fbpx Πέντε προσωπικότητες από τον χώρο του πολιτισμού στην επιτροπή «Ελλάδα 2021» | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΕΛΛΑΔΑ
Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ

Πέντε προσωπικότητες από τον χώρο του πολιτισμού στην επιτροπή «Ελλάδα 2021»

Θεοδωρος Κουρεντζής, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Σταύρος Ζουμπουλάκης
07|11|2019 | 00:16
Θεοδωρος Κουρεντζής, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Σταύρος Ζουμπουλάκης

Ενας διεθνούς φήμης μαέστρος που διαπρέπει στη Ρωσία, μία γυναίκα συνυφασμένη με τη λαϊκή μας παράδοση, άνθρωποι του κινηματογράφου και ένας από τους κορυφαίους χορευτές και χορογράφους διεθνώς, συμμετέχουν σστην επιτροπή «Ελλάδα 2021».

Οπως ανακοίνωσε από τη Βουλή ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσιάζοντας τα ονόματα που θα απαρτίσουν την επιτροπή «Ελλάδα 2021», πέντε θα είναι οι εκπρόσωποι από τον χώρο του πολιτισμού.
Στην επιτροπή «Ελλάδα 2021» συμμετέχουν οι Σταύρος Ζουμπουλάκης,
Θεόδωρος Κουρεντζής, Δέσποινα Μουζάκη, Δημήτρης Παπαϊωάννου,
Αικατερίνη Καμηλάκη.

Οι πέντε καλλιτέχνες του «Ελλάδα 2021»

Θεόδωρος Κουρεντζής
Θεόδωρος Κουρεντζής

Θεόδωρος Κουρεντζής

Ο ανατρεπτικός διευθυντής ορχήστρας στην όπερα του Περμ στη Ρωσία Θοδωρής Κουρεντζής στην επιτροπή του «Ελλάδα 2021».
Στη Ρωσία είναι μία εμβληματική φυσιογνωμία και συχνά βρισκεται γι ασυναυλίες στην ελλάδα, όπως την προσεχή Δευτέρα και Τρίτη που θα δωσει δύο συναυλίες στο Μεγαρο Μουσικής. Στα 2002 μαζί με τη Ρωσίδα ελληνίστρια φιλόλογο Φατίμα Γιελόεβα και υπό την αιγίδα του Ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού ίδρυσε το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο της Αγίας Πετρούπολης. Το 2003 ο Θοδωρής Κουρεντζής εντάσσεται στην Εθνική Φιλαρμονική Ορχήστρα της Ρωσίας και τον επόμενο χρόνο αναλαμβάνει επικεφαλής διευθυντής ορχήστρας στο Ακαδημαϊκό Θέατρο Όπερας & Μπαλέτου της πόλης Νοβοσιμπίρσκ. Τον Ιανουάριο του 2005 αναλαμβάνει την καλλιτεχνική οργάνωση της ορχήστρας Musica Eaterna και του συγκροτήματος New Siberian Singers.
Όλες του οι συναυλίες είναι sold out μήνες πρωτύτερα, είναι δημοφιλής σε όλες τις ηλικίες και μέχρι και η χήρα του Σοστακόβιτς κατέβηκε στο καμαρίνι του να τον συγχαρεί μετά από μία παράσταση της «Λαίδης Μακμπέθ του Μτενσκ». Διευθύνει τακτικά τις καλύτερες ορχήστρες της Μόσχας. Με την ομάδα των μουσικών του ταξιδεύουν σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία προκαλώντας πανζουρλισμό με κάθε τους παράσταση. Οι εφημερίδες δημοσιεύουν τη μία διθυραμβική κριτική μετά την άλλη χαρακτηρίζοντάς τον «αναρχικό, ωραιοπαθή και ιδιοφυΐα». Ο Βλαντιμίρ Πούτιν είναι δηλωμένος θαυμαστής του.

Δημήτρης Παπαϊωάννου
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Δημήτρης Παπαϊωάννου

Ο χορογράφος της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών αγώνων της Αθήνας στην επιτροπή «Ελλάδα 2021».
Χορογράφος, περφόρμερ και σχεδιαστής σκηνικών, κοστουμιών, μακιγιάζ και φωτισμών. Πριν ξεκινήσει τις σπουδές του στην ΑΣΚΤ μαθήτευσε με τον εμβληματικό ζωγράφο Γιάννη Τσαρούχη.
Το 1986 ίδρυσε την Ομάδα Εδάφους ως αρχικό όχημα για τις πρώτες του παραγωγές, υβρίδια σωματικού θεάτρου, πειραματικού χορού και περφόρμανς αρτ. Με τις απαρχές της στο άντεργκράουντ, η ομάδα ξέφυγε από τα εσκαμμένα και απέκτησε έναν ολοένα διευρυνόμενο αριθμό πιστών οπαδών. Η ΜΗΔΕΙΑ (1993) σηματοδότησε το πέρασμα της ομάδας στις μεγάλες σκηνές και θεωρείται το κατεξοχήν δείγμα γραφής της. Η Ομάδα Εδάφους μέτρησε 17 χρόνια ώς το 2002 αφήνοντας ανεξίτηλη την σφραγίδα της στην ελληνική καλλιτεχνική σκηνή.
Τα 25 έργα του Παπαϊωάννου καλύπτουν όλο το φάσμα από το μαζικό θέαμα με τους χιλιάδες ερμηνευτές ως το εντελώς προσωπικό και οικείο, και έχουν παρουσιαστεί σε μεγάλη ποικιλία χώρων, από το περίφημο θέατρο της ‘κατάληψης των καλλιτεχνών’ στην Αθήνα, ως το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου και από στάδια Ολυμπιακών διαστάσεων ως το Τεάτρ ντε λα Βιλ στο Παρίσι και το Τεάτρο Ολίμπικο στη Βιτσέντζα.

Το 2017 δημιούργησε το ΜΕΓΑΛΟ ΔΑΜΑΣΤΗ, το πρώτο του διεθνές εγχείρημα με 10 συμπαραγωγούς περιλαμβανόμενου και του Φεστιβάλ της Αβινιόν.
Το 2018 ο Δημήτρης ήταν ο πρώτος δημιουργός νέου έργου για το Χοροθέατρο Πίνα Μπάους του Βούπερταλ. Το SINCE SHE  έκανε πρεμιέρα στις 12 Μαΐου 2018 στην Γερμανία.
Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου θα επαναλάβει την περσινή του επιτυχία για λίγες βραδιές στο Μέγαρο Μουσικής, ενώ ετοιμάζει το νέο του πρότζεκτ.

Αικατερίνη Πολυμέρου-Καμηλάκη
Αικατερίνη Πολυμέρου-Καμηλάκη

Αικατερίνη Πολυμέρου-Καμηλάκη

Ειναι ο κατάλληλος άνθρωπος για να ασχοληθεί με τη λαογραφία. Γεννήθηκε στην Τσαγκαράδα του Πηλίου, όπου και ολοκλήρωσε τις εγκύκλιες σπουδές της με τον βαθμό Άριστα. Εισήλθε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών μεταξύ των πρώτων, εξασφαλίζοντας για τις σπουδές της υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών. Είναι  πτυχιούχος και διδάκτωρ Φιλολογίας (ειδ. Λαογραφίας) της ίδιας Σχολής με θέμα: «Νεοελληνική Μετρολογία. Παραδοσιακά μέτρα και σταθμά,  19ος-20ός αι.».
Από το 1974 υπηρετεί ως συντάκτρια (από το 1992 ερευνήτρια) και από το 1994 έως το 2013 ως εκλεγμένη Διευθύντρια του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας.

Στo πλαίσιo της επιστημονικής της εργασίας στο Κέντρο Λαογραφίας ασχολήθηκε με την αποδελτίωση και συστηματική μελέτη υλικού αναφερομένου στον «υλικό βίο» του ελληνικού λαού, καθώς και σε ποικίλα άλλα θέματα του πνευματικού και κοινωνικού βίου. Καρπός της μακροχρόνιας απασχόλησής της με τα σχετικά θέματα είναι η δημιουργία στο Κέντρο Λαογραφίας, σχεδόν εξ αρχής, πλουσίου Αρχείου του υλικού πολιτισμού και η σύνταξη και δημοσίευση, σε συνεργασία με τον τότε Διευθυντή του Κέντρου, Καθηγητή Στέφ. Δ. Ήμελλο, ειδικού Ερωτηματολογίου για τον υλικό βίο, ως συμπλήρωμα των «Ζητημάτων Λαογραφίας» του Γεωργίου Α. Μέγα.
     Έχει οργανώσει σειρά από μεγάλα συνέδρια, έχει επιμεληθεί εκδόσεις συλλογικών έργων, έχει προλογίσει δεκάδες βιβλία και έχει συμβάλει στην οργάνωση και λειτουργία Μουσείων, εκθέσεων κ.λπ. Έχει πραγματοποιήσει 145 επιστημονικές ανακοινώσεις σε πανελλήνια και διεθνή συνέδρια, δεκάδες διαλέξεις και συζητήσεις, ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές με θέματα της ειδικότητάς της.

Δεσποινα Μουζάκη

Δεσποινα Μουζάκη

Δέσποινα Μουζάκη

Η Δέσποινα Μουζάκη είναι Παραγωγός Οπτικοακουστικών Έργων και Καθηγήτρια του Τμήματος Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Διδάσκει τα μαθήματα της Παραγωγής και Διεύθυνσης Παραγωγής από το 2005. Διετέλεσε Κοσμήτορας της Σχολής Καλών Τεχνών και Πρόεδρος του Τμήματος Κινηματογράφου.
Το 1998 διορίστηκε στη θέση της Αντιπροέδρου στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Διετέλεσε Διευθύντρια στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης από το 2005 έως το 2010. Κατά τη διάρκεια της θητείας της ίδρυσε τα καινοτόμα προγράμματα Crossroads co-production forum, Agora film market, Salonica Studio training workshop, Digital Wave programme και το SEE (SouthEastern Europe) Cinema Network.
Είναι μέλος της European Film Academy από το 2002, της οποίας έχει διατελέσει μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, ενώ σήμερα συμμετέχει στη Διαρκή Επιτροπή Επιλογής Υποψηφίων Ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους για το ετήσιο βραβείο της Ευρωπαικής Ακαδημίας.
Eίναι παραγωγός πολλών επιτυχημένων σήριαλ αλλά και ταινιών «Μη μου άπτου» (1995) του Δημήτρη Γιατζουζάκη και «Peppermint» του Κώστα Καπάκα, «Πολίτικη κουζίνα» (2003) του Τάσου Μπουλμέτη, της ταινίας «Νύφες» (2004) του Παντελή Βούλγαρη, «Μαγική Στιγμή» (2011) του Κώστα Καπάκα, καθώς και του ντοκιμαντέρ «Περιουσιακά στοιχεία» (2007)  που αναφέρεται στο έργο του ποιητή Νικηφόρου Βρεττάκου.

 Σταύρος Ζουμπουλάκης
Σταύρος Ζουμπουλάκης

Σταύρος Ζουμπουλάκης

Eνας εκπρόσωπος από το χώρο του βιβλίου στην επιτροπή «Ελλάδα 2021». Ο Σταύρος Ζουμπουλάκης γεννήθηκε στη Συκιά Λακωνίας, μεγάλωσε στην Αθήνα και φοίτησε στη νομική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σπούδασε φιλοσοφία στο Παρίσι.
Έχει συγγράψει πλήθος έργων μυθιστορηματικού, πολιτικού, φιλολογικού και θεολογικού περιεχομένου ενώ αρθρογραφεί τακτικά στον ημερήσιο τύπο. Το 2016 για το έργο του με τίτλο «Υπό το φως του μυθιστορήματος» τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο δοκιμίου κριτικής ενώ το 2017 τιμήθηκε με το βραβείο του Ιδρύματος Πέτρου Χάρη της Ακαδημίας Αθηνών για το έργο του «Ο στεναγμός των πενήτων, δοκίμια για τον Παπαδιαμάντη». Διετέλεσε διευθυντής του περιοδικού Νέα Εστία (1998 - 2012) ενώ σήμερα είναι πρόεδρος του βιβλικού ιδρύματος Άρτος Ζωής καθώς και πρόεδρος της Εθνικής Βιβλιοθήκης. Το 2015 αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτορας του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

ΣΧΟΛΙΑ