Κυβικά, το άγιο δισκοπότηρο της φορολογίας αυτοκινήτου - iefimerida.gr
ΕΛΛΑΔΑ 

Κυβικά, το άγιο δισκοπότηρο της φορολογίας αυτοκινήτου

Μακάρι να γίνουν πράξη οι δηλώσεις του υφυπουργού Οικονομικών Γιώργου Μαυραγάνη και πράγματι οι όποιες επιβαρύνσεις των αυτοκινήτων να αποσυνδεθούν από τη χωρητικότητα του κινητήρα τους.

Μακάρι, αλλά διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας, μιας και τα κυβικά εκατοστά των αυτοκινήτων είναι για το ελληνικό κράτος αλλά και για τους πολίτες του, που χρόνια έχουν συνηθίσει σε αυτήν την πρακτική, το μέτρο των πάντων. Αποτελούν ένδειξη και για την πολιτεία και απόδειξη ισχύος, πρεστίζ, πολυτέλειας, τιμής αγοράς και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς. Το ωραίο είναι ότι στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα απλό τεχνικό χαρακτηριστικό, που χωρίς τους εγχώριους φόρους δεν προσθέτει τίποτα, μα τίποτα στην αξία ενός αυτοκινήτου. Λογικό μιας και δεν επηρεάζουν ουσιαστικά το κόστος παραγωγής π.χ. και βέβαια δεν μπορούν να αποτελέσουν ένδειξη για τίποτα άλλο πέρα από την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων.

Απόδειξη για το τελευταίο το σύγχρονο κύμα του downsizing, της μείωσης του κυβισμού των κινητήρων των σύγχρονων μοντέλων δηλαδή προκειμένου να γίνουν πιο οικονομικά και πιο καθαρά. Οι τιμές τους αντίστοιχα όμως σαφώς και δεν έχουν πάρει την κατηφόρα. Κάθε άλλο, μιας και μικρότερου κυβισμού μοντέλα είναι είτε το ίδιο είτε πιο ακριβά από αυτά με το μεγαλύτερο κινητήρα που αντικατέστησαν.

Άλλα παίζουν ρόλο στη διαμόρφωση της τιμής ενός αυτοκινήτου και όχι τα κυβικά. Παράγοντες όπως η τεχνολογία, το μέγεθος και ο τύπος του αμαξώματος, ο εξοπλισμός και κυρίως το σήμα στο καπό με ότι αυτό συνεπάγεται. Αυτός είναι και οι λόγος που το λιλιπούτειο Aston Martin Cygnet των τριών μέτρων κοστίζει γύρω στις 60.000 ευρώ στη χώρα μας και όχι βέβαια τα 1.300 και κάτι κυβικά του κινητήρα. Αντίστοιχα το Toyota iQ, που είναι το μοντέλο στο οποίο βασίζεται, με κινητήρα ίδιων κυβικών κοστίζει 3,5 φορές λιγότερο!

Θα ήταν λοιπόν βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση η όποια επιβάρυνση του Cygnet και του όποιου Cygnet να γίνεται με βάση την τιμή του -οι εργοστασιακές που είναι προ φόρων είναι σαφώς καλύτερη αφετηρία υπολογισμού, μιας και στις λιανικές υπεισέρχονται τα κυβικά που λέγαμε- κι όχι η χωρητικότητα του κινητήρα του. Για να δούμε τι θα δούμε τελικά...

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ