδες στις μεταφορές Χίου-Μυτιλήνης-Σμύρνης και Μικράς Ασίας με τα πλοιάριά τους», λέει ο κ. Πατέρας, προσθέτοντας ότι ο Κριμαϊκός Πόλεμος βρίσκει τις οικογένειες του νησιού (Πατέρας, Λαιμός, Νικηφόρος, Σάμωνας, Λύρας, Φράγκος), με αξιόλογο αριθμό πλοίων. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 1868, όπως σημειώνει το βιβλίο του Ανδρέα Γ. Λαιμού «Το Χρονικό των Οινουσσών», τα Αιγνουσιώτικα καράβια είναι πλέον 30 σε σύνολο 3.160 τόνων.

Τα χρόνια κύλησαν και η ιστορία γραφόταν με χρυσά γράμματα. Μπορεί ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος να έφερε απώλειες, ωστόσο η οικογένεια Πατέρα δεν πτοήθηκε. «Από τα ιστορικά αρχεία το 1/3 των ατμοπλοίων των Οινουσσίων πλοιοκτητών πριν την έναρξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ανήκαν στις οικογένειες Πατέρα και Χατζηπατέρα. Λίγα από αυτά τα πλοία επέζησαν από τον πόλεμο και χάσαμε πολλούς συγγενείς και φίλους ανάμεσα στους αξιωματικούς και ναύτες», τονίζει ο Γεώργιος Πατέρας.

Μετά τον πόλεμο, οι Αιγνουσιώτες αγόρασαν 14 από τα πρώτα 100 Liberty, θυμάται, με την οικογένεια Πατέρα και Χατζηπατέρα να παραλαμβάνει τα 8. «Από το 1950 μέχρι και σήμερα, εκατοντάδες βαπόρια αγοράστηκαν “second hand” ή ναυπηγήθηκαν από Οινούσσιους εφοπλιστές, τους Πατεραίους, Χατζηπατεραίους, Λαιμούς, Σαμωνάδες, Λυραίους, Κολλάκηδες, Αγγελάκους, Λυγνούς κ.λπ., σε ναυπηγεία της Ευρώπης και της Ασίας.

Είμαι λοιπόν περήφανος που είμαι μέλος μιας εκ των ιστορικότερων οικογενειών καραβοκύρηδων που επί 200 χρόνια και 7 συνεχόμενες γενεές υπήρξαν πρωτοπόροι στην δημιουργία του “Ελληνικού ναυτιλιακού θαύματος” και ευελπιστώ ότι και η νέα γενιά θα συνεχίσει με επιτυχία αυτήν τη μοναδική παράδοση των προγόνων μας», υπογραμμίζει ο Γεώργιος Πατέρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πατέρας: «Τα χρήματα που κερδίζουμε στη ζωή είναι δανεικά και πρέπει να τα επιστρέφουμε στην κοινωνία και στους ανθρώπους του μόχθου»

Στη συνέχεια, ο κ. Πατέρας ρωτήθηκε για την κοινωνική προσφορά των Οινούσσιων εφοπλιστών προς τη χώρα. Οπως τόνισε, αυτή είναι τεράστια, και μάλιστα θυμήθηκε τα λόγια του Εθνικού Ευεργέτη Ιωάννη Διαμαντή Πατέρα.

«Η προσφορά είναι τεράστια. Οι οικογένειες Πατέρα, Χατζηπατέρα, Λαιμού, Λύρα, Κολλάκη, Σάμωνα, Αγγελάκου έχουν κατασκευάσει σχολεία, ναυτικές σχολές, εκκλησίες, νοσοκομεία, γηροκομεία, κοινωφελή ιδρύματα και έχουνε προσφέρει εκατοντάδες υποτροφίες και οικονομική στήριξη στους συνανθρώπους μας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Οπως έχει δηλώσει και ο Εθνικός Ευεργέτης, Ιωάννης Διαμαντή Πατέρας, “Οι γονείς μου με δίδαξαν ότι τα χρήματα που κερδίζουμε στη ζωή είναι δανεικά και πρέπει να τα επιστρέφουμε στην κοινωνία και στους ανθρώπους του μόχθου που έχουν ανάγκη βοήθειας», τονίζει.

Ο Γεώργιος Πατέρας αναφέρθηκε και στο επιχειρηματικό μοντέλο της Contships Management Inc., της εταιρείας που διοικεί με τον εξάδελφό του Νικόλα Δ. Πατέρα. «Κατ' αρχήν, θα ήθελα να εκφράσω τη μεγάλη μου ικανοποίηση για την άψογη και αγαστή συνεργασία με τον εξάδελφό μου και Πρόεδρο της Contships, μια χαρισματική επιχειρηματική προσωπικότητα που ξεκίνησε την καριέρα του στη ναυτιλία του 1986. Ως γνωστόν ο Νίκος ξεκίνησε την καριέρα του στην “Pateras Brothers Limited” το 1986 και στη συνέχεια το 1993 δημιούργησε την “Pacific & Atlantic”, που εξειδικευόταν στην διαχείριση πλοίων ξηρού φορτίου. Μεταξύ του 2002 και 2007 η εταιρεία είχε έναν στόλο 52 πλοίων και λίγο πριν το ξεκίνημα της οικονομικής κρίσης πούλησε τα πλοία της με σημαντικά κέρδη.

Στη συνέχεια ίδρυσε την “Contships” το 2015 μετά από προσεκτική μελέτη της αγοράς και η εταιρεία ελέγχει σήμερα 40 container πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 50.000 teu μεταφέροντας 1.000.000 teu ετησίως. Απασχολεί στα πλοία της 800 ναυτικούς και 1.000 άτομα προσωπικό στην ξηρά», αναφέρει ο κ. Πατέρας, συμπληρώνοντας ότι το 2020 πουλήθηκαν 6 πλοία και αντικαταστάθηκαν με τρία μεγαλύτερα και νεότερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γ. Πατέρας: «Το μεγαλύτερό μας project αυτή τη στιγμή είναι η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου»

Ως πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ο Γεώργιος Πατέρας μίλησε για τους μελλοντικούς στόχους της ελληνικής ναυτιλίας. «Καταρχήν, να πούμε ότι έχουμε μια άριστη συνεργασία με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και το υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς είμαστε ο θεσμικός σύμβουλος του κράτους στα θέματα που απασχολούν όλους τους κλάδους της ναυτιλίας», δηλώνει.

«Το μεγαλύτερο μας project αυτή τη στιγμή είναι η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, ένα μεγάλο έργο που θα μας απασχολήσει τα επόμενα χρόνια. Επίσης, μας απασχολεί η διαδικασία της απανθράκωσης της ναυτιλίας (zero-carbon targets) για το 2030 και το 2050, ανάλογα με την εξέλιξη της τεχνολογίας», προσθέτει, λέγοντας ότι το υδρογόνο θα είναι η λύση της ενέργειας στο μέλλον.

«Ωστόσο, η ναυτιλία όσο χρόνια και να περάσουν λόγω της φύσης της θα παραμείνει ο πιο οικονομικός και οικολογικός τρόπος μεταφοράς των φορτίων παγκοσμίως, όποια και αν είναι η εξέλιξη της τεχνολογίας. Σύμφωνα με μελέτη του IMO, τα πλοία εκπέμπουν μόνο 8gr CO2 ανά ton-km, ενώ το τρένο 35gr, το φορτηγό 110gr και το αεροπλάνο 665gr», επισήμανε ο κ. Πατέρας στο περιοδικό «Elnavi».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ναυτιλία Ελλάδα
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ