fbpx Φρένο στην παραβίαση λεωφορειολωρίδων με πρόστιμα και ψηφιακές κάμερες | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΕΛΛΑΔΑ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

Φρένο στην παραβίαση λεωφορειολωρίδων με πρόστιμα και ψηφιακές κάμερες

Δηλώσεις Κεφαλογιάννηγια λεωφορειολωρίδες
19|02|2020 | 16:18
Ο Γιάννης Κεφαλογιάννης. Φωτογραφία: Eurokinissi.

Τέλος μπαίνει στην παραβίαση των λεωφορειολωρίδων με στόχο την αξιόπιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και την ταχύτερη διέλευση λεωφορείων και τρόλεϊ από τους πλέον επιβαρυμένους άξονες της πρωτεύουσας.

Η διαγράμμιση των λεωφορειολωρίδων σε 9 κομβικούς οδικούς άξονες της πρωτεύουσας ολοκληρώθηκε, ενώ η εντατικοποίηση της αστυνόμευσης έχει ήδη φέρει θεαματικά αποτελέσματα. Εντός του 2020 θα συντηρηθεί το σύνολο των μήκους 50 χλμ. λεωφορειολωρίδων της πρωτεύουσας, ενώ ψηφιακές κάμερες θα αντικαταστήσουν τις υφιστάμενες αναλογικές.

Με αφορμή την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης διαγραμμίσεων, ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης δήλωσε: «Η διαγράμμιση των λεωφορειολωρίδων εντάσσεται στην προσπάθειά μας να βελτιώσουμε τις αστικές συγκοινωνίες προς όφελος των επιβατών και να εξασφαλίσουμε πως κάθε μέσο που έχουμε στη διάθεσή μας θα λειτουργεί». Όπως επισήμανε η καλύτερη αστυνόμευση δεν είναι το μόνο μέτρο για την αποτελεσματικότητα του συστήματος. Ακολουθούν, η προμήθεια ψηφιακών καμερών για τον καλύτερο έλεγχο των λεωφορειολωρίδων και την επέκταση της τηλεματικής στις στάσεις.

Πρόκειται για δύο σημαντικά έργα που θα μας βοηθήσουν τόσο στον έλεγχο της κυκλοφορίας όσο και στην έγκαιρη ενημέρωση των επιβατών για τον χρόνο άφιξη των λεωφορείων στις στάσεις. Επιπλέον, σχεδιάζουμε την εγκατάσταση προεξοχών σε 191 στάσεις, κοντά στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς, με σκοπό τη βελτίωση της προσβασιμότητας των συμπολιτών μας με κινητικά προβλήματα. Η προσπάθεια για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών είναι συνεχής και ο στόχος μας είναι κάθε μέρα να είναι και λίγο καλύτερα» είπε ο Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Αύξηση κατά 1.324% των βεβαιωμένων παραβάσεων τον Ιανουάριο

Τα αποτελέσματα των ελέγχων, μέσω της συνεργασίας της Τροχαίας και του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) στις Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων (Α.Λ.Λ.) είναι θεαματικά. Με βάση τα στοιχεία της Τροχαίας, τον Ιανουάριο του 2020 έναντι του Ιανουαρίου του 2019, αυξήθηκαν σε ποσοστό (1.324%) οι βεβαιωθείσες παραβάσεις. Συγκεκριμένα, βεβαιώθηκαν 1.046 παραβάσεις, έναντι μόλις 79 τον Ιανουάριο 2019, με τον μέσο όρο της προηγουμένης πενταετίας να κυμαίνεται στις 377 παραβάσεις.

Επίσης, αυξήθηκαν σε ποσοστό 317% οι φωτογραφικές κλήσεις από τις κάμερες καταγραφής παραβάσεων του ΟΑΣΑ. Συγκεκριμένα ελήφθησαν 257 φωτογραφικές κλήσεις, έναντι 81 τον Ιανουάριο 2019, με τον μέσο όρο της προηγουμένης πενταετίας να κυμαίνεται στις 132 φωτογραφικές κλήσεις.

Προμήθεια ψηφιακών καμερών ύψους 300.000 ευρώ

Σε φάση σχεδιασμού είναι η προμήθεια και εγκατάσταση νέων ψηφιακών καμερών για τη καταγραφή παραβάσεων των λεωφορειολωρίδων. Οι νέες σύγχρονες κάμερες θα αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες αναλογικές. Εντός του 2020 προβλέπεται η ολοκλήρωση των ενεργειών διασφάλισης χρηματοδότησης, της διαγωνιστικής διαδικασίας και της υπογραφής σύμβασης με τον ανάδοχο. Το κόστος της προμήθειας εκτιμάται σε 300.000 ευρώ .

Με τη σειρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ ,Νίκος Αθανασόπουλος, επισήμανε ότι «στόχος, μέσω αυτών των παρεμβάσεων, είναι η μείωση των καθυστερήσεων, η αύξηση των συχνοτήτων διέλευσης και κατά συνέπεια η βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού. Υπάρχει και μια δεύτερη φάση διαγραμμίσεων στην οποία θα προχωρήσουμε».

50 χλμ λεωφορειολωρίδων με κατεύθυνση προς το κέντρο

Ο ΟΑΣΑ έχει αναπτύξει προοδευτικά ένα συνεκτικό δίκτυο λεωφορειολωρίδων 50 χλμ σε κύριους οδικούς άξονες και σημαντικές οδούς, κυρίως στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά, το οποίο αποσκοπεί να ευνοήσει την κίνηση των ΜΜΜ, επιτυγχάνοντας ωφέλειες χρόνου στους μετακινούμενους. Οι υφιστάμενες ειδικές λωρίδες έχουν εφαρμοστεί στο κύριο οδικό δίκτυο με έμφαση στην κατεύθυνση προς το κέντρο. Βρίσκονται στις περιοχές εντός του δακτυλίου της Αθήνας, στο κέντρο του Πειραιά, αλλά και σε κάποιους σημαντικούς οδικούς άξονες σύνδεσης προαστίων όπως η οδός Λένορμαν, η Λ. Μεσογείων και η Λ. Δημοκρατίας

Η αύξηση της μέσης ταχύτητας του λεωφορείου από τα 8 χλμ./ώρα στα 13-17 χλμ./ωρα είναι μεταξύ των σημαντικών ωφελημάτων. Επίσης, βελτιώνονται η συχνότητα και η αξιοπιστία των προγραμματισμένων δρομολογίων, καθώς και η ασφάλεια των μετακινούμενων με την εξασφάλιση συνθηκών ομαλής ροής απουσία στάθμευσης παρά την οδό. Συνεπεία όλων των παραπάνω, μειώνονται οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη μείωση του χρόνου μετακίνησης των λεωφορείων και το κόστος λειτουργίας των λεωφορείων. Εκτιμάται πως ένα λεωφορείο αντιστοιχεί σε 50 ΙΧ, όσον αφορά τους μετακινούμενους επιβάτες στο οδικό τμήμα.

Οι λωρίδες που συντηρήθηκαν από τον ΟΑΣΑ το τελευταίο τρίμηνο βρίσκονται στους εξής άξονες:

Πειραιώς

Σταδίου

Συγγρού

Κηφισίας

Αλεξάνδρας

Μεσογείων

Ιερά Οδός-Αιγάλεω

Λεωφόρος Δημοκρατίας – Αγ.Ανάργυροι

Εθνάρχου Μακαρίου-Περιστέρι

ΣΧΟΛΙΑ