Τι αποκαλύφθηκε στη δίκη για τον κλέφτη πίνακα Πικάσο από την Πινακοθήκη -Το θρίλερ με το έργο που παραμένει άφαντο - iefimerida.gr

Τι αποκαλύφθηκε στη δίκη για τον κλέφτη πίνακα Πικάσο από την Πινακοθήκη -Το θρίλερ με το έργο που παραμένει άφαντο

Το έργο του Πικάσο Γυναικείο Κεφάλι που είχε κλαπεί από τον ελαιοχρωματιστή το 2012 από την Εθνική Πινακοθήκη
Το έργο του Πικάσο Γυναικείο Κεφάλι που είχε κλαπεί από τον ελαιοχρωματιστή το 2012 από την Εθνική Πινακοθήκη
ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΟΥΛΑΣ
Βασίλης Γούλας

Δικαστικός επίλογος στην υπόθεση κλοπής στην Εθνική Πινακοθήκη.

Ο επίλογος γράφτηκε ενώπιον του ΣΤ’ Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Αθηνών το οποίο καταδίκασε τον καθ' ομολογία δράστη σε κάθειρξη πέντε ετών, χωρίς να του αναγνωρίσει ελαφρυντικά, με συνέπεια να οδηγηθεί στη φυλακή, ενώ μέχρι την δίκη σε δεύτερο βαθμό ήταν σε περιορισμό με ηλεκτρονικό βραχιολάκι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Δεν θα τα άφηνε για πάντα στη ρεματιά»

Όπως αναφέρει στο iefimerida.gr ο συνήγορος υποστήριξης της κατηγορίας, Γιώργος Οικονομόπουλος, «ο κατηγορούμενος, απολογούμενος ανέφερε στο Δικαστήριο ότι δεν θα άφηνε τα κλεμμένα έργα για πάντα στη ρεματιά, όπου τα είχε κρύψει. Είχε προγραμματίσει να τα μεταφέρει στο σπίτι του και ακολούθως να τα κληροδοτήσει στα παιδιά του. Θεώρησε, δηλαδή, τα έργα της Εθνικής Πινακοθήκης ιδιοκτησία του με κληρονομικό δικαίωμα των παιδιών του πάνω σ’ αυτά! Παραδέχθηκε επίσης ότι κατά το χρόνο παραμονής του στο εξωτερικό κατείχε στο κινητό του τηλέφωνο φωτογραφίες τόσο της μπροστινής όσο και της πίσω όψης των κλεμμένων έργων, γεγονός που υποδηλώνει πρόθεση πώλησής τους, καθώς η πίσω όψη ενός έργου ενδιαφέρει πρωτίστως τους υποψήφιους αγοραστές για την άντληση στοιχείων σχετικά με την προέλευση, την κατάσταση του έργου, την παλαιότητα του υλικού υποστρώματος και του τελάρου κ.λ.π».

Τι απέγινε το σχέδιο του Μονκάλβο

Πίνακας του Πικάσο και του Μοντριάν βρέθηκαν ενώ το σχέδιο του Μονκάλβο δεν βρέθηκε ποτέ. Η μυστήρια πτυχή της υπόθεσης που σχετίζεται με αυτό συζητήθηκε και πάλι στο δικαστήριο. Ο δράστης είχε ισχυριστεί ότι κατά την διαφυγή του από τον χώρο της Εθνικής Πινακοθήκης κόπηκε πάνω σε γυαλιά και άρπαξε το σχέδιο για να σκουπίσει τα αίματα από το χέρι του.

Το σχέδιο του Μονκάλβο που καταστράφηκε σύμφωνα με την κατάθεση του δράστη
Το σχέδιο του Μονκάλβο που καταστράφηκε σύμφωνα με την κατάθεση του δράστη

Στη συνέχεια το πέταξε στη λεκάνη τουαλέτας. Τον Σεπτέμβριο του 2019 ένα σχέδιο του Μονκάλβο αποσύρθηκε από δημοπρασία στη Φλωρεντία καθώς θεωρήθηκε ότι ήταν αυτό το οποίο κλάπηκε από την Εθνική Πινακοθήκη. Ύστερα όμως από αίτημα των Ελληνικών Αρχών προς τις αρμόδιες Ιταλικές πραγματοποιήθηκε έλεγχος του σχετικού έργου και διαπιστώθηκε ότι το έργο το οποίο επρόκειτο να δημοπρατηθεί στην Ιταλία δεν ήταν το κλεμμένο έργο της Εθνικής Πινακοθήκης και αυτό γιατί υπήρχαν σημαντικές διαφορές όσον αφορά τις διαστάσεις αλλά και κάποιων άλλων στοιχείων μεταξύ του κλεμμένου έργου και εκείνου που θα δημοπρατούνταν στην Φλωρεντία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το έργο του Πικάσο Γυναικείο Κεφάλι που είχε κλαπεί από τον ελαιοχρωματιστή το 2012 από την Εθνική Πινακοθήκη
Το έργο του Πικάσο Γυναικείο Κεφάλι που είχε κλαπεί από τον ελαιοχρωματιστή το 2012 από την Εθνική Πινακοθήκη

Τι αναφέρει το πόρισμα των ιταλικών Αρχών

Μάλιστα στο πόρισμα των ιταλικών Αρχών το οποίο έχει στη διάθεσή του το iefimerida.gr αναφέρεται συγκεκριμένα ότι «η απευθείας εξέταση του σχεδίου στον προαναφερθέντα οίκο δημοπρασιών ανέδειξε ουσιαστικές αναγνωρίσιμες διαφορές. Το έργο που πωλείται έχει διαστάσεις 340 x 216 mm ενώ αυτό που αφαιρέθηκε είναι 270 x 168 mm. Στις ελλείψεις στο δεξί και αριστερό άκρο στο αφαιρεθέν σχέδιο ενώ το προς πώληση φαίνεται άθικτο. Σε ορισμένες τάσεις οι διαφορές επισημαίνονται καλύτερα στις συνημμένες συγκριτικές φωτογραφίες. Ελλείψεις στον πίνακα προς πώληση, ίχνη υγρασίας στο αφαιρεθέν σχέδιο ή και ίχνη πλυσίματος αυτού».

Το έργο Μύλος του Μοντριάν που και αυτό είχε κλαπεί
Το έργο Μύλος του Μοντριάν που και αυτό είχε κλαπεί

Επίσης στο έγγραφο που υπογράφει το υπουργείο Πολιτισμού της Ιταλίας, το τμήμα της διοίκησης των καραμπινιέρων για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς αναφέρεται ότι τα δυο έργα του Μονκάλβο εξετάστηκαν από τον ιστορικό τέχνης Δρ Αλμπέρτο Μαρκεζίν ο οποίος είναι και ειδικός του Εμπορικού Επιμελητηρίου του Τορίνο και ο οποίος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι επρόκειτο για δυο διαφορετικά έργα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Κατόπιν τούτου δεν διενεργήθηκαν περαιτέρω έρευνες καθώς δεν υφίστανται οι προϋποθέσεις για οποιαδήποτε ποινική ενέργεια» καταλήγει το πόρισμα των Ιταλικών Αρχών.

Όπως επισήμανε ο συνήγορος υποστήριξης της κατηγορίας, Γιώργος Οικονομόπουλος «το δικαστήριο ξεκαθάρισε ότι όσον αφορά στο κλεμμένο έργο του Μονκάλβο, αυτό δεν ταυτίζεται με έργο του ιδίου ζωγράφου που εντοπίστηκε σε δημοπρασία στη Φλωρεντία το 2019, παρά τα αντιθέτως κατά καιρούς υποστηριχθέντα, διότι υπάρχει κατατεθειμένη στο Δικαστήριο σχετική πραγματογνωμοσύνη για το θέμα αυτό, που απεστάλη από την υπηρεσία της Αστυνομίας του Υπουργείου Πολιτισμού της Ιταλίας και διαπιστώνει σαφώς ότι πρόκειται για διαφορετικά έργα».

Παρόλο που η υπόθεση παραμένει ανοικτή ως προς το μέρος εκείνος που αφορά το χαμένο έργο του Μονκάλβο εν τούτοις από το Υπουργείο Πολιτισμού αλλά και από την Εθνική Πινακοθήκη στέκονται στην κατάθεση του δράστη ο οποίος έχει δηλώσει ότι το σχέδιο αυτό καταστράφηκε όταν ο ίδιος κατά τη διαφυγή του κόπηκε και σκούπισε με αυτό τα αίματα από το χέρι του και στη συνέχεια το πέταξε σε λεκάνη τουαλέτας.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Εθνική Πινακοθήκη κλοπή
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ