Οι τεχνικές λεπτομέρειες των κορυφαίων AlfaRomeo Giulia GTA & GTAm - iefimerida.gr

Οι τεχνικές λεπτομέρειες των κορυφαίων AlfaRomeo Giulia GTA & GTAm

 Οι τεχνικές λεπτομέρειες των κορυφαίων AlfaRomeo Giulia GTA & GTAm
Οι τεχνικές λεπτομέρειες των κορυφαίων AlfaRomeo Giulia GTA & GTAm
Κώστας Φούζας


Με την αποκάλυψη των νέων Giulia GTA & GTAm, η Alfa Romeo επανέφερε στο προσκήνιο ένα θρυλικό όνομα για το χώρο του αυτοκινήτου.

Τώρα με την έναρξη της παραγωγής των 500 συλλεκτικών κομματιών να πλησιάζει, η Alfa Romeo αποκαλύπτει ένα-ένα τα στοιχεία που συνθέτουν αυτές τις μοναδικές εκδόσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αρκτικόλεξο GTA εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Giulia Sprint GTA του 1965 -μια ειδική έκδοση με βάση την Sprint GT- και «μεταφράζεται» σε “Gran Turismo Alleggerita”, με την τελευταία λέξη να αποτελεί τον ιταλικό όρο για το «ελαφρωμένη». Το κατασκευασμένο από αλουμίνιο αμάξωμα σε συνδυασμό με τον ενισχυμένο - από την Autodelta- κινητήρα των 1.570κ.εκ. με τους 170 ίππους δημιούργησαν έναν ακαταμάχητο συνδυασμό. Σήμερα η μάρκα με τις νέες Giulia GTA & GTAm προχωρά σε μια σύγχρονη εκδοχή ενός ονόματος που είναι βαθιά χαραγμένο στη μνήμη όλων των φίλων του αυτοκινήτου.

Το νέο σύστημα εξαγωγής

Για τη δημιουργία των νέων Giulia GTA & GTAm οι μηχανικοί της Alfa Romeo προχώρησαν σε εκτεταμένες αλλαγές με στόχο το απόλυτο επίπεδο απόδοσης, αλλά και τη μοναδικότητα. Με αφετηρία την κορυφαία βάση που προσφέρει η Giulia με την πλατφόρμα “Giorgio” το κέντρο εξέλιξης της μάρκας αφιέρωσε χιλιάδες ώρες εργασίας επεμβαίνοντας στα παρακάτω στοιχεία. Καρδιά των κορυφαίων εκδόσεων αποτελεί ο αλουμινένιος V6 Bi-Turbo των 2,9 λίτρων προδιαγραφών Euro6D Final που εφοδιάζει και την Giulia Quadrifoglio. Μετά τις νέες ρυθμίσεις, αλλά και την εφαρμογή του νέου συστήματος εξαγωγής από τιτάνιο της Akrapovič, η απόδοση αυξήθηκε από τους 510 στους 540 ίππους. Το νέο σύστημα εξαγωγής εκτός από την μεγαλύτερη απόδοση συμβάλλει στο χαμηλότερο βάρος του μοντέλου, αλλά και στη διατήρηση της θερμοκρασίας του κινητήρα στα ιδανικά επίπεδα λειτουργίας ακόμα και στην ιδιαίτερα απαιτητική χρήση σε πίστα. Παρ’ όλη την αυξημένη ισχύ και τις ακόμα πιο «επιθετικές» ρυθμίσεις, ο κινητήρας διατηρεί απόλυτα τη λειτουργικότητα του και στην καθημερινή χρήση αξιοποιώντας στοιχεία όπως η απενεργοποίηση των 3 κυλίνδρων σε περιπτώσεις χαμηλού φορτίου του κινητήρα.

Ακλουθώντας το παράδειγμα του ένδοξου προγόνου της, η νέα Giulia GTA & GTAm εστιάζει στη μείωση του συνολικού βάρους. Παρά την ήδη εξαιρετική επίδοση που έχει επιτύχει η Giulia Quadrifoglio σε αυτό τον τομέα, οι συλλεκτικές εκδόσεις προχωράνε ένα βήμα παραπέρα με ακόμα πιο εκτεταμένη χρήση ελαφρών υλικών, όπως είναι τα ανθρακονήματα, το αλουμίνιο και το Lexan που χρησιμοποιείται στα παράθυρα. Το αποτέλεσμα είναι με συνολικό βάρος 1.520 κιλά και την αύξηση της ιπποδύναμης στους 540 ίππους, η Giulia GTAm να έχει αναλογία 2,82 κιλά/ίππο, την καλύτερη τιμή στην κατηγορία. Αντίστοιχα στον τομέα της αεροδυναμικής η εμπλοκή της Alfa Romeo στη Formula 1 βοήθησε να επιτευχτεί η βέλτιστη επίδοση και σε αυτό τον τομέα.

Το νέο body-kit είναι φαρδύτερο κατά 50χλστ.

Το νέο body-kit είναι φαρδύτερο κατά 50χλστ. σε σχέση με την έκδοση Quadrifoglio και έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Sauber. Μεγαλύτερες είναι οι εισαγωγές αέρα στους προφυλακτήρες και τα εμπρός φτερά, τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα ρυθμίστηκαν εκ νέου, ενώ νέος είναι και ο πίσω διαχύτης. Ειδικότερα η μετακίνηση των απολήξεων των εξατμίσεων από τα άκρα του προφυλακτήρα στο μέσο του, μεγιστοποίησε την επιφάνεια που αξιοποιεί ο διαχύτης για την παραγωγή αρνητικής άντωσης στις υψηλές ταχύτητες διαμορφώνοντας με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τη ροή του αέρα που περνά κάτω από το αυτοκίνητο. Στην έκδοση GTAm, η αεροδυναμική βελτίωση της Giulia έφτασε σε ακόμα πιο προχωρημένο επίπεδο με μεγαλύτερα αεροδυναμικά στοιχεία τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω μέρος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις της Giulia το κεντρικό νευρικό σύστημα των GTA & GTAm είναι το προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα Alfa CDC (Chassis Domain Control) το οποίο ελέγχει και συντονίζει όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου από τη λειτουργία του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, μέχρι το ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης IBS (Integrated Braking System) και το ενεργό πίσω διαφορικό με τη λειτουργία torque vectoring. Εκτός από τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν με βάση την αυξημένη ισχύ και το χαμηλότερο βάρος, οι μηχανικοί προσέθεσαν μια αποκλειστικά για τις GTA & GTAm λειτουργία. Το σύστημα παραμετροποίησης Alfa D.N.A pro, εκτός από τη λειτουργία RACE που διαθέτουν και οι εκδόσεις Quadrifoglio διαθέτει και λειτουργία Launch Control, έτσι ώστε να γίνουν ακόμα πιο γρήγορες, εύκολες και σταθερές οι επιταχύνσεις από στάση.

Oι νέες GTA & GTAm απέκτησαν νέες ρυθμίσεις

Με βάση το πεδίο δοκιμών του Balocco, ιστορική έδρα για τους μηχανικούς και δοκιμαστές της Alfa Romeo, οι νέες GTA & GTAm απέκτησαν νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση και το σύστημα πέδησης ώστε να προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερα επίπεδα πρόσφυσης και απόδοσης. Νέο είναι το σετ αμορτισέρ-ελατηρίων, ενώ οι ειδικές εκδόσεις εφοδιάζονται αποκλειστικά με τροχούς ελαφρού κράματος 20 ιντσών (αντί 19 στην περίπτωση της Quadrifoglio) με κεντρικό μπουλόνι ασφάλισης, στοιχείο που για πρώτη φορά συναντάται σε sedan αυτοκίνητο παραγωγής. Τα σύστημα πέδησης εφοδιάζεται με το αναβαθμισμένο πακέτο με κεραμικούς δίσκους, το οποίο χάρη στην ιδιαίτερη αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες, αλλά και την αυξημένη πρόσφυση που προσφέρουν οι τροχοί των 20’’ επιτρέπει μια ακόμα πιο δυναμική ρύθμιση του συστήματος IBS για καλύτερη απόδοση και αίσθηση για τον οδηγό.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ