Η μάχη της βενζίνης: Βουτιά έως 30% στη ζήτηση για καύσιμα κίνησης στην Ελλάδα -Σημάδια σταθεροποίησης - iefimerida.gr

Η μάχη της βενζίνης: Βουτιά έως 30% στη ζήτηση για καύσιμα κίνησης στην Ελλάδα -Σημάδια σταθεροποίησης

Κίνηση στην Αθήνα
Κίνηση στην Αθήνα © ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI/ΑΡΧΕΙΟΥ
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΝΤΟΥΝΗΣ

Σοκ και δέος προκαλεί στους καταναλωτές η εκρηκτική αύξηση στις τιμές της βενζίνης, του πετρελαίου κίνησης και των άλλων καυσίμων.

Σύμφωνα με το τελευταίο δελτίο του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, η μέση τιμή της αμόλυβδης (95 οκτανίων) ξεπέρασε και το φράγμα των 2,1 ευρώ και διαμορφώνεται πλέον στα 2,109 ευρώ. Προς τα δυο ευρώ οδεύει και η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης (1,991), ενώ η αμόλυβδη 100 οκτανίων έφτασε τα 2,248 ευρώ (μέση τιμή) και το υγραέριο κίνησης το 1,148.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η ζήτηση για τα καύσιμα κίνησης, δηλαδή τη βενζίνη και το πετρέλαιο (diesel) κίνησης, έχει πέσει τουλάχιστον κατά 20% στα περισσότερα πρατήρια, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις όπου οι πωλήσεις υποχώρησαν και κατά 30%» λέει στο iefimerida.gr η Μαρία Ζάγκα, πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Νομού Αττικής.

Όπως εξηγεί, λόγω των υψηλότατων τιμών «ο κόσμος έχει ξεχάσει τι θα πει βόλτα, τι θα πει μεγάλη διαδρομή. Μπαίνουν στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, παρότι ο κορωνοϊός υπάρχει ακόμα, ή μαζεύονται 2-3 συνάδελφοι από κάθε γραφείο και δουλειά και μοιράζονται τα μεταφορικά, πάνε δηλαδή με ένα αμάξι».

Όσοι δεν έχουν αυτές τις επιλογές, «βάζουν όσα έβαζαν. Δηλαδή, αν έβαζε 20 ευρώ βενζίνη, 20 θα βάλει και τώρα, όμως θα πάρει το μισό καύσιμο». Σύμφωνα με τη Μαρία Ζάγκα, ο κλάδος έκανε μεγάλη προσπάθεια να συγκρατήσει στα 2 ευρώ το πετρέλαιο κίνησης. «Πρέπει να στηρίξουμε τους επαγγελματίες, όπως τα ταξί. Αντιμετωπίζουν πολύ μεγάλο πρόβλημα» λέει χαρακτηριστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πότε μπορεί να επανέλθει στα κανονικά επίπεδα η βενζίνη

Σύμφωνα με την πρόεδρο της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής, τα τελευταία εικοσιτετράωρα υπάρχουν κάποια ίχνη αποκλιμάκωσης, με την τιμή του βαρελιού να υποχωρεί. «Δεν μπορούμε να πούμε κατά πόσο, όμως νομίζω ότι ο πολύς φόβος φεύγει και πως θα δούμε αρχικά μια σταθερότητα στις τιμές και στη συνέχεια μια μείωση. Πιστεύω, δίνω 90% πιθανότητες, ότι τουλάχιστον δεν θα δούμε άλλη αύξηση τις προσεχείς ημέρες» λέει η Μαρία Ζάγκα.

«Τώρα, αν κλιμακωθούν οι συγκρούσεις στην Ουκρανία, τι να πω; Πάλι θα ξεφύγουν οι τιμές. Όμως για την ώρα βλέπουμε αποκλιμάκωση και σταθεροποίηση. Θα χρειαστούμε μια πίστωση χρόνου μέχρι να περάσει στην αντλία αυτή η τάση, διότι οι δεξαμενές στα πρατήρια είναι γεμάτες, δεν υπήρχε ζήτηση. Η όποια μείωση στις τιμές θα φανεί μετά» προσθέτει η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Νομού Αττικής.

Όλοι πλέον αναμένουν το μέτρο που θα ανακοινώσει η κυβέρνηση για τα καύσιμα. «Δεν έχουν ακόμα αναφέρει κάτι, αλλά ελπίζουμε να αποδώσει. Η δική μας θέση είναι ότι θα πρέπει να μειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα καύσιμα, που ξεκίνησε την περίοδο των μνημονίων, ή ο ΦΠΑ να πάει στο 19%, και η προσοχή να εστιαστεί στα διυλιστήρια, όπου διαμορφώνονται οι τιμές» προσθέτει η κυρία Ζάγκα.

Κατά την ίδια, ο δρόμος για την επιστροφή στις φυσιολογικές τιμές των καυσίμων ενδέχεται να είναι μακρύς. «Αρχικά να ευχηθούμε να μην οξυνθεί η αντιπαράθεση στην Ουκρανία και έχουμε και άλλες συνέπειες. Όμως έχουμε δρόμο για να φτάσουμε στο σημείο εκκίνησης σε ό,τι αφορά τις τιμές. Θα χρειαστεί καιρός» αναφέρει καταλήγοντας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ