Ερχεται το πρώτο Rafale στην Ελλάδα: Οι φωτογραφίες που ανέβασε ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ από τη Γαλλία - iefimerida.gr

Ερχεται το πρώτο Rafale στην Ελλάδα: Οι φωτογραφίες που ανέβασε ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ από τη Γαλλία

Μαχητικό Rafale
Μαχητικό Rafale / Φωτογραφία: INTIMENEWS
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στη Γαλλία θα πραγματοποιηθεί σήμερα η τελετή παραλαβής του πρώτου από τα 18 μαχητικά αεροσκάφη Rafale που θα ενισχύσουν την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία παρουσία τvn ΥΠΕΘΑ Νίκου Παναγιωτόπουλου και αρχηγό ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνου Φλώρου.

Ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ μάλιστα προχώρησε και σε μία ανάρτηση στο Twitter γράφοντας πως τα Rafale είναι καθ’ οδόν και ότι «Έτσι εκκινούν ενίοτε οι καταιγίδες… Με "Ριπές" Ανέμου. Η αντίστροφη μέτρηση άρχισε!!!». Μάλιστα την ανάρτηση συνοδεύει και ένα βίντεο με ένα μαχητικό Rafale έτοιμο για πτήση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ανάρτηση του αρχηγού ΓΕΕΘΑ

Εντός του 2021 τα πρώτα έξι Rafale

Συνολικά, η Ελλάδα θα προμηθευτεί 18 αεροσκάφη, εκ των οποίων 12 μεταχειρισμένα και 6 καινούργια. Τα πρώτα έξι αεροσκάφη 4ης γενιάς Rafale θα είναι μεταχειρισμένα και θα παραδοθούν στην Ελλάδα εντός του 2021. Τα έξι καινούργια μαχητικά θα παραληφθούν την Άνοιξη του 2022, ενώ τα τελευταία έξι μεταχειρισμένα αναμένεται να παραδοθούν αρχές του 2023.

Στη συμφωνία ύψους 2,32 δισ. ευρώ προβλέπεται ότι τα 1,92 δισ. ευρώ αφορούν στην αξία των αεροσκαφών και τα υπόλοιπα 400 εκατ. ευρώ αφορούν στα οπλικά συστήματα (τηλεκατευθυνόμενα βλήματα Meteor και αναγκαίες αναβαθμίσεις των υπαρχόντων βλημάτων τύπου Mica, Scalp και Ecoxet).

Οι τροποποιήσεις στο Rafale που θα παραδοθεί στην Ελλάδα

Η γαλλική ιστοσελίδα air-cosmos.com, είχε γράψει τον περασμένο Μάρτιο πως το διθέσιο αεροσκάφος τύπου Β305 είναι ήδη έτοιμο προς παράδοσηστην Πολεμική Αεροπορία της Ελλάδας, καθώς έγιναν όλες οι απαραίτητες μετατροπές σύμφωνα με τις ελληνικές προδιαγραφές.
Από το αεροσκάφος, αφαιρέθηκε εξειδικευμένος εξοπλισμός που αφορά την Γαλλική Πολεμική Αεροπορία καθώς τα Rafale B χρησιμοποιούνται για την μεταφορά και ρίψη πυραύλων ASMP-A. Επίσης, εγκαταστάθηκαν συστήματα αποστολής, καθώς οι Γάλλοι δεν χρησιμοποιούν πλήρη εξοπλισμό κατά την διάρκεια αποστολών τους.
Οπως ανέφερε το δημοσίευμα, από το αεροσκάφος έχουν αφαιρεθεί 60 τμήματα και συστήματα μετά από 1.050 ώρες εργασίας, σε συνολικά 45 ημέρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο σχεδιασμός των μαχητικών Rafale

Το Rafale είναι δικινητήριο μαχητικό πολλαπλού ρόλου. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα αποστολές διαφορετικού τύπου, όπως εναέριας υπεροχής, κρούσης, αναγνώρισης κ.λπ. Φέρει συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), κάτι που του δίνει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Μπορεί να απογειωθεί από μικρούς αεροδιαδρόμους της τάξης των 400 μέτρων, όπως επίσης και από αεροπλανοφόρα. Αυτό καθίσταται δυνατό αλλάζοντας περίπου το 20% των μερών του αεροσκάφους με άλλα, υψηλότερης αντοχής, στο Rafale M.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του Rafale ακολουθούν την πεπατημένη για τα σύγχρονα μαχητικά. Καθοδηγούμενο από ένα σύστημα ελέγχου το οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία fly-by-wire τριών ψηφιακών διαύλων και ενός αναλογικού, επιτρέπεται στο αεροσκάφος να είναι αεροδυναμικά ασταθές για να επιτυγχάνει τη μέγιστη δυνατή ελιξιμότητα. Τα όρια επιταχύνσεων του αεροσκάφους είναι +9g/-3.2g.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελεί το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA της εταιρείας Thales. Η κατηγοριοποίηση της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται ως άκρως απόρρητη και η άρνηση της Thales να επιτρέψει τη χρήση του σε άλλα αεροσκάφη, έχει προκαλέσει την ανάπτυξη φημολογίας ότι το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργής ακύρωσης για να εξουδετερώνει τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ.

Σε συνέχεια του ηλεκτρονικού του εξοπλισμού, το αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να ιχνηλατεί ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα, μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, εάν απαιτείται από την αποστολή, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει έναν στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το «γυάλινο πιλοτήριο» των Rafale

Για τη διαχείριση των συστημάτων του, το Rafale χρησιμοποιεί ένα πλήρως «γυάλινο πιλοτήριο», με τρεις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (MFDs), ολογραφικό HUD καθώς και πλευρικό χειριστήριο HOTAS. Η έννοια του «γυάλινου πιλοτηρίου» (Glass Cockpit) αφορά την αντικατάσταση των κύριων οργάνων ελέγχου του μαχητικού με ηλεκτρονικές απεικονίσεις σε οθόνες πολλαπλών λειτουργιών.

Για την πρόωσή του το Rafale χρησιμοποιεί δύο στροβιλοπροωθητήρες SCECMA M88-2 με μετάκαυση, με συνολική ωθητική δύναμη 150 kN.

Τα χαρακτηριστικά των μαχητικών Rafale

  • Πλήρωμα: 1 ή 2
  • Κατασκευαστής: Dassault Aviation
  • Διαστάσεις: Μήκος 15,27 μέτρα
  • Εκπέτασμα: 10,8 μέτρα
  • Υψος: 5,34 μέτρα
  • Επιφάνεια πτέρυγας: 45,7 m²
  • Βάρος: Αδειο: 9.500 kg / Πλήρες: 19.000 kg / Μέγιστο απογείωσης: 24.500 kg
  • Πηγή ισχύος: Κινητήρες 2 x SNECMA M88
  • Ισχύς: 33.000 lbf 146 kN
  • Επιδόσεις: Μέγιστη ταχύτητα Mach 1.8, 2150 km/h
  • Αυτονομία: 1100+ mi, 1800+ km
  • Μέγιστο ύψος: 55.000 ft , 16.800 μέτρα
  • Βαθμός ανόδου: 1.000 ft/sec, 305 m/sec
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ