Εκπληκτικό βίντεο από το «ιπτάμενο τρένο» του Βούπερταλ -Πετούσε πάνω από την πόλη πριν 118 χρόνια [εικόνες & βίντεο] - iefimerida.gr

Εκπληκτικό βίντεο από το «ιπτάμενο τρένο» του Βούπερταλ -Πετούσε πάνω από την πόλη πριν 118 χρόνια [εικόνες & βίντεο]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ένα παράθυρο στην ιστορία των ηλεκτρικών σιδηροδρόμων προσέφερε το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΜΟΜΑ) που ανάρτησε στο διαδίκτυο βίντεο 118 χρόνων, από το εντυπωσιακό «ιπτάμενο τρένο» της Γερμανίας.

Οι ασπρόμαυρες εικόνες θυμίζουν κάποιο φιλμ επιστημονικής φαντασίας. Μεγάλες μεταλλικές κατασκευές πάνω από τον ποταμό, υποστηρίζουν τρένα που μοιάζουν να κινούνται ανάποδα. Στηρίζονται δηλαδή από την οροφή στις ράγες και κινούνται σαν να πετούν πάνω από την πόλη. Πρόκειται για το παλιότερο ηλεκτρικό κρεμάμενο σιδηροδρομικό σύστημα στον κόσμο και μοναδικό για τον τρόπο κίνησης των βαγονιών στη Γερμανία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ιδέα του ιπτάμενου τρένου

Η ιδέα για το ιπτάμενο τρένο πηγαίνει πίσω στο 1824, όταν ένα Βρετανός μηχανικός παρουσίασε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο διαφορετικό από τα άλλα. Ήταν «ιπτάμενο» και τα βαγόνια του τα έσερναν άλογα. Το υψηλό κόστος κατασκευής του «πάγωσε» για λίγο τα όνειρα για ένα ιπτάμενο τρένο ως τα τέλη του 19ου αιώνα.

Ο γιγαντιαίος ατσάλινος σκελετός του ιπτάμενου τρένου στο Βούπερταλ το 1902
Ο γιγαντιαίος ατσάλινος σκελετός του ιπτάμενου τρένου στο Βούπερταλ το 1902

Έτσι, το 1901, δημιουργήθηκε το ιπτάμενο τρένο του Βούπερταλ που πετούσε πάνω από τον ποταμό Βούπερ. Περίπου 19.0000 τόνοι ατσάλι χρειάστηκαν για να στηθεί ο γιγαντιαίος σκελετός πάνω στον οποίο στηρίζονταν οι συρμοί.

Το εντυπωσιακό βίντεο του ιπτάμενου τρένου από το 1902

Το μουσείο σύγχρονης τέχνης ανάρτησε στον επίσημο λογαριασμό του στο YouTube, ένα δίλεπτο απόσπασμα από εικόνες που ελήφθησαν πριν από 118 χρόνια και αποτύπωναν το ταξίδι ενός ιπτάμενου τρένου πάνω από τα νερά του ποταμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πώς ήταν η γερμανική πόλη το 1902
Πώς ήταν η γερμανική πόλη το 1902

Οι εικόνες ελήφθησαν τότε για τις ανάγκες ενός μετοσκόπιου, μια συσκευή που παρουσίαζε εικόνες τη μία μετά την άλλη δίνοντας την αίσθηση της κίνησης (λίγο πολύ σαν τα viewmaster, που είχαμε παιδιά και μέσα στα οποία παρακολοθούσαμε εικόνες ηρώων της Ντίσνεϊ).

Καθώς όμως οι εικόνες είχαν ληφθεί σε φιλμ 68 χιλιοστών και με την κατάλληλη επεξεργασία, το μουσείο κατάφερε να ενώσει τα κομμάτια και να δώσει ένα εκπληκτικα υψηλής ευκρίνειας βίντεο. Σε αυτό μπορεί κανείς να διακρίνει τα κτίρια, τους ανθρώπους στο έδαφος, αλλά και τους επιβάτες στις αποβάθρες του ιπτάμενου τρένου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το βίντεο από το 1902 απέκτησε χρώμα

Λίγες μέρες αργότερα, ένας ειδικός στην τεχνητή νοημοσύνη, ο Ντένις Σιριάεβ από το Γκντάσκ της Πολωνίας παρουσίασε και πάλι το βίντεο με το ιπτάμενο τρένο. Αυτή τη φορά, η κίνηση έμοιαζε πιο φυσική (στο πρωτότυπο φιλμ έδινε την εντύπωση πως είναι σε γρήγορη κίνηση) και οι εικόνες είχαν χρώμα.

Εικόνα από την έγχρωμη εκδοχή του ιπτάμενου τρένου το 1902
Εικόνα από την έγχρωμη εκδοχή του ιπτάμενου τρένου το 1902

Αν και η αποτύπωση των χρωμάτων σε κτίρια και αντικείμενα δεν είναι ιστορικά ακριβής, η επεξεργασία του βίντεο δημιουργεί την αίσθηση πως τα πλάνα ελήφθησαν μόλις χθες και ας πρόκειται για στιγμιότυπο 118 ετών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ιπτάμενο τρένο λειτουργεί μέχρι και σήμερα. Η γραμμή υπέστη σοβαρές ζημιές κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ η λειτουργία του ανεστάλη αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας προβλημάτων στην στατική.

Το ιπτάμενο τρένο στο Βούπερταλ στη σύγχρονη εποχή
Το ιπτάμενο τρένο στο Βούπερταλ στη σύγχρονη εποχή

Το ιπτάμενο τρένο ανακαινίστηκε πλήρως, απέκτησε νέους συρμούς και εξυπηρετεί περισσότερους από 80.000 επιβάτες κάθε εβδομάδα. Το 2018, ένα από τα βαγόνια αποκολλήθηκε και έπεσε από την εναέρια γραμμή, ευτυχώς χωρίς να τραυματιστεί κανείς.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ