fbpx Σε ισχύ οι «έξυπνοι» ταχογράφοι στα επαγγελματικά οχήματα | ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ

Σε ισχύ οι «έξυπνοι» ταχογράφοι στα επαγγελματικά οχήματα

Σε ισχύ οι «έξυπνοι» ταχογράφοι στα επαγγελματικά οχήματα
17|10|2019 | 17:06
Σε ισχύ οι «έξυπνοι» ταχογράφοι στα επαγγελματικά οχήματα

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στην έκδοση εγκυκλίου σχετικά με την ταξινόμηση οχημάτων με ευφυή ταχογράφο και τη χορήγηση ειδικών καρτών.

Σύμφωνα με το άρθρο 8 παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΕ) 165/2014, οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων μ.β. άνω των 3,5 τόνων, συμπεριλαμβανομένου οποιουδήποτε ρυμουλκουμένου ή ημιρυμουλκουμένου, και οχήματα μεταφοράς επιβατών άνω των 9 θέσεων, για τα οποία εκδίδεται για πρώτη φορά άδεια κυκλοφορίας μετά τις 15 Ιουνίου 2019, εάν δεν εξαιρούνται από την υποχρέωση τοποθέτησης ταχογράφου (κατωτέρω), πρέπει να είναι εφοδιασμένα με ευφυή ταχογράφο. Οι Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών κατά την ταξινόμηση ελέγχουν ότι το όχημα που εμπίπτει στις ανωτέρω κατηγορίες φέρει ευφυή ταχογράφο, που είναι ενεργοποιημένος και βαθμονομημένος από εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Ο εξοπλισμός του οχήματος με ευφυή ταχογράφο καταχωρείται από την υπηρεσία μεταφορών στο online μηχανογραφικό σύστημα του Υπουργείου και αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας, στην στήλη των παρατηρήσεων, με τον κωδικό 177 «ΜΕ ΕΥΦΥΗ ΤΑΧΟΓΡΑΦΟ».

Υπενθυμίζουμε ότι εξαιρούνται από την υποχρέωση τοποθέτησης ταχογράφου τα οχήματα του άρθρου 3 κανονισμού (ΕΚ) 561/2006 (βλ. συνημμένο παράρτημα). Η Ελλάδα δεν έχει χορηγήσει μέχρι στιγμής εξαίρεση από την υποχρέωση τοποθέτησης ταχογράφου σε άλλη κατηγορία οχημάτων. Διευκρινίζεται ότι με τις υ.α. αριθμ. Φ450/23759/1220/2016 (Β’1740) και Φ450/23935/860/2017 (Β’ 2732) εξαιρέθηκαν ορισμένες κατηγορίες οχημάτων από τα άρθρα 5 έως 9 του κανονισμού (ΕΚ) 561/2006, που περιέχουν τους κανόνες για τις ώρες οδήγησης τα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης των οδηγών. Δεν εξαιρέθηκαν όμως αυτές οι κατηγορίες οχημάτων από την υποχρέωση τοποθέτησης και χρήσης της ταχογράφου σύμφωνα με τον κανονισμό 165/2014.

Το Συνδικάτο Επαγγελματιών Μισθωτών Οδηγών (ΣΕΟΦΑΕ) ωστόσο έχει ενημερώσει το υπουργείο Μεταφορών για ένα πρόβλημα που έχει προκύψει και αφορά στους οδηγούς που εργάζονται στις Διεθνείς Μεταφορές καθώς δεν γνωρίζουν αν ισχύουν οι κάρτες με στοιχεία PL και όχι με GR χωρίς ωστόσο να έχουν λάβει ακόμη απάντηση. Τέλος να επισημάνουμε πως οι έλεγχοι στα επαγγελματικά οχήματα αναμένεται να ενταθούν μέσα στο επόμενο διάστημα για το ζήτημα των ταχογράφων. 

ΣΧΟΛΙΑ