Επέκταση μετρό: Σε 45 λεπτά από το λιμάνι του Πειραιά στο αεροδρόμιο - iefimerida.gr

Επέκταση μετρό: Σε 45 λεπτά από το λιμάνι του Πειραιά στο αεροδρόμιο

Το λιμάνι του Πειραιά από ψηλά
Το λιμάνι του Πειραιά από ψηλά / Φωτογραφία: EUROKINISSI
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Πιο κοντά θα είναι σε λίγο καιρό ο Πειραιάς και το αεροδρόμιο με την επέκταση του Μετρό και τους τρεις εναπομείναντες σταθμούς που κατασκευάζονται, στα Μανιάτικα, τον Πειραιά και το Δημοτικό Θέατρο.

Όπως εξήγησε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο ραδιόφωνο «Κανάλι 1» και την εκπομπή «Πειραιάς 24» με τον Βασίλη Ταλαμάγκα, ήδη με την παράδοση σε λειτουργία των 3 πρώτων σταθμών της επέκτασης, «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» τον προηγούμενο Ιούλιο, προστέθηκαν περίπου 63.000 επιβάτες ημερησίως συνολικά στο δίκτυο του Μετρό. Επίσης, μειώθηκαν αφενός κατά περίπου 68 τόνους ημερησίως οι εκπομπές CO2 και αφετέρου κατά 11.100 τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ημερήσια στην πόλη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίστοιχα για τους 3 επόμενους σταθμούς, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», που θα δοθούν σε εμπορική λειτουργία το καλοκαίρι του 2022, θα πραγματοποιούνται περίπου 50.000 πρόσθετες επιβιβάσεις ημερησίως συνολικά στο δίκτυο του Μετρό και θα μειωθούν κατά περίπου 52 τόνους ημερησίως οι εκπομπές CO2, με αντίστοιχη μείωση περίπου 8.800 αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ημερησίως στην πόλη.

Έτσι, του χρόνου το καλοκαίρι, που θα ολοκληρωθούν τα έργα, η διαδρομή από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι τον Διεθνή Αερολιμένα της χώρας θα διαρκεί 45-50 λεπτά, αλλάζοντας τη μορφή του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας.

«Υπολογίζουμε ότι θα έχουμε περίπου 20.000 αυτοκίνητα λιγότερα στους δρόμους της πόλης, γεγονός που θα αφήσει ένα θετικό αποτύπωμα και στο περιβάλλον. Επίσης, ο Πειραιάς θα γίνει ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο για όλα τα μέσα μεταφοράς (πλοίο, μετρό, σύνδεση με αεροδρόμιο, τραμ, προαστιακός σιδηρόδρομος, λεωφορεία) και θα παρέχει πρόσθετες αναπτυξιακές δυνατότητες σε όλη την Αττική».

Τα έργα στη δυτική Αθήνα

Στη συνέχεια, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στη δυτική Αθήνα και τα έργα που εξελίσσονται, επισημαίνοντας το πολύ μεγάλο ενδιαφέρον του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή, αλλά και του ίδιου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για όλες τις δυτικές συνοικίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Εκτιμούμε ότι στις αρχές του 2022 θα μπούμε στη δημοπράτηση του διαγωνισμού για την επέκταση του Μετρό, ο οποίος αφορά τρεις νέους σταθμούς, οι οποίοι θα φτάνουν ως τον Άγιο Νικόλαο στο Ίλιον».

«Μιλάμε για μία περιοχή που θα καλύπτουμε 50.000-60.000 κατοίκους», τόνισε ο κ. Καραγιάννης, σημειώνοντας ότι όλο αυτό είναι ένα μεγάλο πακέτο έργων «το οποίο σχεδιάζεται βήμα-βήμα, λέγοντας λίγα πράγματα και κάνοντας πάρα πολλά», κατέληξε ο κ. Καραγιάννης.

«Οι δικαστικές εμπλοκές δεν βοηθούν»

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Υποδομών, αν δεν υπάρξουν δικαστικές εμπλοκές, στα τέλη του επόμενου χρόνου θα υπάρχει ανάδοχος ώστε να ξεκινήσει να κατασκευάζεται το έργο. Μάλιστα, όπως σημείωσε, είναι μία πολύ μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα η έλευση των χρημάτων του Ταμείου Ανάκαμψης και τόνισε: «Αυτό θα πρέπει να το αντιληφθούμε όλοι. Και οι ανάδοχοι και οι δημόσιοι φορείς και όλοι μας. Δεν είναι μία περίοδος για κόντρες. Είναι μία περίοδος να προχωρήσουμε όλοι μπροστά. Οι δικαστικές εμπλοκές δεν βοηθούν. Και όπως βλέπετε το τελευταίο διάστημα, το αντιλαμβάνονται όλοι και υπάρχουν οι λιγότερες δυνατές δικαστικές εμπλοκές».

Αναβάθμιση Προαστιακού στη Δυτική Αττική

Όσον αφορά τον Προαστιακό προς τη Δυτική Αττική, ο γενικός γραμματέας Υποδομών είπε ότι ο προαστιακός, τον οποίο είχαν αφήσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια, αναβαθμίζεται. «Πρόκειται  για ένα έργο 36 χιλιομέτρων και κόστους περίπου 100 εκατομμυρίων, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αφορά τις περιοχές του Ασπρόπυργου, της Ελευσίνας, των Μεγάρων, της Νέας Περάμου. Ουσιαστικά, και αυτή η περιοχή θα έρθει πολύ πιο κοντά στο κέντρο της Αθήνας», ανέφερε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για το τραμ είπε ότι μέσα στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσουν και οι δοκιμαστικές λειτουργίες του τραμ στον Πειραιά.

Στο ερώτημα για τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στα μεγάλα έργα της Αττικής, ο κ. Γιώργος Καραγιάννης τόνισε ότι από την ημέρα που ανέλαβε η κυβέρνηση, ασχολήθηκε με τις εκκρεμότητες του παρελθόντος -οι οποίες δεν ήταν και λίγες- και όλα τα έργα μπήκαν σε μια σειρά.

«Τα βάλαμε σε μια τροχιά, πλέον, όλα τα μεγάλα έργα που ήταν κολλημένα. Όπως ο ΒΟΑΚ ή το Πάτρα-Πύργος, που δεν θα ολοκληρωνόταν ποτέ -και βλέπετε τις αποκαλύψεις τώρα με τον κύριο Καλογρίτσα και με όλα αυτά που γίνονται. Μετά ο Ε65, ένα τεράστιο έργο που ουσιαστικά διασχίζει όλη την κεντρική Ελλάδα και συνδέει τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο. Η Γραμμή 4, που ήταν κολλημένη εδώ και πάρα πολύ καιρό. Όλα αυτά τα προβλήματα τα λύσαμε. Όλα αυτά τα έργα προχωράνε αυτή τη στιγμή».

Ο κ. Γιώργος Καραγιάννης σημείωσε: «Επανασχεδιάσαμε με τις υπηρεσίες και τους συμβούλους σχεδόν τα πάντα, ώστε να παρουσιαστεί ένα μεγάλο πακέτο έργων, το οποίο εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης. Το συνολικό πακέτο που έχουμε σχεδιάσει αυτή τη στιγμή ξεπερνά τα 13 δισ. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης ξεκινά από τα τέλη του 2021 και μέσα στην επόμενη διετία θα αρχίσουν να δημοπρατούνται όλα αυτά τα έργα, και το καθένα έχει ένα ξεχωριστό χρόνο εκτέλεσης».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ