Νέος κινητήρας για τη Ducati Multistrada [εικόνα] - iefimerida.gr

Νέος κινητήρας για τη Ducati Multistrada [εικόνα]

Νέος κινητήρας για τη Ducati Multistrada
Νέος κινητήρας για τη Ducati Multistrada
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η Ducati παρουσιάζει τον ολοκαίνουργιο V4 Granturismo, έναν εξαιρετικά συμπαγή, ελαφρύ και αποδοτικό κινητήρα, που προσφέρει υψηλή ροπή.

Με τεχνολογία τελευταίας γενιάς και υλικά πρώτης κλάσης, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, ο V4 Granturismo εγγυάται ανθεκτικότητα στο χρόνο, ξεχωρίζοντας – εκτός άλλων – για τα υψηλά διαστήματα συντήρησης. Αν και ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει κατασκευαστικές ομοιότητες με τον Desmosedici Stradale, έχει εξελιχθεί για να επιμηκύνει τα διαστήματα service στα 60.000 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Νέος κινητήρας για τη Ducati Multistrada

Κάτι που έγινε εφικτό, χάρη στην εμπεριστατωμένη τεχνογνωσία που απόκτησε η Ducati στη χρήση υλικών, επεξεργασιών και τεχνικών λύσεων που αναπτύχθηκαν γύρω από το Desmodromic σύστημα. Όλη αυτή η τεχνογνωσία εφαρμόστηκε σε ένα σύστημα με ελατήρια για το κλείσιμο των βαλβίδων, το οποίο καταπονεί λιγότερο τα εξαρτήματα σε σύγκριση με το Desmo, δημιουργώντας ένα μοναδικό ορόσημο, χωρίς προηγούμενο εφαρμογής σε κινητήρα μοτοσικλέτας.

Νέος κινητήρας για τη Ducati Multistrada
Νέος κινητήρας για τη Ducati Multistrada

Το πλάνο συντήρησης του V4 Granturismo προβλέπει αντικατάσταση του λαδιού, έλεγχο του φίλτρου αέρα (κάθε 30.000 χλμ.) και φίλτρου κινητήρα κάθε 15.000 χλμ. (ή 2 χρόνια). Ο έλεγχος και η ενδεχόμενη ρύθμιση του διάκενου των βαλβίδων και η αντικατάσταση των μπουζί προγραμματίζονται κάθε 60.000 χλμ., όσο μιάμιση φορές η περίμετρος της γης!

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στη δυναμική των υγρών. Μήκος και διάμετρος των σωλήνων, διάταξη των θαλάμων καύσης, διάμετρος βαλβίδας, όλα συμβάλουν στην επίτευξη ιδανικής παροχής, ακόμη και σε χαμηλές στροφές. Επίσης πρέπει να αναφερθούν οι απόλυτες επιδόσεις, η μέγιστη ισχύς σε υψηλές στροφές και η κορυφαία ταχύτητα, στοιχεία ενός αυθεντικού σπορ κινητήρα. Ο V4 Granturismo αποδίδει 170 PS (125 kW) στις 10.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 125 Nm (12,7 χιλιογραμμόμετρα) στις 8.750 σ.α.λ., καλύπτοντας παράλληλα τον αυστηρό κανονισμό εκπομπών Euro 5.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η χωρητικότητα των 1.158 κ.εκ. είναι το τέλειο μέγεθος όσον αφορά την απόδοση, το χαμηλό βάρος και το μέγεθος ενός κινητήρα V4, με στόχο να είναι ελαφρύτερος και πιο συμπαγής από τον δικύλινδρο Testastretta, στην προηγούμενη Multistrada 1260. Σε σύγκριση με τον τελευταίο, ο V4 Granturismo έχει 85 χιλ. μικρότερο μήκος, είναι 95 χιλ. χαμηλότερος και μόλις 20 χιλ. πιο πλατύς.

Επιπλέον, το βάρος έχει μειωθεί κατά 1,2 κιλά. Ο κινητήρας είναι το βαρύτερο στοιχείο της μοτοσικλέτας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ένας ελαφρύς κινητήρας είναι απαραίτητος προκειμένου η μοτοσυκλέτα να λειτουργεί άψογα και να είναι ευχάριστη στην οδήγηση. Η τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η Ducati μέσα από τόσα χρόνια αγώνων, της επέτρεψε να κατασκευάσει τον V4 Granturismo, με βάρος μόλις 66,7 κιλά. Η Ducati θεωρεί την διάταξη V4 90 μοιρών, ως κορυφαία λύση όχι μόνο για σπορ οδήγηση αλλά ιδανική και για όλες τις χρήσεις, ειδικά αν ο κινητήρας είναι εξαιρετικά συμπαγής και ελαφρύς όπως ο V4 Granturismo.

Ο συγκεκριμένος είναι στενός όπως ένας δικύλινδρος στο πλάτος ενώ κατά τον διαμήκη άξονα, χάρη στην επιλογή της Ducati να διατηρήσει τη διαδρομή του Desmosedici Stradale, είναι τόσο συμπαγής όσο ένας καθαρά αγωνιστικός κινητήρας. Αυτό επέτρεψε στους σχεδιαστές της Ducati να τοποθετήσουν τον κινητήρα στο πλαίσιο συγκεντρώνοντας τις μάζες και βελτιστοποιώντας την κατανομή βάρους. Η διάταξη V 90 μοιρών δημιουργεί με φυσικό τρόπο δυνάμεις πρώτης τάξης και έτσι δεν απαιτείται άξονας για την εξισορρόπηση των κραδασμών, κάτι που θα αύξανε το βάρος και θα απορροφούσε ισχύ.

Κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά V4 Granturismo

  • 1158 κ.εκ. 4-κύλινδρος 90° V κινητήρας
  • Διάμετρος x διαδρομή 83 x 53,5 χιλ.
  • Σχέση συμπίεσης 14: 1
  • Μέγιστη ισχύς 170 PS (125 kW) στις 10.500 σ.α.λ.
  • Μέγιστη ροπή 125 Nm (12,7 Kgm) στις 8.750 σ.α.λ.
  • Euro 5
  • Κίνηση εκκεντροφόρων με καδένα - χρονισμός με διπλό εκκεντροφόρο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
  • Αντίστροφα περιστρεφόμενος στροφαλοφόρος άξονας με offset στις 70°
  • Υγρός πολύδισκος συμπλέκτης ελεγχόμενης ολίσθησης
  • Λίπανση ημι-ξηρού κάρτερ με τρεις αντλίες λαδιού: 1 παράδοση και 2 επιστροφές
  • Τροφοδοσία με τέσσερα οβάλ σώματα ψεκασμού (ισοδύναμο διαμέτρου 46 χιλ.)
  • 6-τάχυτο κιβώτιο με σύστημα Ducati Quick Shift (DQS) Up & Down
  • Διάστημα ρύθμισης βαλβίδων 60.000 χλμ.
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Ducati κινητήρας μοτοσυκλέτα
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ