ΕΚΠΟΙΖΩ: Πολλοί πολίτες περιμένουν πίσω τα χρήματά τους από χαμένες πτήσεις λόγω κορωνοϊού | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr

ΕΚΠΟΙΖΩ: Πολλοί πολίτες περιμένουν πίσω τα χρήματά τους από χαμένες πτήσεις λόγω κορωνοϊού

Το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»
Το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» / Φωτογραφία: ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/EUROKINISSI
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Αρκετοί είναι οι καταναλωτές σε όλη την Ευρώπη που εξακολουθούν να περιμένουν την επιστροφή των χρημάτων τους για πτήσεις που ακυρώθηκαν κατά την περίοδο της πανδημίας του κορωνοϊού το 2020, σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ.

Οπως σημειώνει η Ενωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής σε ανακοίνωσή της σχετικά με συστηματικές παραβιάσεις των δικαιωμάτων των επιβατών από 16 αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ, οι εν λόγω εταιρείες καλούνται μέσω πρόσφατης ανακοίνωσης της Ευρωπαϊκής Ενωσης να βελτιώσουν τις πρακτικές τους με τη βοήθεια ενός καταλόγου μέτρων που συνέταξαν η Επιτροπή και το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (Consumer Protection Cooperation Network-CPC Network).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ΕΚΠΟΙΖΩ υπογραμμίζει ότι η ανακοίνωση της ΕΕ αποτελεί θετική είδηση για τους καταναλωτές. Οι αεροπορικές εταιρείες και για εισιτήρια που αγοράζονται μέσω ενδιάμεσου φορέα, όπως οι διαδικτυακοί ταξιδιωτικοί πράκτορες ή οι πλατφόρμες κράτησης, δεσμεύτηκαν να βελτιώσουν τις πολιτικές ακύρωσης και τον τρόπο εξυπηρέτησης των επιβατών όταν ακυρώνεται η πτήση τους.

Συγκεκριμένα, πρέπει να τηρούν τους κανόνες της διαφάνειας και σύννομης ενημέρωσης των καταναλωτών, αναφορικά με τα δικαιώματά τους, να μην αναγκάζουν ή/και υποχρεώνουν τους καταναλωτές να δεχθούν κουπόνια σε περίπτωση ακύρωσης πτήσεων (τη σχετική δέσμευση αρνήθηκαν η Wizzair και η Iberia) και να τους ενημερώνουν για το δικαίωμα επιστροφής των χρημάτων τους. Καλούνται, τέλος, να σταματήσουν τις καθυστερήσεις στις περιπτώσεις επιστροφής χρημάτων.

Η οργάνωση των καταναλωτών επισημαίνει ότι η εφαρμογή και τήρηση της νομοθεσίας από τις αεροπορικές εταιρείες και η προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών είναι εδώ και αρκετό διάστημα ιδιαίτερα προβληματική και η κρίση της πανδημίας COVID-19 έχει απλώς επιτείνει τα εν λόγω προβλήματα.

Δυστυχώς, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, «ακόμα και σήμερα, παρά τις προηγούμενες υποσχέσεις ορισμένων αεροπορικών εταιρειών για αποζημίωση των καταναλωτών, που έχουν λάβει κουπόνια, ένας μεγάλος αριθμός καταναλωτών περιμένουν -σε ορισμένες περιπτώσεις για έναν χρόνο ή και περισσότερο- να πάρουν πίσω τα χρήματά τους, ενώ υπήρξαν περιπτώσεις που καταναλωτές δεν έλαβαν την αποζημίωσή τους όταν είχε παρέλθει ο χρόνος επιστροφής των κουπονιών που τους επιβλήθηκαν, με αποτέλεσμα να αναβληθεί μονομερώς εκ νέου από την αεροπορική εταιρεία η επιστροφή των χρημάτων τους».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Πολλοί καταναλωτές σε όλη την Ευρώπη εξακολουθούν να περιμένουν πίσω τα χρήματά τους»

Η Παναγιώτα Καλαποθαράκου, αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ, δήλωσε σχετικά:

«Οι αεροπορικές εταιρείες παραβίασαν τα ενωσιακά δικαιώματα των καταναλωτών σε μεγάλη κλίμακα κατά τη διάρκεια της πανδημίας και ήρθε η ώρα να συμμορφωθούν. Οι δεσμεύσεις τους ενώπιον της ΕΕ για καλύτερη ενημέρωση και έγκαιρη αποζημίωση των επιβατών, σε περίπτωση ακύρωσης πτήσεων αποτελούν ένα σημαντικό βήμα, ώστε να διορθωθούν ορισμένες αδικίες εις βάρος των καταναλωτών.

Πολλοί καταναλωτές σε όλη την Ευρώπη εξακολουθούν να περιμένουν πίσω τα χρήματά τους για πτήσεις που ακυρώθηκαν κατά την περίοδο της πανδημίας το έτος 2020. Οι υποσχέσεις είναι ένα πράγμα, το να τις τηρούν οι αεροπορικές εταιρείες είναι άλλο. Η προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών προϋποθέτει κανόνες με ισχύ και αποτελεσματικότητα και έτσι μόνο μπορεί να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη τους στον συγκεκριμένο κλάδο».

Η ΕΚΠΟΙΖΩ ζητεί:

  • Οι αεροπορικές εταιρείες να τηρούν τις δεσμεύσεις τους και να σέβονται τα δικαιώματα των επιβατών
  • Οι εθνικές αρχές να διασφαλίσουν την πλήρη συμμόρφωση όλων των αεροπορικών εταιρειών με τη νομοθεσία της ΕΕ και να πραγματοποιούν τακτικούς ελέγχους, ώστε να πάψουν οι παράνομες παρακρατήσεις και οι αθέμιτες πρακτικές των εταιρειών σε βάρος των καταναλωτών. Σε αντίθετη δε περίπτωση να προχωρήσουν σε διοικητικές κυρώσεις, σύμφωνα με το νόμο.
  • Επίσης, οι εθνικές αρχές να εξασφαλίσουν όλοι οι καταναλωτές, που πιέστηκαν να δεχτούν κουπόνια και δεν τα έχουν χρησιμοποιήσει, είτε επειδή δεν τους δόθηκε άλλη επιλογή, είτε επειδή η εταιρεία κατεύθυνε τις επιλογές τους και τους οδήγησε προς την αποδοχή κουπονιών, να τους επιστραφούν τα χρήματά τους.

Τέλος, η ΕΚΠΟΙΖΩ καλεί τους καταναλωτές να καταγγέλλουν τις παράνομες πρακτικές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ