Έχει να μας πει κάτι ο Αρχιεπίσκοπος για όσα έγιναν στο Corpus Christi; - iefimerida.gr
ΕΛΛΑΔΑ 

Έχει να μας πει κάτι ο Αρχιεπίσκοπος για όσα έγιναν στο Corpus Christi;

Εντάξει, το οτι υπήρχαν πάντα θρησκόληπτοι που με το παραμικρό αισθάνονται ότι τους θίγονται τα θρησκευτικά τους συναισθήματα λίγο πολύ το ξέραμε. Όπως ξέραμε επίσης ότι πάντα υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν καλλιτεχνικές δημιουργίες οι οποίες θα πραγματεύονται χριστιανικά θέματα και που –για να μην κρυβόμαστε- αρέσκονται στο να προκαλούν.

Ωστόσο τα επεισόδια της Πέμπτης με τους βουλευτές της Χρυσής Αυγής και διάφορες ομάδες θρησκόληπτων πολιτών αναδεικνύουν ένα γενικότερο ζήτημα ελευθερίας της έκφρασης και στοιχειώδους λειτουργίας του δημοκρατικού πολιτεύματος. Διερωτάται κανείς εύλογα, πως ένα κράτος που παλεύει να σταθεί στα πόδια του, και θέλει να πείσει τους ξένους για την αξιοπιστία του ώστε να προσελκύσει επενδύσεις, δεν είναι σε θέση να προστατέψει την ελεύθερη διεξαγωγή μιας παράστασης.

Από τη στιγμή που η παράσταση κρίθηκε νόμιμη – δύο φορές απορρίφθηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα που κατατέθηκαν- είναι απολύτως αυτονόητο πως θα πρέπει να παίζεται στο θέατρο προκειμένου αυτοί που επιθυμούν να την παρακολουθήσουν να πάνε να την δούν. Όσοι δεν θέλουν να τη δουν γιατί τους προσβάλλει το θρησκευτικό συναίσθημα μπορούν απλά να ΜΗΝ την δουν. Τόσο απλά.

Υπάρχει όμως και μια άλλη διάσταση, αυτή όχι του «διωκώμενου» αλλά του «διώκτη», εννοώντας εν προκειμένω την πλευρά των χριστιανών. Προσωπικά αισθάνομαι Χριστιανός Ορθόδος, προσπαθώ να εκκλησιάζομαι τακτικά και να διαβάζω τα κείμενα που αφορούν την πίστη μου σε μια προσπάθεια να κατανοήσω αυτό που πιστεύω. Από την Καινή Διαθήκη και τους Καππαδόκες ως τη Φιλοκαλία, δεν βρήκα πουθενά κανένα σημείο που να λέει ότι πρέπει να διώκουμε όσους διαφωνούν μαζί μας. Ίσα ίσα θυμάμαι ότι η Εκκλησία προσεύχεται για τη σωτηρία κυρίως αυτών που μας μισούν.

Μπορεί καμιά φορά να με ενοχλεί όταν προσβάλλουν τον Χριστό –γιατί άλλο η προσβολή και άλλο η ελευθερία κάποιου στο να μην πιστεύει- αλλά και τα ανέκδοτα που κυκλοφορούν τα βρίσκω έξυπνα και το «η ζωή μετά» του Αρκά το θεωρώ κορυφαίο.

Και φαντάζομαι ότι δεν είμαι ο μόνος, ότι υπάρχουν πολλοί έκει έξω που ναι πιστεύετε, προσβάλλεστε όταν σας θίγουν τα ιερά πρόσωπα αλλά δεν θα πάρετε καδρόνια για να επιτεθείτε σε εκείνους που δεν πιστεύουν. Και θέλω να ελπίζω πως στην παγανιστική Χρυσή Αυγή που μέχρι πρότινος θεωρούσε τη χριστιανική θρησκεία ως «εβραϊκή αίρεση που κατέστρεψε τον Ελληνισμό» δεν εναποθέτετε την προστασία του θρησκευτικού σας συναισθήματος.

Επειδή λοιπόν θέλω να πιστεύω ότι είμαστε πολλοί και ότι τους χριστιανούς αυτής της χώρας δεν τους εκφράζει όλο αυτό το τσίρκο θρησκοληψίας και βίας που αδικεί πρώτα πρώτα τις ίδιες της διδαχές του Χριστού και επειδή η Εκκλησία έχει θεσμικά όργανα που πρέπει να μεριμνούν, αντί λοιπόν Μακαριώτατε να τρέχετε με την Ιερά Σύνοδο στην Κόρινθο για ποιμαντικές εκδρομές καλό είναι να μείνετε στην Αθήνα και να πάρετε θέση για όλα αυτά τα απαράδεκτα που συμβαίνουν και προσβάλλουν το εκκλησιαστικό πλήρωμα.

Αντίθετα όμως επιλέξατε στην Ιερά Σύνοδο να δημιουργήσετε ένα θέμα εκ του μηδενός και να οπλίσετε τα χέρια όλων αυτών των ανοήτων. Έστω τώρα, την τελευταία στιγμή διαχωρίστε τη θέση σας. Διαφορετικά θα θεωρήσουμε ότι η ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος συναινεί έστω και σιωπηλά σε πρακτικές και θεάματα που ενισχύουν το ρατσιστικό μίσος και τη θρησκευτική μισαλλοδοξία.

Αυτά είναι πιο κοντά σε βιώματα άλλων... εκκλησιών. Δεν περάσαμε Μεσαίωνα και Ιερά Εξέταση επί Βυζαντίου. Αμαρτία είναι να το ζήσουμε τώρα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ