fbpx Υπ. Παιδείας: Ερχονται 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΕΛΛΑΔΑ
ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

Υπ. Παιδείας: Ερχονται 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών

διορισμοί εκπαιδευτικών / εικόνα από άδεια αίθουσα σχολείου
15|01|2020 | 09:00
Εικόνα αρχείου από αίθουσα σχολείου / Φωτογραφία: EUROKINISSI

Ενα μπαράζ διορισμών εκπαιδευτικών δρομολογεί για το 2020 η διοίκηση του υπουργείου Παιδείας με στόχο να ενδυναμωθεί το εκπαιδευτικό σύστημα.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κατά την τοποθέτησή της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, υποστήριξε ότι σε αυτή την κατεύθυνση «ενισχύσαμε με 113 εκατ. ευρώ τον προϋπολογισμό του 2020, γι’ αυτό για πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού κράτους γίνονται μόνιμοι διορισμοί στην ειδική αγωγή, γι’ αυτό προχωράμε σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση».

Στόχος του υπουργείου είναι να γίνουν 5.250 διορισμοί μόνιμων δασκάλων και καθηγητών και επιπλέον 4.500 διορισμοί στην ειδική αγωγή (σύνολο 9.750) εντός του 2020. Να σημειωθεί ότι χθες το υπουργείο Παιδείας προκήρυξε προσλήψεις 380 εκπαιδευτικών – αναπληρωτών στη γενική εκπαίδευση.

Κεραμέως: Ιδρύεται Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης

Πέρα από το σκέλος των διορισμών, η υπουργός Παιδείας μίλησε εκτενώς, χθες, στη Βουλή, για το νέο νομοσχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση τονίζοντας ότι «το πρώτο και αναγκαίο βήμα είναι η ουσιαστική ενίσχυση της ανεξάρτητης αρχής που διασφαλίζει την ποιότητα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με την ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ). Η νέα Αρχή αντικαθιστά την περιορισμένη και προϋπάρχουσα Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ)».

Η Νίκη Κεραμέως επισήμανε ότι το υφιστάμενο πλαίσιο πρέπει να αλλάξει καθώς «ο ακαδημαϊκός χάρτης της χώρας αποτέλεσε αντικείμενο άναρχης, αυθαίρετης, άκριτης αναδιάταξης τα τελευταία χρόνια. Συμβιβασμοί, εξυπηρέτηση συμφερόντων και πολιτικών σκοπιμοτήτων, κοντόφθαλμος στρατηγικός σχεδιασμός, έλλειψη μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας» προσέθεσε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με την υπουργό, η ίδρυση της νέας Αρχής «συνιστά το απαραίτητο πρώτο βήμα για την αναμόρφωση του νόμου-πλαισίου που θα οργανώσει εκ νέου τη λειτουργία των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης συνολικά, στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του αυτοδιοίκητου και της αυτονομίας, της διαρκούς αξιολόγησης και της εξωστρέφειας.»

Σύνδεση του ποσοστού χρηματοδότησης με την αξιολόγηση

Η Νίκη Κεραμέως σημείωσε ότι με το νέο νομοσχέδιο εισάγονται σημαντικές καινοτομίες, όπως: «πιστοποιούνται τα προγράμματα σπουδών και πριν την έναρξη λειτουργίας τους, εξετάζεται αν τα Πανεπιστήμια πληρούν ποιοτικές προϋποθέσεις για να οργανώνουν προγράμματα σπουδών Α’, Β΄ και Γ’ κύκλου, εντάσσονται θεματικές και συγκριτικές αξιολογήσεις ιδρυμάτων σε κρίσιμα πεδία: ισότητα φύλων, πρόσβαση ΑμεΑ, ηλεκτρονική μάθηση, εξωστρέφεια, προβλέπεται για πρώτη φορά αυτοτελής αξιολόγηση ερευνητικών κέντρων εντός των ΑΕΙ.»

Σε εκείνο το σημείο αναφέρθηκε στη «μεγαλύτερη τομή» για την οποία, όπως είπε, «είμαστε ιδεολογικά υπερήφανοι» και αφορά στη σύνδεση του ποσοστού χρηματοδότησης με την αξιολόγηση. «Και αυτή είναι μία πολύ μεγάλη τομή, στην οποία ο εκπαιδευτικός χώρος βγαίνει μπροστά! Μέχρι σήμερα η κατανομή των χρημάτων στα Πανεπιστήμια γινόταν σύμφωνα με την κρίση του κάθε Υπουργού. Εμείς δεν συμφωνούμε, θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρχουν κριτήρια. Εισηγούμαστε η τακτική χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων σε ποσοστό 80% να κατανέμεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, όπως ο αριθμός φοιτητών και η γεωγραφική διασπορά Ιδρύματος, και το υπόλοιπο 20% να συνδέεται με κριτήρια ποιότητας, που θα στηρίζονται σε πυλώνες που τα ίδια τα Ιδρύματα θα επιλέγουν, όπως ερευνητική δραστηριότητα, εξωστρέφεια, συνεργασίες.» είπε, μεταξύ άλλων, η υπουργός Παιδείας.

Η τοποθέτηση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως:

ΣΧΟΛΙΑ