Ερευνα: Οι επιβάτες στα πίσω καθίσματα κινδυνεύουν περισσότερο σε ένα τροχαίο - iefimerida.gr

Ερευνα: Οι επιβάτες στα πίσω καθίσματα κινδυνεύουν περισσότερο σε ένα τροχαίο

Κορίτσι στο πίσω κάθισμα αυτοκινήτου φοράει ζώνη ασφαλείας
Λιγότερο ασφαλείς οι επιβάτες στα πίσω καθίσματα / Φωτογραφία: Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Νέα έρευνα ασφάλειας επιβατών αυτοκινήτων υποστηρίζει πως οι επιβαίνοντες στα πίσω καθίσματα είναι λιγότερο προστατευμένοι από εκείνους που κάθονται μπροστά, ακόμη κι αν φορούν ζώνη ασφαλείας.

Η έρευνα του IIHS, αμερικανικού ινστιτούτου για την οδική ασφάλεια, εξέτασε εκατοντάδες τροχαία και τον τρόπο που τραυματίστηκαν ενήλικες και παιδιά ηλικίας άνω των 9 ετών (που δεν επιβαίνουν σε ειδικό κάθισμα, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία) που επέβαιναν στο πίσω κάθισμα. Παρά το γεγονός πως η συνήθεια να μην φοράμε ζώνη στα πίσω καθίσματα είναι ένας σημαντικός παράγοντας, η έρευνα καταδεικνύει πως τα τραύματα ήταν σοβαρά ακόμη και όταν οι επιβάτες φορούσαν ζώνη ασφαλείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ερευνήσει διεξοδικά τα μέτρα ασφαλείας στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου. Αρχικά οι ζώνες στα δύο μπροστινά καθίσματα διαθέτουν συνήθως μηχανισμούς που στηρίζουν τον επιβάτη από το πρώτο δευτερόλεπτο της σύγκρουσης, την ώρα που οι αερόσακοι λειτουργούν προκειμένου να εξασφαλίσουν πως δεν θα υπάρξει τραυματισμός. Ανάλογα με το είδος της σύγκρουσης, στα μπροστινά καθίσματα ενδέχεται να ενεργοποιηθούν και οι πλαϊνοί αερόσακοι.

Επιπλέον, οι ζώνες στα μπροστινά καθίσματα διαθέτουν μηχανισμό που ελέγχει τη δύναμη που ασκείται στο σώμα κατά την πρόσκρουση, με στόχο την αποφυγή τραυματισμού στον θώρακα από την ίδια τη ζώνη.

Ελλιπής τεχνολογία στα πίσω καθίσματα

Την ίδια ώρα, στα πίσω καθίσματα, πέραν της ενδεχόμενης ύπαρξης πλαϊνού αερόσακου, δεν υπάρχουν αερόσακοι μπροστά από τους επιβάτες, ενώ συνήθως οι ζώνες δεν διαθέτουν τους παραπάνω μηχανισμούς προστασίας. Σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, ο επιβάτης των πίσω καθισμάτων κινδυνεύει να τραυματιστεί από την πρόσκρουση στο εσωτερικό του οχήματος. Αυτό μπορεί να αποφευχθεί με τη χρήση ζώνης, ωστόσο οι ζώνες ασφαλείας που δεν διαθέτουν τους μηχανισμούς ελέγχου ισχύος πρόσκρουσης, μπορούν να προκαλέσουν τραύματα στον θώρακα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι βάσεις δεδομένων δύο χωρών χρησιμοποιήθηκαν από το Ινστιτούτο προκειμένου να εξαχθούν τα παραπάνω συμπεράσματα. Σε 22 περιπτώσεις απλών τραυματιών και 17 θανάτους επιβατών στο πίσω κάθισμα, τα τραύματα εντοπίστηκαν στον θώρακα. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις θανάτου, οι ειδικοί εκτιμούν πως ο χώρος εντός του οχήματος μετά την πρόσκρουση ήταν επαρκής για την επιβίωση του επιβάτη.

Τι λύσεις προτείνει το Ινστιτούτο

Η χρήση του μηχανισμού ελέγχου ισχύος και στις ζώνες ασφαλείας των πίσω καθισμάτων είναι μια λύση για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Την ίδια ώρα, η Ford και η Mercedez έχουν εισάγει ένα σύστημα που διοχετεύει αέρα εντός της ζώνης ασφαλείας κατά την πρόσκρουση, ώστε να διαμοιράζεται καλύτερη η ισχύς της πρόσκρουσης στο σώμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Ινστιτούτο ωστόσο δηλώνει πως στο θέμα των προτάσεων αρμόδιες για την καλύτερη λύση είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που πρέπει να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο και να εισάγουν νέες τεχνολογίες στην ασφάλεια των επιβατών στα πίσω καθίσματα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ αυτοκίνητο έρευνα ζώνη ασφαλείας
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ