Διαχρονικές πρακτικές της «καθαγιασμένης» φοροαπαλλαγής - iefimerida.gr
ΠΟΛΙΤΙΚΗ 

Διαχρονικές πρακτικές της «καθαγιασμένης» φοροαπαλλαγής

Διαβάζοντας ο αναγνώστης τα ψιλά γράμματα των εφημερίδων, κατακλύζεται με ένα σωρό ερωτηματικά, αναρωτώμενος αν είναι δυνατόν να πρόκειται για πραγματικότητα και μάλιστα επί εποχής Μνημονίου. Επειδή προφανώς αναφερόμαστε σε γεγονότα τα οποία δεν έγιναν τόσο γνωστά, κάντε τον κόπο να διαβάσετε και να θαυμάσετε κατά λέξη τα αποσπάσματα που ακολουθούν από δημοσίευμα κυριακάτικης εφημερίδας:

  • «Έντονες αντιδράσεις εκδηλώθηκαν στην Διπλή Ιερά Σύναξη λόγω της ενέργειας του υπ. Οικονομικών να εντοπίσει τα ακίνητα των Μονών και τα συμβόλαια με τους ενοικιαστές απαιτώντας την απευθείας κατακράτηση του φόρου 20%».
  • «Ο νομικός σύμβουλος σύνεστησε να προχωρήσουν σε ανακοπή της απόφασης προσφεύγοντας στο ΣΤΕ, αλλά οι μοναχοί αντέδρασαν. «Εμείς δεν αναγνωρίζουμε τον νόμο, συνεπώς δεν μπορούμε να τον προσβάλουμε. Αν κάνουμε οποιαδήποτε ενέργεια εναντίον του νόμου, θα είναι σαν να τον αναγνωρίζουμε και απλώς διαφωνούμε μαζί του», είπαν και απορρίψαν την πρόταση. Με το ίδιο επιχείρημα αρνήθηκαν να καταθέσουν ασφαλιστικά μέτρα, όπως πρότειναν νωρίτερα άλλοι νομικοί, τους οποίους συμβουλεύτηκαν ηγούμενοι μονών, που διαθέτουν σημαντική περιουσία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη».
  • «Ο κ. υφυπουργός Οικονομικών δέχθηκε να επισκεφτεί το Άγιον Όρος ακόμη και την ερχόμενη εβδομάδα ώστε να ακούσει τις αντιρρήσεις τους στο θέμα της φορολόγησης, εκείνοι όμως απάντησαν πως δεν θα παραστούν σε μια τέτοια σύσκεψη, θεωρώντας τον υφυπουργό ως ανεπιθύμητο».
  • «Οι μοναχοί δηλώνουν αποφασισμένοι να κοινοποιήσουν το θέμα και να ζητήσουν στήριξη έπειτα από απευθείας επαφές που θα έχουν-και μάλιστα άμεσα- με τις ηγεσίες της Ρωσίας, της Σερβίας, της Βουλγαρίας, που άμεσα ενδιαφέρονται για το Άγιο Όρος λόγω των μακροχρόνιων σχέσεων και δεσμών που έχουν με συγκεκριμένα μοναστήρια. Πού πάει ο νους σας»; (Όπως σας είναι γνωστό στην ελληνική ιστορία όποιος εφιάλτης είχε κάποιο πρόβλημα με την κεντρική εξουσία, ζήταγε βοήθεια από τους γείτονες, είτε φίλους, είτε και εχθρούς).
  • «Παρασκηνιακές πληροφορίες φέρουν τους εκπροσώπους των 20 μονών του Αγίου Όρους να δίνουν προθεσμία στην κυβέρνηση μέχρι το τέλος του μήνα ώστε να προχωρήσει «στην ποικιλοτρόπως υπεσχημένη νομοθετική ρύθμιση» για την αναίρεση της φορολογίας και στη νέα Διπλή Ιερά Σύναξη, που αυτή τη φορά είναι προγραμματισμένη για τις 2 Σεπτεμβρίου, ανάλογα με τις εξελίξεις θα αποφασίσουν για σκλήρυνση της στάσης τους».

Μπορείτε τώρα αφού διαβάσατε την περίληψη όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, να αφιερώσετε λίγο ακόμη χρόνο να διαβάσετε απόσπασμα από ένα βιβλίο Ιστορίας του Μεσαίωνα:

«Στη Δύση η Σύνοδος της Aquileia (381μ.Χ.) όρισε, με εισήγηση του Αμβρόσιου, επισκόπου Μεδιολάνου, την ακόλουθη σύσταση στον αυτοκράτορα: «Σας καλούμε να σέβεσθε πριν από όλα την Καθολική Εκκλησία και ύστερα τους νόμους σας». Αυτό σημαίνει υποταγή των νόμων της πολιτείας στις αποφάσεις και τα συμφέροντα του κλήρου.

Σε επιστολή προς τον αυτοκράτορα Ουαλεντινιανό Β΄ ο Αμβρόσιος επανέρχεται στην πρωτοκαθεδρία της Εκκλησίας. «Οι νόμοι σας δεν πρέπει να υπερέχουν των νόμων του Θεού». Αξιώνει δηλαδή υποταγή του Kράτους στην Eκκλησία. Το ιερατείο πρέπει να κρίνει τι είναι πρέπον και δίκαιο και φυσικά, όλες τις πράξεις του αυτοκράτορα. Ιδού το δόγμα του ιερατείου: «Ο αυτοκράτωρ είναι υιός της εκκλησίας.... Ο αυτοκράτωρ εντός της εκκλησίας όχι υπεράνω της εκκλησίας».

Δεν χρειάζεται να γράψουμε τίποτα!! Ελπίζουμε ο κάθε αναγνώστης να αναρωτηθεί για τα εύλογα:

  1. Μήπως οι άνθρωποί του Θεού πρέπει να είναι πιο συνεπείς στις υποχρεώσεις τους από τους κοινούς θνητούς που βαπτίζονται με κάθε ευκολία φοροφυγάδες;
  2. Μήπως θα 'πρεπε να γνωρίζουν ότι η ιδιότητα και μόνο του ιερωμένου δεν μπορεί να λειτουργεί σαν κολυμπήθρα του Σιλωάμ για όποια παραβατικότητα;
  3. Μήπως θα 'πρεπε να είναι ευχαριστημένοι που πληρώνουν 0,3% για την ακίνητη περιουσία με πολλές απαλλαγές αντί 0,6% που πληρώνουν οι ιδιωτικές επιχειρήσεις χωρίς καμία απαλλαγή;
  4. Μήπως επίσης το 20% είναι ευνοϊκό για τις εισπράξεις από ενοίκια και μόνο, αντί του 40% σε όλα τα κέρδη;
  5. Μήπως οι αρμόδιοι υπουργοί πρέπει να εφαρμόζουν τους νόμους σε κάθε κατεύθυνση αντί να ζητάνε ακρόαση και να εισπράττουν άρνηση;
  6. Μήπως το ποια μορφή φοροδιαφυγής είναι αξιόλογη θα 'πρεπε να κρίνεται από τα συνολικά ποσά φόρων και όχι από τις εντυπώσεις που προκαλεί η μεγάλη ή μικρή δημοσιότητα;
  7. Μήπως θα 'πρεπε η αυστηρότητα των ελεγκτικών μηχανισμών να μην εξαντλείται μόνο στους εκάστοτε «μικρούς φορολογούμενους»;
  8. Μήπως τα ΜΜΕ και ιδιαίτερα ή τηλεόραση θα 'πρεπε να προβάλουν τέτοια φαινόμενα και να μην κρίνουν τις ειδήσεις ανάλογα με το αν δυσαρεστήσουν ή όχι το κοινό τους;
  9. Ή μήπως σε μερικές μέρες θα διαβάσουμε σε κάποιο απίθανο νομοσχέδιο όχι κατ' ανάγκη φορολογικό την εξαίρεση που ζητάνε οι μοναχοί και μάλιστα με δυσδιάκριτη διατύπωση;
  10. Ή μήπως πρέπει να το δεχθούμε σαν ένα ακόμη σύμπτωμα επιστροφής ενός νέου τύπου μεσαίωνα;

ΜΟΤΟ: Μήπως το ποια μορφή φοροδιαφυγής είναι αξιόλογη θα 'πρεπε να κρίνεται από τα συνολικά ποσά φόρων και όχι από τις εντυπώσεις που προκαλεί η μεγάλη ή μικρή δημοσιότητα; Μήπως θα 'πρεπε η αυστηρότητα των ελεγκτικών μηχανισμών να μην εξαντλείται μόνο στους εκάστοτε «μικρούς φορολογούμενους»;

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ