Το Audi A3 Sportback και σε έκδοση με φυσικό αέριο - iefimerida.gr

Το Audi A3 Sportback και σε έκδοση με φυσικό αέριο

Το Audi A3 Sportback και σε έκδοση με φυσικό αέριο
Το Audi A3 Sportback και σε έκδοση με φυσικό αέριο
Κώστας Φούζας

Το Audi A3 Sportback 30 g-tron έχει αυτονομία με χρήση CNG που φτάνει τα 495 χιλιόμετρα, στην οποία προστίθεται και αυτή που προσφέρει η δεξαμενή βενζίνης

Η λειτουργία της συγκεκριμένης έκδοσης με καύσιμο το συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), καθιστά το compact μοντέλο ακόμα πιο οικονομικό και φιλικό προς το κλίμα, με πολύ χαμηλές εκπομπές CO2. Όπως όλες οι εκδόσεις του νέου A3, και το A3 Sportback 30 g-tron διαθέτει σπορ σχεδιασμό, ψηφιακό concept λειτουργίας και πολύ πλούσιο βασικό εξοπλισμό. Το πρώτο Audi A3 Sportback g-tron που κυκλοφόρησε το 2014, χαρακτηριζόταν από ιδιαίτερα προηγμένη τεχνολογία. Ο διάδοχός του συνεχίζει την παράδοση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας 1,5 TFSI έχει ισχύ 131 PS (96 kW) και παράγει ροπή 200 Nm στην περιοχή 1.400-4.000 σ.α.λ.. Η υιοθέτηση της διαδικασίας καύσης Miller, με υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου, κάνει βέλτιστη χρήση της ενέργειας των καυσαερίων για αρμονική ανάπτυξη ροπής από πολύ χαμηλές στροφές. Παράλληλα, η συντομευμένη φάση συμπίεσης σε συνδυασμό με τη μακρά φάση διαστολής, ευνοεί τη λειτουργία υπό μερικό φορτίο, με εμφανή οφέλη στην κατανάλωση.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας 1,5 TFSI έχει ισχύ 131 PS (96 kW) και παράγει ροπή 200 Nm στην περιοχή 1.400-4.000 σ.α.λ.
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας 1,5 TFSI έχει ισχύ 131 PS (96 kW) και παράγει ροπή 200 Nm στην περιοχή 1.400-4.000 σ.α.λ.

Η λειτουργία με καύσιμο το CNG, που έχει καλύτερη συμπεριφορά στη διαδικασία καύσης σε σχέση με τη βενζίνη, επιτρέπει υψηλότερη σχέση συμπίεσης, 12,5:1, συγκριτικά με την αντίστοιχη του κινητήρα 1,5 TFSI 150 PS (110 kW), κάτι που βελτιώνει τον ενεργειακό βαθμό απόδοσης. Η κυλινδροκεφαλή, το σύστημα ψεκασμού, ο υπερσυμπιεστής και ο καταλυτικός μετατροπέας έχουν τροποποιηθεί για βέλτιστη λειτουργία με κινητήρα CNG. Πριν φτάσει το αέριο στις βαλβίδες ψεκασμού, ένας ηλεκτρονικός ρυθμιστής μειώνει την πίεση από 200 bar, η οποία μπορεί να επικρατεί στις δεξαμενές, μεταξύ 5 και 9 bar.

Το μοντέλο CNG επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 211 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά NEDC είναι μόλις 3,5 - 3,6 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα, που αντιστοιχεί σε ισοδύναμο εκπομπής CO2 της τάξης 96 - 99 γρμ./χλμ.. Με πλήρεις δεξαμενές αερίου, το αυτοκίνητο έχει αυτονομία κατά NEDC έως και 495 χιλιόμετρα (κατά WLTP έως 445 χιλιόμετρα). Σε αυτήν έρχεται να προστεθεί η πρόσθετη αυτονομία που προσφέρει το εφεδρικό ρεζερβουάρ βενζίνης με καθαρό ωφέλιμο όγκο 9 λίτρων, τοποθετημένο μπροστά από τον πίσω άξονα. Η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων S tronic, 7 σχέσεων. Ο κινητήρας εκκινεί πάντα σε λειτουργία CNG, ψεκάζοντας μικρές μόνο ποσότητες βενζίνης σε σπάνιες συνθήκες λειτουργίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά NEDC είναι μόλις 3,5 - 3,6 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα, που αντιστοιχεί σε ισοδύναμο εκπομπής CO2  της τάξης 96 - 99 γρμ./χλμ.
Η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά NEDC είναι μόλις 3,5 - 3,6 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα, που αντιστοιχεί σε ισοδύναμο εκπομπής CO2 της τάξης 96 - 99 γρμ./χλμ.

Για παράδειγμα, όταν η πίεση στις δεξαμενές αερίου πέσει κάτω από ένα ορισμένο όριο, το οποίο ποικίλλει ανάλογα με την τρέχουσα κατάσταση οδήγησης, ο κινητήρας μεταβαίνει σε λειτουργία βενζίνης. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται αυτή τη διαδικασία αλλαγής. Η στάθμη καυσίμου στις δεξαμενές και η κατανάλωση στον αντίστοιχο τρόπο λειτουργίας εμφανίζονται στο ψηφιακό ταμπλό οργάνων. Οι δύο λαιμοί πλήρωσης βενζίνης και φυσικού αερίου βρίσκονται κάτω από ένα κοινό κάλυμμα καυσίμου.

Με πλήρεις δεξαμενές αερίου, το αυτοκίνητο έχει αυτονομία κατά NEDC έως και 495 χιλιόμετρα (κατά WLTP έως 445 χιλιόμετρα).
Με πλήρεις δεξαμενές αερίου, το αυτοκίνητο έχει αυτονομία κατά NEDC έως και 495 χιλιόμετρα (κατά WLTP έως 445 χιλιόμετρα).

Τρεις δεξαμενές CNG τοποθετημένες κάθετα προς την κατεύθυνση κίνησης βρίσκονται στο πίσω μέρος του Audi A3 Sportback 30 g-tron. Μία από αυτές είναι ένας στενός χαλύβδινος κύλινδρος, χωρητικότητας περίπου 4 κιλών αερίου, τοποθετημένος μπροστά από τη δεξαμενή βενζίνης. Δύο μεγάλες δεξαμενές, καθεμία από τις οποίες μπορεί να χωρέσει περίπου 7 κιλά CNG, βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι κατασκευασμένες από συνθετικές ίνες και ζυγίζουν μόλις 26 κιλά η καθεμία. Η εσωτερική αεροστεγής στρώση είναι από πολυαμίδιο ενώ το εξαιρετικά υψηλής αντοχής εξωτερικό κέλυφος περιλαμβάνει δύο στρώσεις: μία εσωτερική από πολυμερές ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) και μία εξωτερική από πολυμερές ενισχυμένο με υαλονήματα (GFRP). Η εξωτερική στρώση διαθέτει μία πρόσθετη λειτουργία ασφαλείας, χρωματίζεται αυτόματα σε γαλακτώδες λευκό, σε περίπτωση βλάβης. Ένα κάλυμμα ομοίως κατασκευασμένο από GFRP, προστατεύει τις δεξαμενές από εξωτερικά χτυπήματα από πέτρες κλπ..

Όπως όλα τα μοντέλα της σειράς, το νέο Audi A3 Sportback 30 g-tron συνδυάζει απολαυστική οδήγηση με καθημερινή χρηστικότητα.
Όπως όλα τα μοντέλα της σειράς, το νέο Audi A3 Sportback 30 g-tron συνδυάζει απολαυστική οδήγηση με καθημερινή χρηστικότητα.

Ιδιαίτερη προσοχή λαμβάνεται κατά την κατασκευή των δεξαμενών. Πριν τοποθετηθούν στο αυτοκίνητο, ελέγχονται σε πίεση στα 300 bar, πολύ πάνω από την τυπική πίεση λειτουργίας των 200 bar. Επίσης, κατασκευαστικά πληρούνται και οι πλέον αυστηρές απαιτήσεις των δοκιμών πρόσκρουσης (crash tests).

Το Audi A3 Sportback 30 g-tron προσφέρει χαμηλό κόστος κίνησης και θετικό ισοζύγιο εκπομπής ρύπων. Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του φυσικού αερίου σε υδρογόνο, ένα αυτοκίνητο που κινείται με CNG εκπέμπει περίπου 20% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από ένα συγκρίσιμο μοντέλο βενζίνης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το Audi A3 Sportback 30 g-tron προσφέρει χαμηλό κόστος κίνησης και θετικό ισοζύγιο εκπομπής ρύπων.
Το Audi A3 Sportback 30 g-tron προσφέρει χαμηλό κόστος κίνησης και θετικό ισοζύγιο εκπομπής ρύπων.

Όπως όλα τα μοντέλα της σειράς, το νέο Audi A3 Sportback 30 g-tron συνδυάζει απολαυστική οδήγηση με καθημερινή χρηστικότητα. Είναι εξοπλισμένο με πολλές τεχνολογίες από μεγαλύτερες κατηγορίες μοντέλων. Οι τεχνολογίες αυτές κάνουν εμφανή την παρουσία τους στο ψηφιακό concept λειτουργίας, στα συστήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, στους προβολείς, στο εσωτερικό και στον σπορ δυναμικό χειρισμό. Ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων, ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 280 έως 1.100 λίτρα, με το δάπεδο φόρτωσης να είναι επίπεδο με το άκρο φόρτωσης.

Στο βασικό εξοπλισμό του Audi A3 Sportback 30 g-tron περιλαμβάνονται προβολείς LED, ψηφιακό ταμπλό οργάνων, οθόνη αφής 10,1 ιντσών, πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού Audi pre sense front, lane departure warning, swerve assist and turn assist. Μερικές από τις προαιρετικές επιλογές εξοπλισμού είναι προβολείς matrix LED με ψηφιακά φώτα ημέρας, αυτόματος κλιματισμός τριών ζωνών, head-up οθόνη, σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή και adaptive cruise assist, το οποίο υποστηρίζει τον οδηγό με διαμήκη και πλευρική καθοδήγηση. Τρεις εξωτερικές και τρεις εσωτερικές γραμμές εξοπλισμού, οι οποίες μπορούν να συνδυαστούν ελεύθερα, παρέχουν υψηλό επίπεδο εξατομίκευσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο Audi A3 Sportback 30 g-tron αναμένεται στη χώρα μας στις αρχές του επόμενου έτους. Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής των διαφόρων εκδόσεων εξοπλισμού, θα ανακοινωθούν λίγο πριν το λανσάρισμα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Audi audi a3 άεριο
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ