Αγορές μέσω social media -Στα 1,3 δισ. ευρώ το e-commerce μόδας στην Ελλάδα - iefimerida.gr

Αγορές μέσω social media -Στα 1,3 δισ. ευρώ το e-commerce μόδας στην Ελλάδα

επίδειξη μόδα πασαρέλα
Φωτογραφία αρχείου: Shutterstock / CatwalkPhotos
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΠΟΥΣ
Γιώργος Παππούς

Μπορεί το 80% των αγορών να πραγματοποιείται ακόμα εντός των φυσικών καταστημάτων, ωστόσο όποιοι έμποροι αγνοήσουν τις νέες τάσεις, θα χάσουν οριστικά το τρένο.  

Το 2021 ήταν η χρονιά ανάκαμψης του κλάδου της μόδας και ταυτόχρονα μία χρονιά ρεκόρ για το ηλεκτρονικό της εμπόριο που είδε την αξία του να αυξάνεται σημαντικά και να υπολογίζεται πλέον στο 1,010 δισ ευρώ. Σύμφωνα με τον ετήσιο απολογισμό του GLAMI, για το 2022 η τάση παραμένει ανοδική, με τον πήχη να τίθεται κοντά στα 1,11 δισ. ευρώ, ενώ σε ορίζοντα τριετίας υπολογίζεται ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στο χώρο της ένδυσης- υπόδησης θα αγγίζουν τα 1,3 δισ ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Ωστόσο, η τάση ενίσχυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι μόνο μια παράμετρος των αλλαγών που έρχονται και επιβάλλουν επανασχεδιασμό και του εξοδολογίου των εμπορικών καταστημάτων και της στρατηγικής για τη διεύρυνση του πελατολογίου τους. Σύμφωνα με την έρευνα συνεργατών του GLAMI, η αύξηση του κόστους διαφήμισης είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τον κλάδο της μόδας για το 2022. Αυτό βέβαια δεν αποτελεί έκπληξη αφού μόνο το κόστος διαφήμισης στο Facebook ήταν κατά 47% υψηλότερο το τρίτο τρίμηνο του 2021 έναντι της αντίστοιχης περιόδου το 2020, σύμφωνα με το Emarketer. Για να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά οι εταιρείες πρέπει να έχουν ουσιαστικό αντίκτυπο στους πελάτες τους και να αυξήσουν το retention. Ένας από τους τρόπους που μπορούν να το πετύχουν αυτό είναι η υπερ-εξατομίκευση της εμπειρίας των επισκεπτών αλλά και των στοχευμένων προσφορών που επιτυγχάνονται με τη χρήση δεδομένων, την τεχνητή νοημοσύνη αλλά και την χρήση προγνωστικών μοντέλων και αναλύσεων. 

Τα social media 

Το Livestream shopping είναι μια μέθοδος marketing που περιλαμβάνει έναν παρουσιαστή (συνήθως έναν influencer ή celebrity) που προωθεί κάποιο προϊόν ή υπηρεσία μέσω live βίντεο. Αυτή η τάση ξεκίνησε στην Κίνα όπου η αξία της live streaming αγοράς αυξήθηκε περισσότερο από 280% μεταξύ 2017 και 2020, ενώ οι Δυτικές χώρες υιοθετούν το trend με πιο αργό ρυθμό. Το live shopping απέφερε περίπου 5,6 δις. δολάρια στις ΗΠΑ το 2020, ενώ υπολογίζεται ότι μπορεί να συμμετέχει μέχρι και στο 20% του συνόλου του ηλεκτρονικού εμπορίου έως το 2026.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης μεθόδου;

  • Επιταχύνει τις αγορές μέσω της χρήσης real time προσφορών.  
  • Προσθέτει πιο ανθρώπινη προσέγγιση στη μάρκα 
  • Χαμηλότερα ποσοστά επιστροφών. Σύμφωνα με τα δεδομένα του Coresight, οι live shoppers έχουν 40% λιγότερες πιθανότητες να επιστρέψουν ένα προϊόν σε σχέση με άλλους online αγοραστές. 

Το Live Streaming είναι <span class="SpellingError SCXW79597637 BCX0" data-ccp-parastyle="No Spacing" style="user-select: text; background-repeat: repeat-x; background-posi

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ