Δοκιμή: Renault Clio 1.0 TCe LPG - iefimerida.gr

Δοκιμή: Renault Clio 1.0 TCe LPG

Δοκιμή: Renault Clio 1.0 TCe LPG
Δοκιμή: Renault Clio 1.0 TCe LPG
ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ

To Renault Clio αποκτά τη νέα εκδοχή του 1.0 TCe κινητήρα που χρησιμοποιεί ως κύριο καύσιμο το υγραέριο, για να κερδίσει σε οικονομία κίνησης χωρίς να χάνει σε απόδοση.

Η υγραεριοκίνηση έχει δεδομένα οφέλη σε κόστος κίνησης και μείωση των ρύπων, ιδίως στην περίπτωση που πρόκειται για εργοστασιακή έκδοση, κάτι που εξασφαλίζει υψηλότερη αξιοπιστία έναντι οποιασδήποτε aftermarket μετατροπής. Η Renault, είναι μια από τις εταιρείες που δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στο LPG ως καύσιμο, πλαισιώνοντας τη γκάμα του Clio με την έκδοση υγραερίου του 1.000άρη TCe κινητήρα της. Η έκδοση αυτή είναι και η νεότερη διαθέσιμη που πλέον συνδυάζει τον εν λόγω κινητήρα με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων,αντί με 5τάχυτο πριν, κερδίζοντας ακόμη περισσότερο σε χαρακτηριστικά λειτουργίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δύο ρεζερβουάρ χωρίς να «κλέβουν» χώρο από το πορτ-μπαγκάζ

Το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου της Renault στην περίπτωση του Clio χρησιμοποιεί ένα έξτρα ρεζερβουάρ για το υγραέριο, χωρητικότητας 32 λίτρων, το οποίο τοποθετείται στο χώρο της ρεζέρβας, χωρίς έτσι να κλέβει χώρο από το πορτ-μπαγκάζ (διατηρείται στα 391 λτ. όπως και σε όλα τα Clio).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πλήρωσή του σύμφωνα με την εταιρεία, γίνεται μέσα σε μόλις 2 λεπτά. Μαζί με αυτό υπάρχει και ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 39 λίτρων που χρησιμοποιείται όταν καταναλωθεί όλο το υγραέριο, αυξάνοντας έτσι την προσφερόμενη αυτονομία. Η λειτουργία του συστήματος ορίζει ότι αυτόματα επιλέγεται η κίνηση με LPG, αν και ο οδηγός μπορεί να αλλάξει και μόνος του τον τύπου καυσίμου που θέλει, εάν πατήσει το σχετικό διακόπτη στο μικρό στρογγυλό κουμπί που βρίσκεται στα αριστερά και κάτω του τιμονιού (εκεί μπορεί να δει και τη στάθμη του υγραερίου). Η ένδειξη της στάθμης του ρεζερβουάρ βενζίνης παραμένει όπως και στα υπόλοιπα Clio, στο αριστερό τμήμα του πίνακα οργάνων. Το trip computer ενσωματώνει πλέον και ενδείξεις για το LPG, όπως μέση κατανάλωση, διανυθέντα χιλιόμετρα και μέση ταχύτητα, αλλά και πόσα χιλιόμετρα υπολείπονται μέχρι το τέλος του.

Πόσο καίει;

Θέλοντας να δούμε πόσο καταναλώνει στην πράξη το Clio με το νέο LPG σύστημα κίνησης, πραγματοποιήσαμε περισσότερα από 250 χιλιόμετρα σε πόλη και εθνική, εκμεταλλευόμενοι το διαθέσιμο υγραέριο. Κατ’ αρχάς, να τονίσουμε ότι εργοστασιακά και με βάση τον νεότερο κύκλο μέτρησης WLTP, η Renault υπόσχεται μια μέση κατανάλωση 6,9 lt./100 kmμε LPG. Στην πράξη, η κίνησή μας σε πόλη και εθνική βρέθηκε κοντά στα 8,5lt./100 km, ένα νούμερο το οποίο είναι μεν αυξημένο, ωστόσο με βάση την τιμή του υγραερίου (0,837 ευρώ/λτ.) δίνει στο Clio ένα μειωμένο κόστος κίνησης που συνεπάγεται στα 7,1 ευρώ/100 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τονίζουμε ότι η μέση τιμή της αμόλυβδης έχει φτάσει στα 1,598 ευρώ/λτ., κάτι που σημαίνει ότι για να επιτευχθεί ένα αντίστοιχο κόστος κίνησης με αυτό του υγραεριοκίνητου Cliο με ένα βενζινοκίνητο, θα πρέπει η μέση κατανάλωση να είναι μόλις 4,4λτ./100 χλμ. Σε ό,τι αφορά τώρα στην αυτονομία του υγραερίου, με βάση την κατανάλωση που καταγράψαμε, το Clio μπορεί να διανύσει 375 χλμ. με ένα γέμισμα. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι όλα τα παραπάνω νούμερα τα καταγράψαμε χωρίς να κάνουμε χρήση του προγράμματος Eco του κινητήρα, το οποίο επεμβαίνει στην απόκριση του μοτέρ θέτοντάς το σε πιο «ήπια» λειτουργία, συμβάλλοντας κατά συνέπεια στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης.

Πολύ καλό στο δρόμο και με έξτρα ροπή

Στο δρόμο το υγραεριοκίνητο Renault Clio δεν διαφοροποιείται συγκριτικά με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις του μοντέλου παραμένοντας ευχάριστο, με πολύ καλή απόσβεση της ανάρτησης κατά το πέρασμα από ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά και με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές. To έξτρα βάρος των 32 κιλών της εν λόγω έκδοσης δεν δείχνει να επηρεάζει αρνητικά τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ακόμη και σε πιο πιεσμένους ρυθμούς. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση έχει το σωστό βάρος και βοηθά στις καθημερινές μετακινήσεις με την ευχρηστία του, υπολείπεται όμως ελαφρώς σε ακρίβεια. Άκρως ικανοποιητικός σε απόδοση είναι και ο 1.000άρηςturboκινητήρας, που δεν δυσκολεύεται να κινήσει με άνεση το Clio. Προσόν της υγραεριοκίνητης έκδοσης αποτελεί και η επιπλέον ροπή (170 Nm, +10 Nm) που αποδίδει σε σχέση πάντα με το βενζινοκίνητο Clio, η οποία μάλιστα είναι διαθέσιμη και σε 250 σ.α. λ. χαμηλότερες (3.500 σ.α.λ., αντί 3.750 σ.α.λ.). Το 6άρι μηχανικό κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται πλέον το μοτέρ ταιριάζει «γάντι» στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, έχοντας τη δυνατότητα να τονίσει και τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του Clio με την μακριά 6η του σχέση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μοντέρνο και ποιοτικό

Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, το Clio LPG διατηρεί ένα όμορφο και πολύ μοντέρνο 5θυρο αμάξωμα, με «έξυπνα» οπτικά τρικ όπως τις κρυμμένες πίσω χειρολαβές για το άνοιγμα των θυρών ή τη χαρακτηριστική εμπρόσθιο LED κάθετη λωρίδα στα φώτα. Στο εσωτερικό η ποιότητα είναι πολύ καλή και η σχεδίαση εξασφαλίζει ευχρηστία και πρακτικότητα. Θα θέλαμε μόνο η κεντρική οθόνη αφής του πλήρους συστήματος πολυμέσων να είχε μεγαλύτερη διαγώνιο (7 ίντσες, προαιρετική η μεγαλύτερη των 9,3 ιντσών). Στους χώρους, το Clio βρίσκεται μέσα στα δεδομένα της κατηγορίας έχοντας τη δυνατότητα να μεταφέρει χωρίς παραχωρήσεις 4 επιβάτες. Το πορτ-μπαγκάζ των 391 λτ. όπως προείπαμε, δεν διαφοροποιείται όντας σε θέση να χωρέσει τις αποσκευές τους.

Συμπέρασμα

Το υγραεριοκίνητο Renault Clio είναι εύχρηστο, άνετο, πρακτικό και με πολύ καλή απόδοση από το μοτέρ. Η χρήση του υγραερίου με οικονομικά κριτήρια, διατηρεί το πλεονέκτημα της χαμηλότερης τιμής στο πρατήριο που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό του γρήγορα να αποσβέσει τα έξτρα 670 ευρώ που κοστίζει η αρχική του έκδοση Authentic συγκριτικά με την αντίστοιχη βενζινοκίνητη (με τον 1.0 TCe των 90 ίππων). Σημειώστε ότι αυτή την περίοδο το Clio συνοδεύεται από ένα πακέτο προσφορών που περιλαμβάνει επιδότηση ανταλλαγής, δωρεάν εργοστασιακή εγγύηση, μεταλλικό χρώμα, οδική βοήθεια και ασφάλιση, εξασφαλίζοντας όφελος έως 2.500 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

  • Κινητήρας: 999 κ.εκ. βενζίνη/LPG, 100PS/5.000 σ.α.λ., 170 Nm/3.500 σ.α.λ. (91 PS/5.000 σ.α.λ. και 160 Nm/3.750 σ.α.λ. με τη βενζίνη)
  • Μετάδοση: 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
  • Επιδόσεις: 12,5 sec. 0-100 km/h, 188 km/h τελική ταχύτητα
  • Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,4 lt./100 χλμ. βενζίνη, 6,9lt./100 χλμ. LPG, 121 g/km βενζίνη, 107 g/km LPG
  • Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.050/1.798/1.440 χλστ., 2.583 χλστ. μεταξόνιο
  • Βάρος: 1.206 κιλά
  • Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 16.660 ευρώ / 0 ευρώ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Renault Clio Renault Clio
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ