Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Πιστοποίηση στο τελευταίο στάδιο του «Airport Carbon Accreditation» - Μετάβαση (Transition) - iefimerida.gr

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Πιστοποίηση στο τελευταίο στάδιο του «Airport Carbon Accreditation» - Μετάβαση (Transition)

αεροδρομιο ταξιδιωτες
Αεροδρόμιο / Φωτογραφία: ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ακόμα μια σημαντική διεθνής αναγνώριση για τις περιβαλλοντικές προσπάθειες του αεροδρομίου της Αθήνας, στο πλαίσιο του εθελοντικού προγράμματος για τη Διαχείριση & Μείωση των Εκπομπών 'Ανθρακα Αεροδρομίων (Airport Carbon Accreditation) του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων της Ευρώπης (ACI Europe):

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωσης του ΔΑΑ, μετά τα στάδια «Χαρτογράφηση» (2009), «Μείωση» (2011), «Βελτιστοποίηση» (2014) και «Ουδέτερο Ισοζύγιο 'Ανθρακα» (2016), ο ΔΑΑ πιστοποιήθηκε στο τελευταίο και πιο απαιτητικό στάδιο «Μετάβαση» (Transition) του προγράμματος, στο σχεδιασμό του οποίου υπήρξε πρωτοστάτης και υποστηρίζει ενεργά από την έναρξή του και μέχρι σήμερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά από μία μακροχρόνια προσπάθεια να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας από τις εγκαταστάσεις του, που περιλαμβάνει σειρά παρεμβάσεων στον τρόπο λειτουργίας του αλλά και επενδύσεις σε νέο και λιγότερο ενεργοβόρο εξοπλισμό, ο ΔΑΑ έχει καταφέρει να μειώσει δραματικά το δικό του αποτύπωμα άνθρακα κατά 60% από το 2005 έως το 2022.

Στο στάδιο της «Μετάβασης», ο ΔΑΑ προχώρησε ένα ακόμα βήμα δεσμευόμενος σε μηδενικές εκπομπές άνθρακα μέχρι το 2025. Η δέσμευση αυτή συνάδει με τη δέσμευση του ΔΑΑ για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα μέχρι το 2025, μέσω του οδικού χάρτη, το «Route 2025». Στο πλαίσιο του Route 2025, ο ΔΑΑ στοχεύει επίσης να γίνει ο πρώτος διαχειριστής αεροδρομίων που θα καλύψει το 100% των αναγκών του σε ηλεκτρική ενέργεια με ιδιοπαραγωγή από ανανεώσιμες πηγές.

Ήδη από το Μάρτιο 2023 προστέθηκε στην ήδη λειτουργούσα μονάδα παραγωγής ενέργειας από φωτοβολταϊκά των 8 MWp, ο νέος φωτοβολταϊκός σταθμός ισχύος 16 MWp (πρώτη φάση του Route 2025) για ιδιοκατανάλωση, ο οποίος εκτείνεται σε μια έκταση 210.000 τ.μ.. Η παραγωγή του φωτοβολταϊκού σταθμού της πρώτης φάσης αντιστοιχεί στο 45% των αναγκών της ηλεκτρικής κατανάλωσης της εταιρείας αεροδρομίου, μειώνοντας ανάλογα και τις έμμεσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Με την ολοκλήρωση της επόμενης φάσης έως το 2025 θα εξασφαλισθεί η παραγωγή του 100% των αναγκών του ΔΑΑ σε ηλεκτρική ενέργεια για την επόμενη εικοσαετία.

Επιπλέον, ο ΔΑΑ προχωρά στη σταδιακή αντικατάσταση μέρους του στόλου οχημάτων του με ηλεκτρικά οχήματα, καθώς επίσης μελετά τη χρήση βιοκαυσίμου στα βαριά οχήματα και στον εξοπλισμό. Τέλος, εξετάζεται η αντικατάσταση του φυσικού αερίου για τη θέρμανση, καθώς και για την παραγωγή ζεστού νερού καθημερινής χρήσης, με εναλλακτικές λύσεις θέρμανσης οι οποίες δεν προκαλούν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την πιστοποίησή του στο στάδιο της «Μετάβασης», ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών κατατάσσεται σε ένα από τα κορυφαία αεροδρόμια διεθνώς, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά έμπρακτα τη δέσμευσή του στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής. Η πιστοποίησή ισχύει έως το 2026.

Παράλληλα με το σημαντικό του ρόλο ως μοχλού οικονομικής ανάπτυξης, ο ΔΑΑ επιτυγχάνει τη θεαματική μείωση του οικολογικού αποτυπώματός του, επιδιώκοντας και επιτυγχάνοντας παράλληλα την περιβαλλοντική σύμπραξη του συνόλου των φορέων που δραστηριοποιούνται στην αεροδρομιακή κοινότητα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ