Σάλος με το drones show με φόντο την Ακρόπολη: Εξηγήσεις από το Ζάππειο ζητούν Πιερρακάκης-Μενδώνη, τι απαντά η Adidas - iefimerida.gr

Σάλος με το drones show με φόντο την Ακρόπολη: Εξηγήσεις από το Ζάππειο ζητούν Πιερρακάκης-Μενδώνη, τι απαντά η Adidas

Το διαφημιστικό σόου της Adidas με drones με φόντο την Ακρόπολη
Το διαφημιστικό σόου με drones της Adidas, με φόντο την Ακρόπολη
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Σάλος προκλήθηκε με το διαφημιστικό show με drones στο Ζάππειο και φόντο την Ακρόπολη, από την εταιρεία αθλητικών ειδών Adidas.

Η εταιρεία απάντησε στις αιτιάσεις με ανακοίνωσή της, λέγοντας, μεταξύ άλλων, πως «το show με τα drones, που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο στις 15 Μαΐου, διεξήχθη αφού έλαβε και συμμορφώθηκε με όλες τις απαιτούμενες άδειες».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη συνέχεια, η εταιρεία ισχυρίζεται ότι «η πτήση των drones πραγματοποιήθηκε αυστηρά πάνω από τον χώρο του Ζαππείου Μεγάρου, σύμφωνα με τις άδειες που είχαν ληφθεί, και καμία εικόνα του μνημείου της Ακρόπολης δεν χρησιμοποιήθηκε από την Adidas για διαφημιστικούς ή άλλους σκοπούς».

Όλα ξεκίνησαν χθες το απόγευμα στον ουρανό της Αθήνας με φόντο την Ακρόπολη, όταν εμφανίστηκαν λογότυπα της εταιρείας μέσω drones, στο πλαίσιο προωθητικής ενέργειας.

Δείτε εικόνες με το drones show πάνω από την Ακρόπολη:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Διαφημιστικό σόου με drones πάνω από την Ακρόπολη
Διαφημιστικό σόου με drones πάνω από την Ακρόπολη
Διαφημιστικό σόου με drones πάνω από την Ακρόπολη
Διαφημιστικό σόου με drones πάνω από την Ακρόπολη

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Μηνύσεις του υπουργείου Πολιτισμού για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας»

Το υπουργείο Πολιτισμού αντέδρασε δηλώνοντας ότι προβαίνει σε μηνύσεις κατά παντός υπευθύνου. Επιπλέον, το υπουργείο είναι σε επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προκειμένου να διερευνηθεί η τήρηση ή μη της διαδικασίας αδειοδότησης της υπερπτήσης drone, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εισαγγελική παρέμβαση

Κατόπιν αυτού, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Αρ. Κορέας, έδωσε εντολή για κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση, μετά και τη μηνυτήρια αναφορά του υπουργείου Πολιτισμού, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν έχουν τελεστεί παραβάσεις του νόμου περί αρχαιοτήτων και άλλες αξιόποινες πράξεις. Την έρευνα θα διενεργήσει το Τμήμα Ασφαλείας Ακροπόλεως.

Μενδώνη: Όφειλε η διοίκηση του Ζαππείου να ζητήσει έγκριση από το ΥΠΠΟ

Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη τόνισε πως υπάρχει κάτι «μη νόμιμο» και πως πρόκειται για διαφημιστική εκμετάλλευση των εμπνευστών του σόου.

«Δηλαδή, εδώ έχουμε ένα θέμα με την Ακρόπολη. Μπορεί να πει κανείς ότι η εικόνα, η λήψη, η γωνία που τραβήχτηκε η φωτογραφία είναι αυτή που δίνει την ψευδαίσθηση ότι όλο αυτό έχει γίνει πάνω από την Ακρόπολη. Εδώ όμως έχουμε ένα άλλο μνημείο, νεότερο μνημείο, που είναι το Ζάππειο, που αν μη τι άλλο η διοίκησή του όφειλε, πριν δώσει την άδεια, να ζητήσει έγκριση από το υπουργείο Πολιτισμού. Έχουμε, δηλαδή, και εδώ παραβίαση του αρχαιολογικού νόμου», ανέφερε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ. Πρόσθεσε, δε, πως «είναι πολύ δυσάρεστη εικόνα, που είναι σαν το παπούτσι της Adidas να κλωτσάει την Ακρόπολη».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενοικίασαν τον χώρο έναντι 380 ευρώ

Όπως αποκαλύφθηκε, η πραγματοποίηση του σόου με τα drones είχε αναρτηθεί στη Διαύγεια στις 8 Μαΐου, όπου αναφέρει: Αίτημα της εταιρείας DRNS Show Experience IKE (www.DRNS.gr) παραχώρησης 200 τ.μ. εξωτερικού χώρου στο πλάι του Ζαππείου Μεγάρου στις 15 Μαΐου 2025, για την διεξαγωγή drone show για λογαριασμό της εταιρίας Essence mediacom ( https://www.essencemediacom.com/ ) σχετικά με την προώθηση προϊόντος της Adidas Hellas. (Σχετικό ΑΠ 495/28-4-25) (μίσθωμα 380,00 ευρώ).

«Ο σκοπός της ήταν να συνδεθεί η συγκεκριμένη διαφήμιση με την Ακρόπολη» συμπλήρωσε η κυρία Μενδώνη, και αναφέρθηκε στα υπόλοιπα ζητήματα που υπάρχουν: «Φαίνεται να υπάρχει μια άδεια από το Ζάππειο, από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ζαππείου που έδωσε την άδεια, όπως και από την Πολιτική Αεροπορία, να σηκωθούν τα drones».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε έγγραφες εξηγήσεις καλεί ο Πιερρακάκης τη διοίκηση του Ζαππείου

Πηγές του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ανέφεραν ότι ο κ. Πιερρακάκης καλεί τη διοίκηση του Ζαππείου σε έγγραφες εξηγήσεις.

«Η σύμβαση που υπεγράφη και το τίμημα, δυσανάλογο της αξίας και του συμβολισμού του χώρου του Ζαππείου, εδράζονται σε απαρχαιωμένο θεσμικό πλαίσιο και τιμολογιακή πολιτική αμετάβλητη για σχεδόν 20 χρόνια» ανέφεραν, επίσης.

Πρόσθεταν, δε, ότι «όλα τα παραπάνω στοιχεία πιστοποιούν την ορθότητα της απόφασης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών να αλλάξει τον τρόπο αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, στην οποία συμπεριλαμβάνονται τα κοινωφελή ιδρύματα και οι κληρονομιές».

Οι πηγές του ΥΠΕΘΟ τονίζουν συγκεκριμένα ότι τις επόμενες εβδομάδες θα είναι έτοιμος ο νέος νόμος για τα ιδρύματα, τις κοινωφελείς περιουσίες, τις σχολάζουσες κληρονομιές και τις δωρεές προς το Δημόσιο. Θα προβλέπει τη συνολική αλλαγή φιλοσοφίας στην αξιοποίησή τους, με στόχο τη μεγιστοποίηση του δημόσιου οφέλους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Στο πλαίσιο αυτό η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων, που θα αναλάβει να φέρει σε πέρας το νέο εγχείρημα και που θα προκύψει μετά την ψήφιση του νόμου, θα πάρει δραστικές αποφάσεις για τον τρόπο λειτουργίας, εφαρμόζοντας ανάμεσα σε άλλα και μια διαφορετική τιμολογιακή πολιτική, προσαρμοσμένη στο σήμερα.

Επίσης, θα προβλεφθούν ρήτρες συνεπειών και ασφαλιστικές δικλίδες για όσους εκμισθώνουν τους χώρους αυτούς» κατέληξαν οι ίδιες πηγές.

Η άδεια από το Ζάππειο

Η σχετική άδεια δόθηκε στην εταιρεία από το Ζάππειο. Σε ανακοίνωσή της, η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων, σχετικά με το διαφημιστικό σόου με drones πάνω από την Ακρόπολη, αναφέρει πως «η πτήση τους έγινε αποκλειστικά και μόνο εντός του Ζαππείου».

«Τηρώντας τις διατάξεις των Νόμων, αποφάσισε -κατόπιν των εγγράφων που της χορηγήθηκαν από την αιτούσα εταιρεία- τη μίσθωση χώρου 200 τ.μ. στις 15 Μαΐου για τη διεξαγωγή drone show. H πτήση των εν λόγω drones έγινε αποκλειστικά και μόνο εντός των χώρων του Ζαππείου» σημειώνει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην ανακοίνωση της Επιτροπής Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων αναφέρεται ακόμα ότι το διοικητικό της συμβούλιο «τήρησε την ισχύουσα νομοθεσία και την εγκεκριμένη τιμολογιακή πολιτική για τη συγκεκριμένη μίσθωση».

Πολιτική Αεροπορία: Νόμιμη η άδεια για το drone show στην Ακρόπολη -Σε ελεγχόμενο χώρο, σε απόσταση ασφαλείας

Εξάλλου, η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας υποστηρίζει ότι η άδεια για το διαφημιστικό drone show της Adidas με φόντο την Ακρόπολη εκδόθηκε νόμιμα και μετά από αξιολόγηση κινδύνου.

Μάλιστα, δημοσίευσε και φωτογραφίες για να φανεί ότι τηρήθηκαν οι αποστάσεις ασφαλείας αλλά και το σχέδιο πτήσης των drones.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το σχέδιο πτήσης των drones
Το σχέδιο πτήσης των drones

ΠΑΣΟΚ: «Η Ακρόπολη δεν είναι διαφημιστικό φόντο»

«Ο πολιτισμός δεν είναι εργαλείο branding. Eίναι ζήτημα ταυτότητας, μνήμης και δημοκρατίας», αναφέρει ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως σημειώνει, «αποτελεί ακόμα μία θλιβερή υπενθύμιση της ανάγκης για ξεκάθαρα θεσμικά όρια και σεβασμό απέναντι στην πολιτιστική κληρονομιά μας. Η Ακρόπολη, παγκόσμιο σύμβολο του πολιτισμού και της δημοκρατίας, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως ουδέτερο φόντο για εμπορικές χρήσεις ή "έξυπνα" διαφημιστικά ευρήματα. Ειδικά όταν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η εν λόγω δράση είτε πραγματοποιήθηκε χωρίς άδεια είτε εκμεταλλεύτηκε θεσμικά κενά και ελλιπή εποπτεία, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για τον ρόλο και την ευθύνη του υπουργείου Πολιτισμού», τονίζει το ΠΑΣΟΚ στην ανακοίνωσή του

Παράλληλα, επισημαίνει ότι «η επιλογή του ΥΠΠΟ να αρνηθεί άδεια για τα γυρίσματα του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου στον ίδιο αρχαιολογικό χώρο καθιστά το ζήτημα ακόμα πιο επιτακτικό».

«Ποιο είναι τελικά το κριτήριο; Η εμπορική αξία του προϊόντος ή το πολιτιστικό αποτύπωμα του δημιουργού;», συμπληρώνει, και ζητά:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • Άμεση και σαφή ενημέρωση από το υπουργείο Πολιτισμού σχετικά με το αν δόθηκε άδεια για τη συγκεκριμένη δράση και από ποιον φορέα.
  • Τη θεσμική θωράκιση των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων απέναντι στην άναρχη εμπορευματοποίησή τους.
  • Διαφανή, ενιαία και αξιοκρατικά κριτήρια στην αξιολόγηση αιτημάτων για χρήση πολιτιστικών χώρων, χωρίς εξαιρέσεις και σκοπιμότητες.

Δούκας: Ανίερη προσπάθεια εμπορευματοποίησης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς

«Ο πολιτισμός μας είναι θέμα Δημοκρατίας. Ο ιερός βράχος της Ακρόπολης επιβάλλει τον σεβασμό όλων μας. Ο Δήμος της Αθήνας θα σταθεί απέναντι σε κάθε ανίερη προσπάθεια εμπορευματοποίησης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς» έγραψε ο δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας.

Γερουλάνος: Προσωπικά, ποτέ πια Adidas

«Προσωπικά, ποτέ πια Adidas. Αν δεν ξέρουν να σέβονται τον πολιτισμό μας, δεν θέλω να φοράω τα προϊόντα τους» έγραψε στα social media ο Παύλος Γερουλάνος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΣΥΡΙΖΑ: Απαράδεκτο θέαμα, κυρώσεις στους υπεύθυνους

Για το θέμα εξέδωσε ανακοίνωση και ο ΣΥΡΙΖΑ. «Τις τελευταίες ώρες βλέπουν το φως της δημοσιότητας φωτογραφίες, πιθανόν από χθες το βράδυ, όπου ακριβώς πάνω από την Ακρόπολη διαφημίζεται εταιρεία αθλητικών ειδών. Εάν είναι πραγματικές και δεν πρόκειται για κάποιου είδους επεξεργασία, θα πρέπει να απαντήσει άμεσα η υπουργός Πολιτισμού εάν δόθηκε άδεια για αυτό το απαράδεκτο θέαμα», αναφέρει η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ.

Και συνεχίζει: «Σε περίπτωση που συνέβη λόγω αβλεψίας ή καταχρηστικά, τότε θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα η απόδοση των σχετικών κυρώσεων στους παραβάτες και να αναληφθεί πραγματική πολιτική ευθύνη από τους υπεύθυνους. Με δεδομένο ότι είναι η τρίτη φορά που συμβαίνει αντίστοιχο περιστατικό, εφόσον είναι αληθινές οι φωτογραφίες, τότε στην πολιτική ευθύνη περιλαμβάνεται αναγκαστικά και η ευθύνη της ίδιας της υπουργού. Αναμένουμε τις σχετικές διευκρινίσεις, οι οποίες, αν δεν δοθούν, θα φέρουμε το θέμα άμεσα στη Βουλή».

ΚΚΕ: Οργή και αγανάκτηση προκαλεί η εκμετάλλευση της Ακρόπολης

«Οργή και αγανάκτηση προκαλεί η διαφήμιση γνωστής αθλητικής εταιρίας που ανάρτησε πάνω από την Ακρόπολη το σήμα της και ένα γιγάντιο παπούτσι να τη συνθλίβει κάτω από το πέλμα του, σχηματισμένα με drones. Η είδηση καθόλου δεν μας εκπλήσσει και ούτε μας καθησυχάζει η ενεργοποίηση του Υπουργείου Πολιτισμού, που άλλωστε έγινε μετά το σάλο αντιδράσεων, για το συγκεκριμένο θέμα» αναφέρει σε σχόλιό του το ΚΚΕ, και προσθέτει:

«Το πρόβλημα της εμπορικής εκμετάλλευσης των αρχαιολογικών χώρων δεν είναι σημερινό. Τα τελευταία δέκα χρόνια έχουμε δει από διαφήμιση της Κόκα Κόλα στην Ακρόπολη, φωτογραφήσεις και επιδείξεις οίκων μόδας στον Παρθενώνα, το ναό του Ποσειδώνα και αλλού, video clip αμφιβόλου ποιότητας με φόντο αρχαιολογικούς χώρους μέχρι πολυτελείς δεξιώσεις κάτω από τη σκιά διάσημων αγαλμάτων. Η εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς αποτελεί διαχρονική πολιτική όλων των κυβερνήσεων και κοινή στρατηγική για όλα τα κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πηγή της έχει τις αποφάσεις και κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προβλέπουν ελαχιστοποίηση της κρατικής χρηματοδότησης για την προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και εξεύρεση ιδιωτικών πηγών εσόδων, καθώς επίσης και την αξιοποίησή της για κερδοφορία άλλων πιο προσοδοφόρων κλάδων της οικονομίας, όπως ο τουρισμός, ο χώρος της μόδας, ο οπτικοακουστικός τομέας κ.λπ.».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Για να εκπληρώνουν τα αρχαιολογικά μνημεία και η πολιτιστική μας κληρονομιά την πραγματική κοινωνική αποστολή τους, που είναι να προωθούν την ιστορική γνώση και να ανεβάζουν το πολιτιστικό επίπεδο πλατιών λαϊκών στρωμάτων, χρειάζεται ο λαός μας να αντιπαλέψει την πολιτική που αναγορεύει το κέρδος ως μέτρο ανάπτυξης και προόδου της κοινωνίας σε βάρος των λαϊκών αναγκών, υλικών και πνευματικών» τονίζει, καταλήγοντας, το σχόλιο του ΚΚΕ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Ακρόπολη ADIDAS drones show
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ