Φωτογραφίες: Σε χρήση κανονικά η Πατρών-Πύργου, από τις 12 το μεσημέρι ξεκίνησαν οι διαδρομές ΙΧ - iefimerida.gr

Φωτογραφίες: Σε χρήση κανονικά η Πατρών-Πύργου, από τις 12 το μεσημέρι ξεκίνησαν οι διαδρομές ΙΧ

Στην κυκλοφορία η Πατρών-Πύργου
Στην κυκλοφορία η Πατρών-Πύργου
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στην κυκλοφορία δόθηκε από τις 12 το μεσημέρι ο νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου, ένας σύγχρονος δρόμος και πλέον ασφαλής.

Στην κυκλοφορία δόθηκε το μεγαλύτερο μέρος του, 65 χλμ. Απομένουν περίπου 10 χλμ. προς την Πάτρα τα οποία θα παραδοθούν όπως είπε ο πρωθυπουργός στις 30 Νοεμβρίου.

Ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος αποτελεί μια ουσιαστική αναβάθμιση στην οδική ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα της Δυτικής Ελλάδας, αντικαθιστώντας έναν δρόμο καρμανιόλα στον οποίο πολλοί άνθρωποι είχαν χάσει τη ζωή τους. Η κατασκευή του ήταν πάγιο αίτημα και μεγάλη ανάγκη για τους κατοίκους των περιοχών που περνά και το έργο ήταν για πολλά χρόνια σε στασιμότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πλέον ανήκει στην Ολυμπία Οδό, είναι η συνέχειά της προς τον Πύργο και με την ένταξη των 65 χλμ. της Πατρών-Πύργου η Ολυμπία Οδός πλέον συγκαταλέγεται στους τρεις μεγαλύτερους αυτοκινητοδρόμους της Ελλάδας, με συνολικό μήκος 277 χιλιομέτρων.

Σήμερα, με την έναρξη ουσιαστικά της λειτουργίας του στις 12 το μεσημέρι, στον σταθμό διοδίων του Πύργου, βρέθηκε την ίδια ώρα ο υπουργός Υποδομών, Χρίστος Δήμας ο οποίος σύμφωνα με την ΕΡΤ έκανε λόγο για μια μεγάλη ημέρα για ολόκληρη τη χώρα. Χαρακτήρισε το δρόμο «ένα σύγχρονο γεφύρι της Άρτας, το οποίο λαμβάνει οριστικό τέλος. «Έχουμε έναν σύγχρονο, ασφαλή, άνετο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα βοηθήσει την Δυτική Ελλάδα να κάνει ακόμη περισσότερα αναπτυξιακά άλματα», είπε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι αλλαγές φέρνει ο αυτοκινητόδρομος

Πλέον, μέσω της Ολυμπίας Οδού, η διαδρομή Πάτρα - Πύργος θα καλύπτεται σε μόλις 45 λεπτά, ενώ το ταξίδι από την Αθήνα μέχρι τον Πύργο θα διαρκεί περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά, με ασφάλεια και άνεση.

Το συνολικό έργο αφορά στην κατασκευή του τμήματος Πάτρα - Πύργος μήκους 74,8 χιλιομέτρων, με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΝΕΟ) στα πρώτα 13 χιλιόμετρα, ενώ στα υπόλοιπα περίπου 62 χιλιόμετρα κατασκευάστηκε σε νέα χάραξη. Είναι ένα αυτοκινητόδρομος υψηλών προδιαγραφών, με διαχωρισμένο οδόστρωμα και ελεγχόμενη πρόσβαση σε όλο το μήκος του, με 9 κόμβους και στόχο την ενίσχυση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και την ομαλή ροή κυκλοφορίας. Ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από 2 λωρίδες πλάτους 3,50μ. και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, που χωρίζονται από ένα μεσαίο στηθαίο ασφαλείας από σκυρόδεμα.

Το έργο περιλαμβάνει: 11 γέφυρες, 41 κάτω διαβάσεις, 28 άνω διαβάσεις, 1 τεχνική βάση στον Πύργο, 4 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών (ΣΕΠ), καθώς και τους ακόλουθους 9 κόμβους:

  • H/K Μιντιλόγλι (Χ.Θ. 0+000)
  • Α/Κ ΒΙΠΕ (Χ.Θ. 6+942)
  • Η/Κ ΑΛΙΣΣΟΥ (Χ.Θ. 12+725)
  • Α/Κ Κάτω Αχαΐα (Χ.Θ. 17+733)
  • Α/Κ Βάρδα (Χ.Θ. 33+036)
  • Α/Κ Κυλλήνη (Χ.Θ. 46+016)
  • Α/Κ Γαστούνη (Χ.Θ. 53+675)
  • Α/Κ Αμαλιάδα (Χ.Θ. 62+680)
  • Α/Κ Πύργος (Χ.Θ. 73+843)

Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 295 εκατ. ευρώ και μαζί με τις συμπληρωματικές εργασίες, η συνολική δαπάνη ανήλθε σε 385 εκατ. ευρώ. Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ με 143 εκατ. ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπενθυμίζεται ότι το έργο επανεντάχθηκε στον αυτοκινητόδρομο Παραχώρηση Ολυμπία Οδός το 2021 και τον Μάρτιο του 2022 υπεγράφη η νέα σύμβαση κατασκευής.

Όπως έγινε γνωστό, σε ισχύ τίθεται το σύστημα διοδίων για τη ζώνη Κυλλήνη – Πύργος (29 χλμ.), ενώ η ζώνη Μιντιλόγλι – Κυλλήνη (46 χλμ.), η οποία περιλαμβάνει και τα εναπομείναντα υπό κατασκευή 10 χλμ. Μιντιλόγλι – Καμίνια, θα είναι σε ελεύθερη χρήση -άνευ διοδίοων- έως την ολοκλήρωση της κατασκευής, η οποία εκτιμάται εντός του Νοεμβρίου του 2025.

Η Πατρών – Πύργου είναι ο πρώτος πλήρως αυτοματοποιημένος αυτοκινητόδρομος στη χώρα που θα λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρονικά διόδια και μηχανήματα Αυτόματης Πληρωμής.

Τα εγκαίνια χθες

Τα εγκαίνια του δρόμου έγιναν χθες, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα και όλων των συντελεστών του έργου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κύκλος των ομιλητών άνοιξε με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριο Φαρμάκη, ακολούθησε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτης Παπανικόλας, ο οποίος αναφέρθηκε τόσο στην κατασκευή όσο και στην τεχνική υποστήριξη του αυτοκινητόδρομου κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, υπογραμμίζοντας ότι εφαρμόστηκαν αρκετά καινοτόμα συστήματα, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται η χιλιομετρική χρέωση στα διόδια.

Ακολούθως τοποθετήθηκαν διαδοχικά οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι της ΑΒΑΞ Κωνσταντίνος Μιτζάλης, του ΑΚΤΩΡΑ Αλέξανδρος Εξάρχου και της ΤΕΡΝΑ Χρήστος Παναγιωτόπουλος, οι οποίοι αναφέρθηκαν σε ειδικότερα ζητήματα που βίωσαν κατά την εξέλιξη του έργου.

Τοποθετήθηκε επίσης ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος και ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Δήμας.

Μεταξύ των παρισταμένων ήταν επίσης και ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, καθώς και ο πρώην Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, αλλά και η πρέσβειρα της Γαλλίας, Laurence Auer.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ πατρων πυργου
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ