Ogarden: Πώς ένα κτίριο γραφείων στη Γλυφάδα μετατράπηκε σε πολυτελή boutique διαμερίσματα -Μεταμόρφωση που ξεπερνά τη φαντασία | DESIGN | iefimerida.gr

Ogarden: Πώς ένα κτίριο γραφείων στη Γλυφάδα μετατράπηκε σε πολυτελή boutique διαμερίσματα -Μεταμόρφωση που ξεπερνά τη φαντασία

To Ogarden στη Γλυφάδα
To Ogarden στη Γλυφάδα

Εμπνευση, άνεση, αποκλειστικότητα, εκλεπτυσμένη πολυτέλεια είναι οι βασικές αρχές στις οποίες βασίστηκε η ανακατασκευή και αλλαγή χρήσης ενός κτιρίου γραφείων στη Γλυφάδα και τη μετατροπή τους σε boutique διαμερίσματα και γραφεία στο ισόγειο. Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από την A31 Achitecture Construction, πλέον το εντυπωσιακό ακίνητο επί των οδών Φοίβης και Λαζαράκη δεν θυμίζει σε τίποτα την παλιά του χρήση αλλά αποτελεί ένα πολυτελές και απαράμιλλης αισθητικής κτίριο πολλαπλών χρήσεων υπό το όνομα Ogadern.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η χρήση απλών λιτών γεωμετριών αλλά και η χρωματική παλέτα, τα σύγχρονα υλικά, τα φυσικά χρώματα και οι υφές που επιλέχθηκαν, η open plan αρχιτεκτονική των εσωτερικών του χώρων συνθέτουν ένα σύγχρονο αλλά ταυτόχρονα οικείο και καθαρό χώρο που επιζητά ο επισκέπτης ενός αστικού διαμερίσματος, καθώς τα εν λόγω διαμερίσματα λειτουργούν ως Airbnb.

To Ogarden στη Γλυφάδα
To Ogarden στη Γλυφάδα

Η αρχιτεκτονική, μοντέρνα και διακριτική, εκφράζει τον χαρακτήρα ενός σύγχρονου κτιρίου. Καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας, οι περσίδες που αποτελούν το βασικό αρχιτεκτονικό στοιχείο, παίζουν με το φως του ήλιου, τα χρώματα του σούρουπου, του ηλιοβασιλέματος και μεταμορφώνουν το κτίριο σε «χώρο παράστασης», κάνοντας αισθητή την παρουσία του στην πόλη της Γλυφάδας και προσελκύοντας τα βλέμματα των περαστικών. Το θέαμα γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακό καθώς οι περσίδες «παντρεύονται» με το δεύτερο βασικό αρχιτεκτονικό στοιχείο, το «υδάτινο» που κυριαρχεί στον περιβάλλοντα χώρο, και μαζί δημιουργούν ένα μοναδικό αποτέλεσμα.

Οταν οι περσίδες συνδυάζονται με το υδάτινο στοιχείο το κτίριο αλλάζει σαν χαμαιλέωντας.
Οταν οι περσίδες συνδυάζονται με το υδάτινο στοιχείο το κτίριο αλλάζει σαν χαμαιλέωντας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οπως περιγράφει το αρχιτεκτονικό γραφείο Α31 Architecture, τα περισσότερα στοιχεία του κτιρίου καθαιρέθηκαν τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά διατηρώντας μόνο τον βασικό στατικό του φορέα, το κλιμακοστάσιο και τον ανελκυστήρα, ενώ προστέθηκαν νέοι πρόβολοι- εξώστες στον 2ο, 3ο, και 4ο όροφο επί της οδού Φοίβης. Η βασική κεντρική ιδέα σχεδιασμού ήταν η καθαρότητα και η ειλικρίνεια της κατασκευής του ενώ τα μεγάλα ανοίγματα, η «εξωστρέφεια» του κτιρίου, δίνουν τη δυνατότητα στους εσωτερικούς του χώρους να έχουν θέαση προς το γειτονικό παραλιακό μέτωπο.

Πιο συγκεκριμένα, το κτίριο αποτελείται από 4 ορόφους - ισόγειο, 1ος, 2ος, 3ος και δώμα - και δύο υπόγεια. Το δεύτερο υπόγειο είναι χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων ενώ το πρώτο υπόγειο εξυπηρετεί τις ανάγκες του ισογείου το οποίο στη μεγαλύτερη του έκταση είναι ένας open space χώρος που φιλοξενεί τα γραφεία της ιδιοκτήτριας εταιρείας του έργου. Ο 1ος και ο 2ος όροφος είναι τυπικοί και αποτελούνται από 3 διαμερίσματα 45-50 τ.μ έκαστο, ο τρίτος όροφος έχει δύο μεγαλύτερα διαμερίσματα 70-80 τ.μ έκαστο με προνομιακή θέα στη θάλασσα, ενώ, στον 4ο όροφο υπάρχει ένα μικρό penthouse 35 τ.μ, ένα διάφανο pavilion με φυτεμένο δώμα, deck, BBQ και μεγάλη πισίνα με ανεμπόδιστη θέα στη θάλασσα. Η αρχιτεκτονική των εσωτερικών χώρων βασίστηκε στη λογική του «open plan», ενώ η επιλογή των υλικών κατασκευής, των τελειωμάτων και των FF&E έγινε με στόχο να υπάρχουν αναφορές σε ελληνικά στοιχεία ιδωμένα και ειπωμένα μέσα από μία σύγχρονη ματιά. Ένα στοιχείο το οποίο επαναδιατυπώνεται και δίνει ταυτότητα στο έργο είναι τα δάπεδα του από μωσαϊκό σύγχρονης τεχνολογίας τα οποία καλύπτουν το σύνολο σχεδόν των εσωτερικών, εξωτερικών και κοινόχρηστων χώρων του, πλην του χώρου γραφείων και του penthouse. Τα δάπεδα σχεδιάστηκαν και δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για τις ανάγκες του εν λόγω έργου ενώ συνδιαλέγονται αρμονικά με τις εξωτερικές περσίδες σκίασης του κτιρίου. Από εκείνες πραγματικά τις αξιοσημείωτες περιπτώσεις έργων που οι «συναντήσεις» αρχιτεκτονικής και τέχνης αποκτούν εξαιρετικό ενδιαφέρον.

Tα χρώματα του ηλιοβασίλεματος όταν αντανακλούν στο Οgarden.
Tα χρώματα του ηλιοβασίλεματος όταν αντανακλούν στο Οgarden.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε κατά τον σχεδιασμό στην εφαρμογή βιοκλιματικών αρχών και στρατηγικών, λαμβάνοντας υπόψη την τοποθεσία του έργου, σε συνδυασμό με την τεχνολογική καινοτομία και την υψηλή αισθητική. Για τον λόγο αυτό ενσωματώθηκαν στοιχεία σκίασης, κάθετα και οριζόντια, δημιουργήθηκε ευάερο δώμα στην τελευταία στάθμη του κτιρίου, καθώς και πράσινα δώματα σε όλους τους ορόφους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βασικό νέο αρχιτεκτονικό στοιχείο το οποίο ενσωματώθηκε στο έργο αποτελούν οι κατακόρυφες περσίδες, κατασκευασμένες αποκλειστικά από λευκό σκυρόδεμα νέας τεχνολογίας με χρήση μαρμαροψηφίδας Νάξου και Τήνου, με αποτέλεσμα τη δημιουργία σύγχρονων στοιχείων από μωσαϊκό στις εξωτερικές όψεις του κτιρίου, γλυπτικής επίσης αξίας. Οι νέες αυτές σταθερές περσίδες που περιβάλλουν εξωτερικά το κτίριο δημιουργούν ένα δεύτερο κέλυφος αφενός για λόγους σκίασης και αφετέρου για λόγους ιδιωτικότητας. Το βασικό χαρακτηριστικό του ευρύτερου περιβάλλοντα χώρου που επηρέασε τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, το «υδάτινο στοιχείο» το οποίο και απέχει μόλις 300 μέτρα από το κτίριο, αποτυπώνεται στο σχεδιασμό των περσίδων οι οποίες τοποθετούνται στις όψεις του με διαφορετική γωνία η κάθε μία, με βάση τη «σειρά Fourier», του μαθηματικού τρόπου δηλαδή περιγραφής ενός κύματος. Η καμπυλόμορφη αίσθηση που προκαλούν τα κατακόρυφα αυτά στοιχεία εντείνεται με την πρόσπτωση σε αυτά του ηλιακού φωτός αλλά κυρίως μέσω της σκιάς την οποία ρίχνουν πάνω τους οι οριζόντιες αρχιτεκτονικές προεξοχές του κτιρίου, κατ’ αυτόν τον τρόπο η συνεχής κίνηση του ήλιου κατά τη διάρκεια της ημέρας από την Ανατολή προς τη Δύση αποτυπώνεται στις όψεις του με τη μορφή διαρκώς κινούμενων ημιτονοειδών κυμάτων. Κατά τον ίδιο τρόπο επιλύθηκαν τα οριζόντια συστήματα σκίασης – πέργκολες, τόσο στο επίπεδο του ισογείου όσο και στο επίπεδο του «φυτεμένου» δώματος με τη διαφορά πως το υλικό που επιλέχθηκε για την υλοποίηση τους, λόγω του μειωμένου του φορτίου, ήταν το αλουμίνιο. Η κατασκευή αυτή ηλιοπροστασίας αποτελούμενη από σταθερές περσίδες αλουμινίου στην τελευταία στάθμη του έργου τοποθετείται έξω και πάνω από το κλειστό pavilion και η οποία εκτός ότι βοηθά στην εξοικονόμηση ενέργειας και τη βελτιστοποίηση του αισθήματος άνεσης στο εσωτερικό του αποτυπώνει στην 5η όψη του κτιρίου την «κεντρική ιδέα» της νέας επέμβασης.

To Ogarden με επικεφαλής αρχιτέκτονα τον Πραξιτέλη Κονδύλη, χαρακτηρίζεται επίσης από τον εξής στόχο: τη βελτίωση των θερμικών, οπτικών και περιβαλλοντικών συνθηκών του κτιρίου αλλά και τη βελτίωση του μικροκλίματος της ευρύτερης και ήδη επιβαρυμένης περιοχής. Γι' αυτό άλλωστε δόθηκε μεγάλη έμφαση στη ενσωμάτωση πρασίνου στον γύρω χώρο.

Φύση, γη και ύδωρ συναντιούνται στο Ogarden.
Φύση, γη και ύδωρ συναντιούνται στο Ogarden.

Ετσι, απαραίτητη προϋπόθεση και καινοτόμα προσέγγιση για τα ελληνικά δεδομένα αποτέλεσε η πολύ στενή συνεργασία των αρχιτεκτόνων με τους αρχιτέκτονες τοπίου της μελετητικής ομάδας του A31 Architecture και όλοι μαζί σχεδίασαν ένα κτίριο στο οποίο είναι αισθητή η παρουσία και της φύσης, πέρα από το νερό. Η παλέτα φύτευσης περιλαμβάνει χαμηλούς θάμνους, εδαφοκαλυπτικά, αναρριχώμενα και κρεμοκλαδή φυτά ενώ βασικό στοιχείο αποτελεί η ένταξη ειδών με διαφορετική εποχή ανθοφορίας, η επιλογή αρωματικών φυτών αλλά και καλλωπιστικών αγρωστωδών που καθώς κινούνται με τον αέρα, ακολουθούν τον «κυματισμό» των περσίδων στις όψεις του κτιρίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Σε μια γενικότερη ανάγνωση, το πράσινο έχει διττό χαρακτήρα. Στο επίπεδο του δρόμου ο κήπος είναι εξωστρεφής, λόγω του ενιαίου σχεδιασμού του ιδιωτικού και δημόσιου χώρου πρασίνου. Οι χαμηλοί θάμνοι σε «μαλακή», οργανική διάταξη ως περιμετρική φύτευση έρχονται σε αντίθεση με τους υψηλούς, αυστηρά κλαδεμένους φυτοφράκτες που ορίζουν τις πρασιές των όμορων κτιρίων. Απεναντίας, στα διαμερίσματα των ορόφων, το πράσινο αποκτά χαρακτήρα οικείο και εσωστρεφές, καταργεί τα όρια του μέσα με το έξω ενώ λειτουργεί ως ένα φυσικό φίλτρο για τα μικροσωματίδια της ατμοσφαιρικής ρύπανσης», καταλήγει η ομάδα του A31 Architecture.

Το συγκρότημα διαμερισμάτων Ogarden στη Γλυφάδα:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι κατακόρυφες περσίδες παίζουν με τον ήλιο.
Οι κατακόρυφες περσίδες παίζουν με τον ήλιο.
Oι κατακόρυφες περσίδες αποτελούν βασικό αρχιτεκτονικό στοιχείο του Ogarden.
Oι κατακόρυφες περσίδες αποτελούν βασικό αρχιτεκτονικό στοιχείο του Ogarden.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η εσωτερική διακόσμηση είναι open plan με καθαρές γραμμές.
Η εσωτερική διακόσμηση είναι open plan με καθαρές γραμμές.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ταυτότητα έργου:

Αρχιτεκτονική: Πραξιτέλης Κονδύλης - A31 Architecture

Project Management: Παναγιώτης Καρράς- A31 Construction

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ομάδα Μελέτης: Κωνσταντίνος Γουναρίδης, Άννα Μπαλτζή, Ευτυχία Παρισοπούλου, (αρχιτέκτονες μηχανικοί)

Έργα Τέχνης: Σωκράτης Φατούρος

Αρχιτεκτονική Τοπίου: ARCHETOPO / LANDSCAPE URBANISM, Σαρίκ Μπαρμπαριάν, Νίκολα Γαλιάτσου (αρχιτέκτονες τοπίου)

Στατική Μελέτη: Κωνσταντίνος Γρηγοριάδης

Η/Μ Μελέτη: Γιάννης Μπεληγιάννης

Μελέτη Φωτισμού (Lighting Design): HALO

Κατασκευή: A31 Architecture Construction

Επίβλεψη Κατασκευής (Construction Management): Παναγιώτης Καρράς, Πραξιτέλης Κονδύλης, Νίκος Παππάς, Ιωάννα Σιούτη

Φωτογράφος: Γιώργος Μεσσαριτάκης

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ