Διόδια: Ξεκινάει η χιλιομετρική χρέωση - Στην Ολυμπία Οδό ο Κώστας Καραμανλής με ηλεκτρικό αυτοκίνητο | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr

Διόδια: Ξεκινάει η χιλιομετρική χρέωση - Στην Ολυμπία Οδό ο Κώστας Καραμανλής με ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής στην Ολυμπία Οδό
Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής στην Ολυμπία Οδό
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ένα βήμα πιο κοντά στην εφαρμογή της χιλιομετρικής χρέωσης στα εθνικά οδικά δίκτυα έγινε σήμερα με την επίσημη δοκιμή του συστήματος που πραγματοποιήθηκε με την παρουσία και τη συμμετοχή του του υπουργού υποδομών και μεταφορών Κώστα Καραμανλή στην Ολυμπία Οδό.

Ο κ.Καραμανλής κάθισε στο τιμόνι ηλεκτρικού αυτοκινήτου και με συνοδηγό τον γενικό γραμματέα του υπουργείου του Γιώργο Καραγιάννη, κατευθύνθηκαν από το Σημείο Εξυπηρέτησης Πελατών Ελευσίνας της Ολυμπίας Οδού μέχρι την έξοδο της Νέας Περάμου, όπου από τον πομποδέκτη του συστήματος Hybrid με τον οποίο θα μπορούν να εφοδιάζονται τα οχήματα που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο, άκουσαν τον χαρακτηριστικό ήχο που ειδοποιεί τον οδηγό για την αυτόματη χρέωση της χιλιομετρικής απόστασης που έχει διανύσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Καραμανλής επισκέφθηκε στη συνεχεία τα κεντρικά γραφεία της Ολυμπίας Οδού και ξεναγήθηκε στο Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας όπου οι διοίκηση και τα στελέχη της εταιρείας του έδειξαν την διαδικασία με την οποία θα πραγματοποιείται η ανά χιλιόμετρο ηλεκτρονική χρέωση των οχημάτων που χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο.

Ενημέρωση από τη Διοίκηση της Ολυμπίας Οδού
Ενημέρωση Κώστα Αχ. Καραμανλή από τη Διοίκηση της Ολυμπίας Οδού

Κώστας Αχ. Καραμανλής: Κοινωνικά δίκαιη η χιλιομετρική χρέωση

Σε δηλώσεις του στη συνέχεια ο κ. Καραμανλής ανέφερε:

«Από τις 4 Νοεμβρίου δώσαμε λύση σε ένα φαινομενικά “μικρό”, αλλά ουσιαστικά σημαντικό θέμα, από αυτά που λέμε της καθημερινότητας. Οι οδηγοί πλέον μπορούν με τον ένα πομποδέκτη, που ήδη διέθεταν, να περνούν από όλα τα διόδια σε όλους τους αυτοκινητόδρομους. Καινοτομήσαμε, κάνοντας αυτό που θα έπρεπε να είναι αυτονόητο: Η διαλειτουργικότητα των διοδίων έγινε πραγματικότητα.

Τώρα, επόμενος στόχος είναι η χιλιομετρική χρέωση. Και το πρώτο βήμα γίνεται σήμερα, στην Ολυμπία Οδό. Οι οδηγοί θα χρεώνονται μόνο για το τμήμα του δρόμου που χρησιμοποιούν. Έτσι θα διορθωθεί μία αδικία και λύνεται ένα ζήτημα που θέτουν οι πολίτες εδώ και χρόνια. Δεσμευθήκαμε για δίκαιη χρέωση των διοδίων με βάση την απόσταση και το κάνουμε πράξη. Το υβριδικό σύστημα της Ολυμπίας Οδού σημαίνει επίσης λιγότερες καθυστερήσεις, αφού το όχημα δε θα χρειάζεται να σταματήσει για να πληρώσει τα διόδια. Αυτό είναι το κοινωνικά δίκαιο και πλέον αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα. Συγχαρητήρια σε όσους εργάστηκαν για αυτό». 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πως λειτουργεί το σύστημα της χιλιομετρικής χρέωσης

Το «Υβριδικό Σύστημα Χιλιομετρικής Χρέωσης» (Hybrid ETC), ένα σύστημα χρέωσης με βάση τη διανυθείσα απόσταση, ήταν δέσμευση της Ολυμπίας Οδού, την οποία ξεκίνησε να σχεδιάζει και στη συνέχεια να υλοποιεί αμέσως μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής της Κορίνθου – Πατρών.

Αφορά ειδικότερα στην ενίσχυση του υπάρχοντος «ζωνικού» συστήματος με την εγκατάσταση «Ηλεκτρονικών Πυλών» (gantries) σε επιλεγμένες εξόδους του αυτοκινητόδρομου, έτσι ώστε οι συνδρομητές O-pass να χρεώνονται με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που διανύουν.

Η ιδέα του στηρίζεται στη λογική της χρεω-πίστωσης: Το εξοπλισμένο με πομποδέκτη όχημα διέρχεται από τον μετωπικό σταθμό, πληρώνει όλο το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης και στην περίπτωση που βγει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, επιστρέφεται και πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διένυσε.

Το υβριδικό σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες, κάμερες και συστήματα ενδοεπικοινωνίας εγκατεστημένα στους κόμβους εισόδου και εξόδου του αυτοκινητόδρομου. Βασίζεται στη δημιουργία «Ηλεκτρονικών Πυλών» με την χωροθέτηση διατάξεων προβόλων (δηλαδή μεταλλικού φορέα) και των απαραίτητων τεχνικών κτιρίων Η/Μ επί των υφιστάμενων σταθμών διοδίων. Ειδικότερα, για τη λειτουργία του συστήματος εγκαταστάθηκε τεχνολογικός εξοπλισμός (αισθητήρες, κάμερες και κεραίες τεχνολογίας DSRC) σε 13 ανισόπεδους κόμβους της Ολυμπίας Οδού:

Ανισόπεδος Κόμβος Νέας Περάμου, Πάχης, Αγ. Θεοδώρων, Λουτρακίου, Επιδαύρου, Ζευγολατιού, Κιάτου, Δερβενίου, Ακράτας, Καλαβρύτων, Σελιανίτικων, Δρεπάνου και Ημικόμβος Μεγάρων.

Το υβριδικό σύστημα απευθύνεται στους κατόχους πομποδέκτη της Ολυμπίας Οδού και λειτουργεί αποκλειστικά με τη χρήση πομποδέκτη. Οι οδηγοί που επιλέγουν να πληρώνουν με μετρητά ή κάρτα, αναγκαστικά συνεχίζουν να χρεώνονται με το υφιστάμενο «ζωνικό σύστημα». Το υβριδικό σύστημα συνδυάζει εξάλλου κλειστό σύστημα χρέωσης με μπάρες (διατηρώντας το προηγούμενο σύστημα), με σύστημα ανοιχτής κυκλοφορίας Free-flow για να δίνει επιστροφές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ