ΣΕΕΠΕ: Στο επίκεντρο η παραβατικότητα στα καύσιμα -Οι προτάσεις που έπεσαν στο τραπέζι - iefimerida.gr

ΣΕΕΠΕ: Στο επίκεντρο η παραβατικότητα στα καύσιμα -Οι προτάσεις που έπεσαν στο τραπέζι

ΣΕΕΠΕ: Στο επίκεντρο η παραβατικότητα στα καύσιμα
ΣΕΕΠΕ: Στο επίκεντρο η παραβατικότητα στα καύσιμα
Κώστας Φούζας

Τις θέσεις του για τα σημαντικότερα προβλήματα του Κλάδου των καυσίμων και προτάσεις αντιμετώπισής τους ανακοίνωσε ο ΣΕΕΠΕ, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης-συνάντησης των μελών του συνδέσμου με δημοσιογράφους.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει ο Σύνδεσμος, ένα από τα κυριότερα προβλήματα του Κλάδου συνεχίζει να είναι η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου – και κάθε παρανομίας – στα καύσιμα. Tο τελευταίο διάστημα, με τη δραστηριοποίηση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα προόδου, αλλά ακόμα υπάρχουν εκκρεμότητες που επιτρέπουν σε επιτήδειους να συνεχίζουν ανεμπόδιστα την παραβατικότητα. Είναι επιτακτική ανάγκη να ολοκληρωθεί η εφαρμογή όλων των μέτρων που έχουν νομοθετηθεί – αλλά δεν έχουν υλοποιηθεί ακόμα – και παράλληλα να ενισχυθούν κατάλληλα οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες, ώστε να προχωρήσουν σε ουσιαστικούς ελέγχους της αγοράς – αναφέρει ο ΣΕΕΠΕ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να εφαρμοστούν και να λειτουργήσουν αποτελεσματικά τα μέτρα για την καταπολέμηση της λαθρεμπορίας – και κάθε παρανομίας – στα καύσιμα (συστήματα εισροών / εκροών, GPS,  κλπ,) θεωρείται απαραίτητο να οριστεί ένας Φορέας που θα έχει όλη την ευθύνη για την ολοκλήρωση του έργου καθώς και ένα Στέλεχος με αποφασιστικές αρμοδιότητες, ως υπεύθυνος Συντονιστής / Διαχειριστής του όλου προγράμματος (Project Manager). Η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και γενικά της παρανομίας στην Αγορά Καυσίμων – δεν είναι υπόθεση μόνο μιας Υπηρεσίας της ΑΑΔΕ και των ικανών στελεχών της – αλλά όλης της Πολιτείας και ιδιαίτερα των αρμόδιων Υπηρεσιών και των ελεγκτικών μηχανισμών.

Για το περίφημο σύστημα εισροών-εκροών στα πρατήρια υγρών καύσιμων, ο ΣΕΕΠΕ (Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών) τονίζει ότι μετά από δέκα χρόνια από τη θέσπισή του, το σύστημα αυτό δεν λειτουργεί ολοκληρωμένα και αποτελεσματικά, ώστε κατά συνέπεια να μην μπορεί να γίνουν σωστοί έλεγχοι για το καύσιμο που εισάγεται ή εξάγεται στη δεξαμενή. Το κύριο πρόβλημα έχει να κάνει με το γεγονός ότι το σύστημα μπορεί αυθαίρετα να επαναλειτουργήσει, χωρίς να είναι ανάγκη να τεκμηριωθεί η αιτία διακοπής του. Σημειώστε ότι ο πρατηριούχος ή ο εγκαταστάτης δεν ελέγχονται για την αιτία διακοπής ή επαναλειτουργίας του συστήματος.

Μεταξύ άλλων ο ΣΕΕΠΕ προτείνει τα παρακάτω μέτρα αντιμετώπισης των προβλημάτων:

Αναβάθμιση των υποδομών της ΑΑΔΕ και της ΓΓΠΣ με κατάλληλο εξοπλισμό (hardware), σύγχρονο και ολοκληρωμένο λογισμικό (software) και στελεχιακό δυναμικό, ώστε να καταστεί εφικτός ο έλεγχος των σημάτων (alarms).

Να εκδοθεί με πληρότητα η απαιτούμενη νομοθεσία για την εφαρμογή του συστήματος εισροών-εκροών για το υπόλοιπο τμήμα της λογιστικής αλυσίδας (φορολογικές αποθήκες – μεταφορά).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να εξεταστεί σοβαρά η συνεργασία με ιδιωτικό τομέα για την εφαρμογή του πλήρους συστήματος παρακολούθησης και διασταύρωσης στοιχείων, καθώς και των σημάτων (alarms).

Θα πρέπει τα καύσιμα που εξάγονται από τη φορολογική αποθήκη να συνοδεύονται από τιμολόγιο με τα ΑΜΔΙΚΑ των δεξαμενών για τις οποίες προορίζονται, προκειμένου να υπάρχουν όλα τα στοιχεία διακίνησης των καυσίμων/της λογιστικής αλυσίδας (σε συνδυασμό και με τα στοιχεία από τα GPS) 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕΕΠΕ καύσιμα Βενζίνη
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ