Εκπαιδευτής μηχανοδηγών: Οι παλιοί σταθμάρχες δεν πάταγαν το πόδι τους στη Λάρισα αν δεν είχαν προϋπηρεσία 4-5 χρόνια - iefimerida.gr

Εκπαιδευτής μηχανοδηγών: Οι παλιοί σταθμάρχες δεν πάταγαν το πόδι τους στη Λάρισα αν δεν είχαν προϋπηρεσία 4-5 χρόνια

Σιδηροδρομικές ράγες
Σιδηροδρομικές ράγες / Φωτογραφία: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Λίγες μέρες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη όπου το επιβατικό τρένο, συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία, κόβοντας το νήμα της ζωής 57 ανθρώπων, νέα ντοκουμέντα βλέπουν το φως από το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.

Ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών, Νίκος Τσουρίδης, μίλησε στο «Κοινωνία Ώρα MEGA» για τις αποκαλύψεις σχετικά με την απειρία του 59χρονου σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος μετά την απολογία του κρίθηκε προφυλακιστέος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Τα βίντεο τα είδα σήμερα το πρωί από την εκπομπή σας. Η παλινδρόμηση που έκανε η αμαξοστοιχία είναι γιατί είχε μπει σε λάθος γραμμή. Άκουσα τον σταθμάρχη, που ήταν τελείως άπειρος και δεν έπρεπε να είναι εκεί πέρα, να λέει ότι ''φλασάρει το κλειδί''. Αυτό τι σημαίνει, ότι δεν λειτουργούν οι αιχμές, δεν είναι σίγουρος ότι οι αιχμές δουλεύουν κανονικά και μπορεί να τις πάει δεξιά ή αριστερά. Αυτή η αλλαγή γίνεται ηλεκτρονικά μέσα από τον πίνακα του σταθμού. Εάν υπάρχει βλάβη, πάει κάποιος και το σταθεροποιεί ή στέλνει τον κλειδούχο με το σύστημα ασφάλειας πάει και το αποσυνδέει και το γυρίζει χειροκίνητα», είπε αρχικά.

«Ήταν σε σύγχυση ο άνθρωπος»

«Αυτός ήταν σε σύγχυση ο άνθρωπος, ήταν στον σταθμό έβλεπε την κονσόλα και δεν ήξερε τι του γινόταν με την απειρία του. Είχε τύχει και το άλλο το συμβάν νωρίτερα και είχε πελαγώσει. Ό,τι και να έβλεπε εκείνη τη στιγμή στον πίνακα, νόμιζε ότι καλώς το έχει κάνει, δεν λειτουργούσε το μυαλό του. Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης δεν θα έπρεπε να έχει πατήσει το πόδι του καθόλου στον σταθμό αυτόν, για να κάνει οποιαδήποτε υπηρεσία υπευθύνου. Οι παλιοί σταθμάρχες που είχαμε συνεργαστεί, δεν πάταγαν το πόδι τους στην Λάρισα εάν δεν είχαν προϋπηρεσία 4-5 χρόνια, για να αναλάβουμε καθήκοντα υπευθύνου. Στις βάρδιες πρέπει να είναι οπωσδήποτε 2. Παλιά θυμάμαι ήταν στις βάρδιες ο κεντρικός σταθμάρχης, ο σταθμάρχης κυκλοφορίας, ο βοηθός και ένας βοηθός και από πάνω ο επιθεωρητής. Κανονικά η βάρδια είναι 2-10 δεν ξέρω εάν τους έγραφαν υπερωρίες και έπρεπε να είναι μέχρι τις 11 η ώρα», συμπλήρωσε ο κ. Τσουρίδης σχετικά με την κατάσταση στην οποία βρισκόταν ο σταθμάρχης.

«Οι μηχανοδηγοί πρέπει να είναι ψύχραιμοι, γι’ αυτό και περνάνε και ψυχομετρικές εξετάσεις. Να σας πω για την δουλειά του ρυθμιστή. Μέχρι το 2020, υπήρχε στην Καρόλου στον 3ο όροφο, ένα γραφείο, ο ρυθμιστής. Εκεί ήταν ένας σταθμάρχης, ο προϊστάμενος των μηχανοδηγών και έλεγχαν επί 24ώρου βάσεως 365 μέρες τον χρόνο, την κυκλοφορία. Αυτό σταμάτησε να λειτουργεί, υπολειτουργεί γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απέσυρε τους μηχανοδηγούς, τους προϊσταμένους που ήταν εκεί πέρα, θα έκανε δικό της συντονιστικό κέντρο στη Συγγρού και από εκεί και πέρα δεν ξέρω τι έγινε. Επιβάλλεται το συγκεκριμένο γραφείο να επαναλειτουργήσει πάση θυσία», σημείωσε.

Υπήρχε τηλεδιοίκηση στο γραφείο στην Καρόλου;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Υπήρχαν τηλέφωνα και ραδιοτηλέφωνα που απευθείας μιλούσαμε με όλους τους σταθμούς. Είχαμε έναν πίνακα στον τοιχίο και γράφαμε κάθε λεπτομέρεια από τα δρομολόγια. Δεν υπήρχε ηλεκτρονικό σύστημα, ξέραμε όμως ανά πάσα ώρα και στιγμή και το παρακολουθήσαμε», κατέληξε ο κ. Τσουρίδης.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ