Έντονο προβληματισμό προκαλεί το διαρκές φαινόμενο προσαράξεων και ατυχημάτων σκαφών σε θαλάσσια σημεία που βρίσκονται ξέρες.
Μετά το φέρι μποτ «Παναγία Παραβουνιώτισσα» με 114 άτομα που προσέκρουσε σε ξέρα την περασμένη Τρίτη έξω από τα Νέα Στύρα, το σοβαρό ναυτικό ατύχημα που σημειώθηκε την ίδια ημέρα στη θαλάσσια περιοχή της νησίδας Διάπορου Χαλκιδικής, με συνέπεια τον τραυματισμό τριών επιβαινόντων σε εκμισθωμένο σκάφος αναψυχής και με δεδομένο τα άπειρα σημεία (ύφαλοι) που υπάρχουν στον θαλάσσιο χώρο, καθίσταται αναγκαία η εφαρμογή και τήρηση των μέτρων, έτσι ώστε να μην έχουμε αντίστοιχα περιστατικά.
Ένα τρανταχτό παράδειγμα είναι η ξέρα που βρίσκεται σε έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς της Ελλάδας, μεταξύ Παξών και Αντίπαξων, όπου δείχνει να είναι ασήμαντη στους διερχόμενους ναυτικούς και επισκέπτες.
Η ΠΕΠΙΕΘ σε επιστολή της αναδεικνύει το πρόβλημα, λέγοντας πως είναι επιτακτική ανάγκη να τοποθετηθούν ειδικοί σημαντήρες-τσαμαδούρες, προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω περιστατικά.


Η επιστολή της ΠΕΠΙΕΘ:
Με την παρούσα επιστολή, επιθυμούμε να εκφράσουμε τον έντονο προβληματισμό μας σχετικά με το σημείο ανάμεσα στους Παξούς και στους Αντίπαξους, όπου παρατηρείται συχνά το φαινόμενο προσαράξεων και ατυχημάτων σκαφών λόγω της υπάρχουσας ξέρας.
Είναι επιτακτική ανάγκη να τοποθετηθούν άμεσα ειδικοί σημαντήρες-τσαμαδούρες, οι οποίες θα είναι εμφανείς τόσο κατά τη διάρκεια της ημέρας όσο και κατά τη διάρκεια της νύχτας, σε όλα τα επικίνδυνα σημεία. Με αυτόν τον τρόπο, θα αποφευχθούν περαιτέρω περιστατικά και θα διασφαλιστεί η ασφαλής ναυσιπλοΐα και διέλευση στην περιοχή.
Δυστυχώς, πολλοί ναυτικοί και επισκέπτες δεν έχουν γνώση της παρουσίας της ξέρας αυτής, με αποτέλεσμα συχνά να προκύπτουν επικίνδυνες καταστάσεις. Η τοποθέτηση των σημαδούρων αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την πρόληψη ατυχημάτων και την προστασία τόσο των ανθρώπινων ζωών όσο και των σκαφών.
Η πολιτεία και οι αρμόδιες αρχές καλούνται να επιδείξουν την απαιτούμενη εγρήγορση και να δώσουν άμεση προτεραιότητα στην επίλυση του ζητήματος.
Η τοποθέτηση κατάλληλων σημαντήρων στην περιοχή δεν αποτελεί μόνο τεχνική παρέμβαση, αλλά πράξη ευθύνης απέναντι στους ναυτικούς, τους επισκέπτες και την ευρύτερη ναυτιλιακή κοινότητα.
Η ασφάλεια στη θάλασσα είναι δικαίωμα και υποχρέωση όλων μας. Τώρα είναι η στιγμή να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα, πριν το επόμενο ατύχημα μετατραπεί σε τραγωδία.
Αντίστοιχα σημεία υπάρχουν και στο νησί των Σπετσών, καθώς και ανάμεσα στην Αίγινα και το Αγκίστρι.



Σε δήλωσή του στο iefimerida, ο πρόεδρος της Π.Ε.ΠΙ.Ε.Θ. - Cpt. Dr. Γιώργος Βάλλης αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Τις τελευταίες ημέρες καταγράφονται ολοένα και περισσότερα ανησυχητικά περιστατικά, που αναδεικνύουν για ακόμη μία φορά τη σοβαρότητα των ζητημάτων ασφάλειας στη ναυσιπλοΐα.
Κατά πρώτον, στις 5 Αυγούστου 2025, το επιβατηγό‑οχηματαγωγό πλοίο ''Παναγία Παραβουνιώτισσα'', με πάνω από 100 επιβάτες και πλήρωμα, προσάραξε σε ξέρα κοντά στη βραχονησίδα ''Γλάρος''. Η ξέρα, αν και χαρτογραφημένη, παραμένει ακάλυπτη και χωρίς καμία ένδειξη σήμανσης, γεγονός που εντείνει την επικινδυνότητα του σημείου.
Σε δεύτερο επίπεδο, εξακολουθεί να υφίσταται κρίση στο θαλάσσιο πέρασμα ανάμεσα στους Παξούς και τους Αντίπαξους, όπου η ύπαρξη επικίνδυνης ξέρας προκαλεί συχνά προσαράξεις και ατυχήματα.
Η Π.Ε.Π.Ι.Ε.Θ. έχει επισήμως ζητήσει άμεση τοποθέτηση ειδικών, εμφανών σημαδούρων (ή τσαμαδούρων), τόσο κατά τη διάρκεια της ημέρας όσο και της νύχτας, ώστε να αποφευχθούν επερχόμενα περιστατικά και να διασφαλιστεί η ασφάλεια στη ναυσιπλοΐα. Αυτές οι δύο εξελίξεις δεν αποτελούν μεμονωμένα γεγονότα, αλλά καμπανάκι για όλους μας».