fbpx ΕΛΚΕΘΕ: Ο αισθητήρας «Ποσειδών» θα μετρά τη ραδιενέργεια στις ελληνικές θάλασσες | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΕΛΛΑΔΑ
ΠΩΣ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

ΕΛΚΕΘΕ: Ο αισθητήρας «Ποσειδών» θα μετρά τη ραδιενέργεια στις ελληνικές θάλασσες

Πλοίο του ΕΛΚΕΘΕ στη θάλασσα
10|01|2020 | 17:15
Πλοίο του ΕΛΚΕΘΕ στη θάλασσα / Φωτογραφία: Intime

Το Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) ανακοίνωσε ότι εγκατέστησε έναν αισθητήρα για τη μέτρηση τόσο της φυσικής όσο και της τεχνητής ραδιενέργειας στις ελληνικές θάλασσες.

Το έργο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος «MARRE-Σύστημα Περιβαλλοντικής Παρακολούθησης των Ελληνικών Θαλασσών» και αφορούσε την ενσωμάτωση του ανιχνευτικού συστήματος KATERINA II σε μετρητικό πλωτό σταθμό του συστήματος «Ποσειδών» (σταθμός Άθως), με σκοπό τη συνεχή μέτρηση και την παρακολούθηση της φυσικής (ραδόνιο, θορόνιο, κάλιο) και της τεχνητής ραδιενέργειας (όπως το καίσιο).

ΕΛΚΕΘΕ: Μετρήσεις στο νερό της θάλασσας και της βροχής

Τα δεδομένα αυτά θα χρησιμοποιηθούν τόσο για να βαθμονομήσουν μεθόδους μέτρησης των παραπάνω ιχνηθετών μέσω διαδικασιών τηλεπισκόπησης, όσο και για τη μελέτη της αλληλεπίδρασης του βρόχινου νερού (με κύριο ιχνηθέτη το ραδόνιο) με το θαλασσινό νερό (με κύριο ιχνηθέτη το κάλιο). Επίσης, θα εκτιμηθεί η συγκέντρωση της τεχνητής ραδιενέργειας στις θάλασσες και θα συσχετιστεί με την ένταση της βροχής και την κατεύθυνση του ανέμου (ιδιαίτερα στην περίπτωση των βορείων ανέμων).

Η βαθμονόμηση και προετοιμασία του συστήματος ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΙΙ του ΕΛΚΕΘΕ έγινε με την υποστήριξη του εργαστηρίου ραδιενέργειας περιβάλλοντος του Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας, ενώ η εγκατάσταση του ανιχνευτικού συστήματος έγινε με την υποστήριξη της ομάδας του συστήματος «Ποσειδών» και της καταδυτικής ομάδας των βαθυσκαφών του ΕΛΚΕΘΕ.

ΣΧΟΛΙΑ