Μελέτης Τζαφέρης, τ. Γενικός Γραμματέας Βιομηχανίας 2007-2009: «Επιτέλους αναγνώριση για τα πιστοποιητικά ποιότητας made in USA, για τις προμήθειες του Ελληνικού Δημοσίου» - iefimerida.gr

Μελέτης Τζαφέρης, τ. Γενικός Γραμματέας Βιομηχανίας 2007-2009: «Επιτέλους αναγνώριση για τα πιστοποιητικά ποιότητας made in USA, για τις προμήθειες του Ελληνικού Δημοσίου»

Ο κ. Μελέτης Τζαφέρης
Ο κ. Μελέτης Τζαφέρης
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο κ. Μελέτης Τζαφέρης, τ. Γενικός Γραμματέας Βιομηχανίας 2007-2009, για την
την ισοδυναμία των Πιστοποιητικών που εκδίδουν Φορείς Πιστοποίησης οι οποίοι είναι διαπιστευμένοι στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, με τους Φορείς που διαπιστεύονται στην Ευρώπη.

«Επικράτησε η κοινή λογική, και έγινε το πρώτο μικρό βήμα με τεράστια όμως πολιτική σημασία, επιβάλλοντας επιτέλους δια νόμου, με την υπογραφή της Κυβέρνησης δια του κ. Θεοδωρικάκου, την ισοδυναμία των Πιστοποιητικών που εκδίδουν Φορείς Πιστοποίησης οι οποίοι είναι διαπιστευμένοι στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, με τους Φορείς που διαπιστεύονται στην Ευρώπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε καμία λογική δεν αντέχει η υπόθεση εργασίας που έντεχνα προωθήθηκε τα προηγούμενα χρόνια, ότι ένας Φορέας Διαπίστευσης από την Αλβανία είτε την Μολδαβία, το Κόσοβο ή τα Σκόπια, είναι ανώτερος από τους Φορείς Διαπίστευσης των ΗΠΑ, και τα πιστοποιητικά που διαθέτουν οι Φορείς Πιστοποίησης που διαπιστεύονται από τους Ευρωπαϊκούς Οργανισμούς Διαπίστευσης, είναι ανώτερα για τις προμήθειες του Ελληνικού Δημοσίου, από τα Αμερικανικά πιστοποιητικά, μόνο και μόνο επειδή οι Φορείς Διαπίστευσης εδρεύουν στην Ευρώπη.

Με αποκλειστικό γνώμονα τον λεγόμενο Τεχνικό Λαϊκισμό, επιχειρήθηκε με βαρβαρότητα και γραφειοκρατική αντίληψη από τις προηγούμενες ηγεσίες του ΥΠΑΝ στην Ελλάδα, η στένωση του ανταγωνισμού, η περιχαράκωση της αγοράς με τεχνικά μέσα, δηλαδή ο οικονομικός αποκλεισμός με τεχνικά μέσα, των οικονομικών συμφερόντων Αμερικανικής προέλευσης, με αντίκτυπο την μηδενική σχεδόν συμμετοχή Αμερικανικών Εταιρειών σε διαγωνισμούς του Ελληνικού Δημοσίου τα προηγούμενα 15 χρόνια.

Ο νέος νόμος 5218/2025, ΦΕΚ Α’ 125/14.07.25,  ο οποίος τέθηκε σε ισχύ την 1η Οκτωβρίου 2025, παρέχει με ακρίβεια τις ρητές διατάξεις αναφορικά με την ισοδυναμία της Διαπίστευσης που φέρουν οι Φορείς Αξιολόγησης της Συμμόρφωσης, αναφορικά με τον νόμο 4412/2016 περί των Δημοσίων Συμβάσεων, ακυρώνοντας επιτέλους την απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας 2325/2023, που βασίστηκε σε επιστολή του Αρμοδίου Υπουργείου Ανάπτυξης, στην λογική της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 765/2008, ο οποίος περιχαράκωνε την αγορά πιστοποίησης των προϊόντων, έναντι οποιουδήποτε ΜΗ Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαπίστευσης.

Θα πρέπει όμως να κατανοήσουμε, ότι η επέκταση της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 765 στον εθελοντικό /προαιρετικό τομέα είναι απολύτως αυθαίρετη, και χρησιμοποιήθηκε από τους γραφειοκράτες των Βρυξελλών και του Βερολίνου, για να εκτοπίσει φαινομενικά την Αμερικανική οικονομία εκτός Ευρωπαϊκής Οικονομικής ζώνης, δημιουργώντας αρνητικό ισοζύγιο για τις ΗΠΑ, ήδη από το 2010, με τα αποτελέσματα που όλοι σήμερα γνωρίζουμε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την επιβολή δηλαδή 15% τελών για τα Ευρωπαϊκά προϊόντα, και την υποχρεωτική δημιουργία εργοστασίων παραγωγής στις ΗΠΑ, για όσους θέλουν να έχουν πρόσβαση στην αγορά αυτή. Οι ρυθμίσεις αυτές έχουν ήδη βάλει σε ύφεση την Ευρωπαϊκή οικονομία, με απρόβλεπτες συνέπειες τα επόμενα χρόνια. Φυσικά το πολιτικό ερώτημα παραμένει: Θα λογοδοτήσει κανείς από τους Υπουργούς και Ευρωπαίους αξιωματούχους για αυτές τους τις επιλογές? Δεν είναι απολύτως βλακώδες να πιστεύει κάποιος ότι οι περιορισμοί του υγιούς ανταγωνισμού με «τεχνικά μέσα», θα είναι αιώνιοι, χωρίς επιπτώσεις από την υπερδύναμη μάλιστα?

Σήμερα, η κόπωση και η γήρανση της Ευρωπαϊκής Βιομηχανίας και η αποδυνάμωσή της έναντι των άλλων Οικονομιών, όπως της Κίνας, των ΗΠΑ, της Ινδίας και της Ρωσίας ακόμα, είναι το τίμημα που καλούμαστε να πληρώσουμε, αφενός λόγω του προστατευτισμού που εφαρμόσαμε σε διάφορους τομείς, αλλά και της καταναλωτικής πολιτικής που ακολουθήσαμε, μεταφέροντας την παραγωγή εκτός Ευρώπης, για να μεγιστοποιήσουμε το κέρδος των εμπορικών αλυσίδων διανομής, και να ικανοποιήσουμε πρόσκαιρα και χωρίς στρατηγικό βάθος, τις φαινομενικές ανάγκες των καταναλωτών.

Να σημειωθεί εδώ, ότι η Αμερικανική Κυβέρνηση, ουδέποτε περιχαράκωσε την δική της αγορά με αντίστοιχες νομοθεσίες, και πάντα θεωρούσε τα Αμερικανικά πιστοποιητικά, και συνεπώς προϊόντα, απολύτως ισοδύναμα με τα Ευρωπαϊκά, χωρίς αστερίσκους.

Επανερχόμενοι στον Νέο Νόμο, αυτός αναφέρει αυτολεξεί ότι «Ισοδύναμος Οργανισμός Αξιολόγησης της Συμμόρφωσης, θεωρείται και αυτός: α) που είναι εγκατεστημένος σε κράτος, που δεν είναι κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, β) είναι διαπιστευμένος από εθνικό οργανισμό διαπίστευσης, που δεν είναι εγκατεστημένος σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Συνεργασίας για τη Διαπίστευση (European Accreditation Multilateral Agreement - EA MLA) ή του Διεθνούς Οργανισμού Διαπίστευσης Εργαστηρίων (International Laboratory Accreditation Cooperation - ILAC) ή της Συμφωνίας Αμοιβαίας Αναγνώρισης του Διεθνούς Φόρουμ Διαπίστευσης (International Accreditation Forum Multilateral Recognition Agreement - IAF MRA), (παρ. 1Α, άρθρο 56 & άρθρο 284, περί εκθέσεων δοκιμών, πιστοποίησης και άλλων αποδεικτικών μέσων του ν. 4412/2016).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο νέος νόμος επί  της ουσίας αποσυνδέει τις πιστοποιήσεις των συστημάτων διαχείρισης ποιότητας που αναφέρονται στον προαιρετικό τομέα από τις διατάξεις που διέπουν τον Κανονισμό 765/2008 και αναφέρονται σε πιστοποιήσεις του υποχρεωτικού τομέα ανοίγοντας το δρόμο στην «εξωστρέφεια» σε ότι αφορά τις Διαπιστεύσεις που θα γίνονται αποδεκτές στις Δημόσιες Συμβάσεις, δίνοντας τη δυνατότητα στους Οικονομικούς Φορείς εκτός Ευρώπης, να συμμετέχουν και να κρίνονται επί «ίσοις όροις»  σε διαγωνιστικές διαδικασίες, και να μη βρίσκονται υπό την «απειλή» ποινών αποκλεισμού, από έργα και συμβάσεις στα οποία έχουν κάθε δικαίωμα συμμετοχής, εφόσον πληρούν τα απαιτούμενα στο σύνολο κριτήρια των αναθετουσών αρχών.

Αίρεται λοιπόν η διάκριση μεταξύ Φορέων Διαπίστευσης στις Διαγωνιστικές Διαδικασίες, και ως συνέπεια αυτής της άρσης, ο κάθε Οικονομικός Φορέας μπορεί να απευθύνεται σε Οργανισμούς / Φορείς Πιστοποίησης της επιλογής του, προκειμένου να λάβει την επιθυμητή ή απαιτούμενη Πιστοποίηση, για την επιχείρηση του, ανεξαρτήτως φερόμενης Διαπίστευσης επί του Πιστοποιητικού.

Χωρίς Διακρίσεις, με ίση μεταχείριση για τους Διαγωνιζομένους, αλλά και για τους Φορείς & Οργανισμούς Αξιολόγησης της Συμμόρφωσης, ο νόμος 5218/2025 στηρίζει τον ανταγωνισμό, και καταργεί κάθε τεχνικό περιορισμό για την ανάπτυξη του υγιούς ανταγωνισμού. Για τους λόγους αυτούς, η Κυβέρνηση πιστώνεται θετικά, και δείχνει μια σημαντική προσαρμογή στα νέα γεωπολιτικά δεδομένα».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ