Μέσα στο ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρεταννία» πριν 150 χρόνια -Η πολιτική ζωή, τα πάρτι και ακόμα 5 εικαστικά ραντεβού - iefimerida.gr

Μέσα στο ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρεταννία» πριν 150 χρόνια -Η πολιτική ζωή, τα πάρτι και ακόμα 5 εικαστικά ραντεβού

Το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία το 1910
Το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία το 1910
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

«Ένα Ταξίδι στο Χρόνο: The Immersive Experience» είναι η διαδραστική έκθεση που ξεκινά στο Grand Ballroom του Ξενοδοχείου Μεγάλη Βρεταννία και σηματοδοτεί έναν μήνα ξεχωριστών εκθέσεων στην πόλη.

Εγκαίνια νέων εκθέσεων σε μουσεία και γκαλερί καθώς και μία ομαδική έκθεση στη Θεσσαλονίκη, μπαίνουν στην ατζέντα μας.

Εικαστικά ραντεβού εγκαίνια εκθέσεων στην πόλη

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη

Την Πέμπτη, 1 Φεβρουαρίου 2024, στις 20:00, εγκαινιάζεται, παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου, από τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, κύριο Κωνσταντίνο Τασούλα, η έκθεση Μιχάλης Οικονόμου. Η αλχημεία της ζωγραφικής, στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη, η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε, με επιτυχία, στην Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ, στο Μέτσοβο. Η έκθεση πραγματοποιείται στην Αθήνα με τη συνέργεια του Ιδρύματος Ευάγγελου Αβέρωφ-Τοσίτσα και του Ιδρύματος Β. & Μ. Θεοχαράκη.

Εκατόν δεκαέξι πολύτιμα έργα του κορυφαίου ζωγράφου Μιχάλη Οικονόμου, που γεννήθηκε το 1884 στον Πειραιά και πέθανε στο Δρομοκαΐτειο το 1933, στα 49 του χρόνια, συνθέτουν την έκθεση, με τίτλο Μιχάλης Οικονόμου. Η αλχημεία της ζωγραφικής , σε επιμέλεια της δρ Αφροδίτης Κούρια. Πρόκειται για ευφάνταστα έργα, τα οποία αντανακλούν άμεσα τη βαθιά επιθυμία του ίδιου του ζωγράφου, ο οποίος τόνιζε: «Θέλω να δώσω αίσθημα, όσο μπορώ περισσότερο αίσθημα….». Έτσι, μέσα από τους πίνακες του, όπως Το κόκκινο βουνό, Η Ακρόπολη, Ξωκκλήσι με πέντε κυπαρίσσια, Ψαρόσπιτο, Ύδρα, αλλά και Το σπίτι που ονειρεύεται, Martigues, Σπίτι με κόκκινη τέντα, Μετά τη βροχή, αναδύονται έντονες αισθήσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζει την ατομική έκθεση της Μαρίας Διακοδημητρίου υπό τον τίτλο Remake, σε επιμέλεια της Ιστορικού Τέχνης - Αρχαιολόγου Ίριδας Κρητικού. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 17:00-22:00 και η έκθεση θα διαρκέσει έως το Σάββατο 2 Μαρτίου 2024.

Η καλλιτέχνης δημιουργεί μέσα στα έργα της έναν κόσμο ουτοπικό, επηρεασμένη από μνήμες του παρελθόντος που την έχουν εμπνεύσει, προσαρμοσμένες σε εικόνες του σήμερα. Θα έλεγε κανείς ότι η Μαρία Διακοδημητρίου στήνει ένα φαντασμαγορικό θεατρικό σκηνικό, με έντονες χρωματικές πινελιές πάνω σε ένα κατά κύριο λόγο ασπρόμαυρο φόντο.

Τα ερείπια μιας κλασσικής εποχής ενσωματώνονται στο σύγχρονο βιομηχανικό τοπίο συνθέτοντας τη μοναδικότητα των πόλεων αυτών και καθορίζοντας την ταυτότητα της καλλιτέχνιδος. Ο θεατής πραγματοποιώντας έναν «περίπατο» σε αυτά τα άγνωστα αστικά τοπία έρχεται αντιμέτωπος με καλά συγκαλυμμένες ανθρώπινες ιστορίες που σκοπό έχουν να σε παρασύρουν ανάμεσα στο ονειρικό και το ρεαλιστικό. Τέλος παρατηρώντας κανείς τα έργα της έκθεσης θα δει ότι κρύβουν την επιτηδευμένη δημιουργία ενός αινίγματος, η λύση του οποίου βρίσκεται στην ελεύθερη βούληση του καθενός κρίνοντας με βάση τις προσωπικές του μνήμες και εμπειρίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Άγγελος Αντωνόπουλος
Άγγελος Αντωνόπουλος

Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων

Από τις 8 έως τις 25 Φεβρουαρίου το Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων θα φιλοξενήσει την ομαδική εικαστική έκθεση “The Condition of (Im)-Possibility: The Invaders”, η οποία πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης και ανεξάρτητης επιμελήτριας δρ. Εύας Κέκου.

Η έκθεση πραγματεύεται τη συνθήκη των άπειρων πιθανοτήτων σε ένα μαθηματικό αρχικά πλαίσιο, εντός του οποίου υπάρχουν άπειρες νέες δυνατότητες. Είναι δεδομένο ότι οι αλλαγές που επήλθαν από τις εξελίξεις των τελευταίων χρόνων (πανδημία COVID-19, πολεμικές συρράξεις, φυσικές καταστροφές και κλιματική αλλαγή) μετέβαλαν και εντατικοποίησαν κάποιες φορές τις πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές σχέσεις δίνοντας μία νέα διάσταση. Το θέμα της έκθεσης είναι κάθε νέα συνθήκη, γεγονός ή περιστατικό που εισβάλλει ή μπορεί να εισβάλει δυνητικά στη ζωή μας. Μία κατάσταση/συνθήκη που βρίσκεται σε εξέλιξη δε γνωρίζουμε αν θα έχει συνολικά ένα θετικό ή αρνητικό πρόσημο. Δεδομένου του χαρακτήρα μετάβασης που διέρχεται η εποχή μας αλλά και η κοινωνία μας και της αδυναμίας να αυτοπροσδιοριστεί, η έκθεση στοχεύει να προβληματίσει αλλά και να διερευνήσει το χαρακτήρα αυτών των μεταβολών και το πώς γίνονται αντιληπτές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην έκθεση συμμετέχουν διακεκριμένοι καλλιτέχνες όπως οι Χλόη Ακριθάκη, Άγγελος Αντωνόπουλος, Αύγουστος Βεϊνόγλου, Γιώργος Δρίβας, Πέγκυ Κλιάφα, Χριστίνα Μήτρεντσε, Πάνος Παπαδόπουλος, Διαμαντής Σωτηρόπουλος, Τόλης Τατόλας, Πάνος Χαραλάμπους και Θάλεια Χιώτη.

Performances Κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν δύο εικαστικές performances. Την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου, ημέρα των εγκαινίων της έκθεσης, θα παρουσιαστεί performance από τον Δημοσθένη Αγραφιώτη και το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου στις 12:30 από την Jennifer Nelson.

Το Σαββατοκύριακο 24 και 25 Φεβρουαρίου, θα πραγματοποιηθούν ξεναγήσεις για το κοινό παρουσία των καλλιτεχνών στις 11:30. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου στις 19:00

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μεγάλη Βρεταννία

Το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία εγκαινιάζει τους Always Grand εορτασμούς για την 150η επέτειο της λειτουργίας του (1874 – 2024), με μια ξεχωριστή οπτικοακουστική εμπειρία που θα παρασύρει κάθε επισκέπτη σε μια συναρπαστική περιήγηση στο χρόνο.

Από την Κυριακή 11 Φεβρουαρίου, έως και την Κυριακή 18 Φεβρουαρίου, η πρωτοποριακή έκθεση «Ένα ταξίδι στο χρόνο: The Immersive Experience» «προσγειώνεται» στο θρυλικό Grand Ballroom του ξενοδοχείου, επίκεντρο της κοινωνικής ζωής της Αθήνας για ενάμισι αιώνα. Μέσα από ένα διαδραστικό υπερθέαμα με επίκεντρο τον επισκέπτη, που συνδυάζει εικόνες, ήχους και διηγήσεις, η έκθεση ταξιδεύει στην ιστορία της Μεγάλης Βρεταννίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δημιουργώντας ένα φαντασιακό και πολυδιάστατο περιβάλλον με τη χρήση projection mapping σε πολλαπλές επιφάνειες, ξεκινά γυρνώντας το ρολόι 150 χρόνια πίσω.

Με αφετηρία το 1874, έτος ίδρυσης του ξενοδοχείου και μέσα από σπάνια ντοκουμέντα και ξεχωριστά πρωτοσέλιδα εποχής, αναδεικνύεται βήμα – βήμα η εντυπωσιακή πορεία της Μεγάλης Βρεταννίας μέχρι σήμερα, παράλληλα με κομβικές στιγμές της ιστορικής εξέλιξης της χώρας.

Από την πρωταγωνιστική θέση του ξενοδοχείου στην αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων το 1896, τη δυναμική του συμβολή στην ανάπτυξη του κλάδου της φιλοξενίας στη χώρα, την κρίσιμη σχέση του με τα γεγονότα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, τη συγκρότηση της Κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας στον 5ο όροφο το 1974, τις περίφημες χοροεσπερίδες και πολλές άλλες στιγμές – ορόσημα για την πολιτική, κοινωνική και αστική ζωή της χώρας, η έκθεση «Ένα ταξίδι στο χρόνο: The Immersive Experience» αφηγείται όλα εκείνα που καθιστούν τη Μεγάλη Βρεταννία, τη ναυαρχίδα της ελληνικής φιλοξενίας, αλλά και ένα σύμβολο της αστικής ζωής της χώρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκθεση πραγματοποιείται στο πλαίσιο των ετήσιων εορτασμών για τα 150 Χρόνια του ξενοδοχείου, με τίτλο «150 Χρόνια Μεγάλη Βρεταννία: Always Grand».

Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων

Η ζωγραφική της Ρίκας Πανά (Παναγιωτοπούλου, το γένος Λαζάνη, γεν. Αθήνα,1929) είναι βαθιά ανθρωποκεντρική. Το έργο της διαμορφώθηκε από τον εμφύλιο πόλεμο, την κατοχή, τη δικτατορία των συνταγματαρχών, καθώς και από τα σοβαρά προβλήματα υγείας που αντιμετώπισε. Στην αναδρομική έκθεση του έργου της στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων από 15 Φεβρουαρίου έως 17 Μαρτίου σε επιμέλεια Ελισάβετ Πλέσσα, θα παρουσιαστούν περίπου 80 ακρυλικά σε καμβά και σε χαρτί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τη χρήση μιας έντονα χειρονομιακής γραφής σε συνήθως μονοχρωματικό φόντο, τα έργα της αναδεικνύουν σχηματοποιημένη την ανθρώπινη μορφή για να επικεντρωθούν στην ουσία των ζητημάτων που απασχολούν την καλλιτέχνιδα. Η διαμαρτυρία για την έλλειψη ελευθερίας, η καταγγελία της διάβρωσης του πολιτισμού, η αναζήτηση ταυτότητας, η απόγνωση και η ελπίδα του ανθρώπου αποτελούν τους βασικούς άξονες της ζωγραφικής της Ρίκας Πανά, 95 ετών σήμερα. Η έκθεση ξεκινά με τις πρώιμες δημιουργίες της (Γκαλερί Νέες Μορφές, 1962), οι οποίες ακολουθούνται από τις δύο βασικές ενότητες της δουλειάς της, με έργα που παρουσίασε ενάντια στη λογοκρισία και στον φόβο του δικτατορικού καθεστώτος στο Λονδίνο (Drian Galleries, 1969) και στην Αθήνα (Βρετανικό Συμβούλιο, 1970), ξανά στο Λονδίνο (Drian Galleries, 1971), και, τέλος, στη Ρώμη (Galleria d'Arte Albatros, 1972). Όταν η δημοκρατία αποκαταστάθηκε στη χώρα μας, η Ρίκα Πανά στράφηκε σε μια ιδιωτική και μοναχική δημιουργική πορεία, ζωγραφίζοντας αδιάκοπα μέχρι περίπου το 2010 έργα που αποτελούν την τελευταία ενότητα της έκθεσης. Η αναδρομική αυτή παρουσίαση ακολουθεί μια γραμμική χρονολογική πορεία, όμως οι ενότητές της περιέχουν και έργα που δημιουργήθηκαν σε άλλες χρονικές περιόδους της ζωγραφικής της Ρίκας Πανά, προκειμένου να αναδειχθούν οι εκλεκτικές συγγένειες ανάμεσα στους εικαστικούς και ιδεολογικούς άξονες που διατρέχουν τη ζωή και το έργο της καλλιτέχνιδας.

Κτίριο Α΄ Πινακοθήκης Δήμου Αθηναίων

Τάνια Δρογώση
Τάνια Δρογώση

Γκαλερί Αργώ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε μια συναρπαστική εικαστική αφήγηση με οδηγό τη φύση και το φυσικό τοπίο, μια γοητευτική περιήγηση στις διαφορετικές φάσεις και τις δημιουργικές εναλλαγές της, μας καλεί η Τάνια Δρογώση, με τη νέα της ατομική έκθεση με τίτλο «Περιπλάνηση…», που εγκαινιάζεται στην γκαλερί Αργώ την Πέμπτη 1η Φεβρουαρίου 2024.

Η δημιουργός παρουσιάζει μια σειρά νέων έργων ζωγραφικής και χαρακτικής που δημιούργησε τα τελευταία χρόνια, στα οποία αφουγκράζεται τους κραδασμούς της φύσης, τους ψιθύρους, τα μηνύματα που στέλνει, τα οποία αποκωδικοποιεί στη συνέχεια με έναν εντελώς προσωπικό τρόπο, που μας μεταφέρει σε μια νέα γη, γεμάτη εσωτερική διαύγεια και καθαρότητα.

Όπως σημειώνει η ιστορικός τέχνης Λουίζα Καραπιδάκη, που έχει την επιμέλεια της έκθεσης: «Με τον μονολεκτικό τίτλο Περιπλάνηση η έκθεση της Τάνιας Δρογώση περικλείει ολάκερα σύμπαντα από τον κύκλο ζωής του φυσικού κόσμου, ενώ συνειρμικά η καλλιτέχνις υπαινίσσεται τις αέναες περιπλανήσεις στον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου και την επίπονη πορεία με τις συνεχείς συναισθηματικές μεταπτώσεις. Η Δρογώση διατυπώνει ζωγραφικά ή με διάφορες τεχνικές της χαρακτικής τις μορφικές εναλλαγές στη φύση, τις φάσεις από την άνθηση στον μαρασμό, από τη φθορά στην αναγέννηση, και ενίοτε τη συνύπαρξη των αντιφατικών καταστάσεων, της αλλοίωσης και της ανάπλασης.

Εγκαίνια στη Θεσσαλονίκη

ΑΝΝΑΛΙΝΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΑΝΝΑΛΙΝΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πολυχώρος Πολιτισμού Ισλαχανέ

Ο Πολυχώρος Πολιτισμού Ισλαχανέ και η dreamideamachine ΑΜΚΕ παρουσιάζουν την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2024, στις 18:00, την ομαδική έκθεση “Στην Άλλη Πλευρά της Ιστορίας”. Πρωτοπαρουσιάστηκε το Καλοκαίρι του 2023 στην Ιστορική Οικία Λάζαρου Κουντουριώτη στην Ύδρα, με την Υποστήριξη του Δήμου Ύδρας και της Κ.Ε.Δ.Υ. με 20 σύγχρονους Έλληνες καλλιτέχνες. Τώρα στον μοναδικό χώρο του Ισλαχανέ, που χτίστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και στέγασε τη “Σχολή Τεχνών κι Επαγγελμάτων Χαμιδιέ”, το πρώτο συγκρότημα ορφανοτροφείου – τεχνικής σχολής της πόλης, που αποκαταστάθηκε το 2015 και σήμερα λειτουργεί ως πολυχώρος πολιτισμού, εμπλουτίστηκε κι έτσι 28 σύγχρονοι Έλληνες καλλιτέχνες, διαπραγματεύονται το ‘’Τραύμα’’ μέσα από τα μεγάλα ιστορικά γεγονότα της σύγχρονης Ελλάδας.

Ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα θέματα που απασχολούν τη σύγχρονη τέχνη παγκοσμίως είναι το «Τραύμα» και πώς αυτό αφομοιώνεται στο έργο των σύγχρονων εικαστικών, δημιουργώντας το σύγχρονο εικαστικό αφήγημα. Καλλιτέχνες όπως ο Anselm Kiefer και ο Georg Baselitz, εκπρόσωποι της Γερμανίας στη Μπιενάλε της Βενετίας το 1980, με τα έργα τους, δυναμικά σχόλια ενάντια στον Ναζισμό, αναγκάζουν τη Γερμανία να αντιμετωπίσει το παρελθόν της∙ η Ιρανή Shirin Neshat καυτηριάζει μέσα από βίντεο τη θέση της γυναίκας στη χώρα της τη δεκαετία του ‘90∙ η Παλαιστίνια Mona Hatοum φέρνει στο διεθνές προσκήνιο το τραύμα της πατρίδας της με το έργο της «Υδρόγειος που φλέγεται».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ εικαστικά έκθεση εγκαίνια
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ