Κινηματογραφικές πρεμιέρες: H Κέιτ Μπλάνσετ καλόγρια δίνει μια σαρωτική ερμηνεία - iefimerida.gr

Κινηματογραφικές πρεμιέρες: H Κέιτ Μπλάνσετ καλόγρια δίνει μια σαρωτική ερμηνεία

Κέιτ Μπλάνσετ
Κέιτ Μπλάνσετ στην ταινια «Το Νέο Αγόρι» (The New Boy)
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες η Κέιτ Μπλάνσετ επιστέφει στην Αυστραλία για το «Νέο αγόρι», η ανερχόμενη Σίντεϊ Σουίνι γίνεται η «Άσπιλη», ο Μάικλ Κίτον πρωταγωνιστεί και σκηνοθετεί το «Χρέος του εκτελεστή» και ένα σκοτεινό νεο- γουέστερν από τη Χιλή σχολιάζει τις θηριωδίες της αποικιοκρατίας.

Οι κινηματογραφικές πρεμιέρες της Πέμπτης 21 Μαρτίου

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Νέο Αγόρι (The New Boy)
Σκηνοθεσία: Γουόρικ Θόρντον
Παίζουν: Κέιτ Μπλάνσετ, Ασουάν Ριντ, Ντέμπορα Μέιλμαν

Περίληψη: Η ενηλικίωση ενός μικρού Αβορίγινα με ξεχωριστές ικανότητες σ' ένα Καθολικό μοναστήρι.
Η Κέιτ Μπλάνσετ πρωταγωνιστεί και κάνει την παραγωγή σε μια ιστορία πνευματικής πάλης και ενηλικίωσης.

Σε ένα απομακρυσμένο μοναστήρι στην Αυστραλία της δεκαετίας του ’40, η Αδελφή Αϊλίν διευθύνει ένα οικοτροφείο. Ένα βράδυ οι Αρχές τής φέρνουν έναν μικρό Αβορίγινα, που δεν μιλάει αγγλικά, αλλά φαίνεται να έχει ξεχωριστές δυνάμεις. Όταν το μοναστήρι αποκτά έναν πολύτιμο Εσταυρωμένο, το αγόρι που συναντά τον Χριστό για πρώτη φορά, μένει άναυδο. Ωστόσο, η δική του πίστη δεν συνδυάζεται με τον χριστιανισμό του οικοτροφείου και η μυστηριώδης δύναμή του μοιάζει απειλητική. Η Αδελφή Αϊλίν τότε πρέπει να επιλέξει ανάμεσα στις παραδόσεις και στην αλήθεια, που ενσαρκώνει αυτό το ιδιαίτερο παιδί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Γουόρικ Θόρντον («Γλυκιά Πατρίδα») βασίζεται σε προσωπικά του βιώματα, αφού και o ίδιος σε ηλικία δώδεκα χρόνων βρέθηκε λόγω της διαγωγής του σ’ ένα καθολικό μοναστήρι, όπου για πρώτη φορά αντίκρισε την εικόνα του Ιησού, γεγονός που τον γέμισε δέος και τρόμο. Μεταγράφοντας τον κεντρικό ρόλο του ιερέα σε γυναικείο για χάρη της οσκαρικής Κέιτ Μπλάνσετ, που εκδήλωσε ενδιαφέρον για την ιστορία του, αντιπαραβάλλει τη χριστιανική πίστη στην κουλτούρα των αυτοχθόνων Αβορίγινων, φωτίζοντας παράλληλα την εξαφάνιση της παράδοσης τους από τους λευκούς αποικιοκράτες.

Με ένα σενάριο ελλειπτικό, που δεν στηρίζεται στον διάλογο, ούτε ενδιαφέρεται για την αφηγηματική συνέχεια, παραθέτει περιστατικά μέσα σε μια ατμόσφαιρα μαγικού ρεαλισμού – εξ ου και οι ιδιαίτερες δεξιότητες του μικρού ήρωα- επενδύοντας περισσότερο σε μία ποιητική εικαστικότητα του φυσικού τοπίου. Οι πεποιθήσεις και οι σταθερές των δύο πλευρών, της πιστής δηλαδή αδερφής Αϊλίν , που με κωμικό οίστρο και βαθιά πνευματικότητα υποδύεται η Μπλάνσετ, και του μικρού πρωταγωνιστή- εξαιρετικός ο Ασουάν Ριντ- δοκιμάζονται, με τον Γουόρικ να βλέπει με τρυφερή ματιά και χιούμορ αυτή την πολιτισμική σύγκρουση, περιγράφοντας κατά βάση μία ιδιαίτερη σχέση, που αποθεώνει τη διαφορετικότητα και την αποδοχή.

Το Χρέος του Εκτελεστή (Knox Goes Away)
Σκηνοθεσία: Μάικλ Κίτον
Παίζουν: Μάικλ Κίτον, Τζέιμς Μάρσντεν, Σούζι Νακαμούρα, Αλ Πατσίνο, Μάρσια Γκέι Χάρντεν

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Ένας πληρωμένος δολοφόνος, που ανακαλύπτει πως έχει άνοια, θα πρέπει να αναλάβει μια τελευταία αποστολή για να σώσει τον γιο του.
Ο Μάικλ Κίτον σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί σε μία διαφορετική ιστορία εξιλέωσης.
Όταν ένας πληρωμένος δολοφόνος μαθαίνει ότι πάσχει από μία ραγδαία αναπτυσσόμενη μορφή άνοιας, προσπαθεί να ταχτοποιήσει τις εκκρεμότητές του, πριν ξεχάσει τα πάντα. Ο γιος του όμως, με τον οποίο είναι αποξενωμένος χρόνια, δολοφονεί έναν άντρα που είχε σχέση με την ανήλικη εγγονή του. Οπότε εκείνος αποφασίζει να τον βοηθήσει να γλιτώσει τη φυλακή, σε μια προσπάθεια εξιλέωσης για τα λάθη του παρελθόντος.

Ο βραβευμένος με Όσκαρ Μάικλ Κίτον περνάει για δεύτερη φορά πίσω από την κάμερα μετά από το «Merry Gentleman» του 2008, όπου κι εκεί υποδυόταν έναν εκτελεστή, έχοντας μία αρχική ιδέα, που θα μπορούσε να ανανεώσει ουσιαστικά μια περιπέτεια δράσης. Εδώ λοιπόν δεν έχουμε ακόμα έναν bad-ass, που έχει μετανιώσει, αλλά έναν άνθρωπο αντιμέτωπο με την αρρώστια και τον χρόνο. Το ενδιαφέρον στοιχείο της άνοιας όμως σε μια τέτοια συνθήκη δεν αξιοποιείται όσο θα μπορούσε από το σενάριο, που επιπλεόν αντιμετωπίζει συμβατικά τη σχέση πατέρα- γιου. Ο ίδιος ο Κίτον στον κεντρικό ρόλο πασχίζει να δώσει δραματικές εντάσεις εκεί που η πένα του Γκέργκορι Πουαριέ χωλαίνει, με την κινηματογράφησή του να ακολουθεί τους δρόμους ενός νέο-νουάρ, αλλά αναμφίβολα την παράσταση κλέβουν οι εξαιρετικοί Αλ Πατσίνο, Σούζι Νακαμούρα και Μάρσια Γκέι Χάρντεν.

Άσπιλη (Immaculate)
Σκηνοθεσία: Μάικλ Μόχαν
Παίζουν: Σίντνεϊ Σουίνι, Σιμόνα Ταμπάσκο, Αλβάρο Μόρτε

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Η Σεσίλια είναι μία νεαρή καλόγρια, που αποστέλλεται να υπηρετήσει την πίστη της σε ένα μοναστήρι στην ιταλική επαρχία, για να ανακαλύψει ότι είναι Μονή στοιχειωμένη από σκοτεινά μυστικά.Ταινία τρόμου με πρωταγωνίστρια τη Σίντνεϊ Σουίνι.

Η Σεσίλια, μια νεαρή, αγνή καλόγρια, ολόψυχα αφιερωμένη στην πίστη της, δέχεται μία νέα θέση σε ένα ένδοξο μοναστήρι στην πανέμορφη ιταλική ύπαιθρο. Εκεί θα γνωρίσει τον γοητευτικό πατέρα Σαλ, που της εξομολογείται ότι άφησε τη βιολογία για να αφοσιωθεί στον Θεό. Σύντομα όμως η Σεσίλια θα μείνει έγκυος, αν και αμόλυντη από άνδρα, γεγονός που θα τη φέρει στο επίκεντρο της προσοχής. Προσπαθώντας να εξηγήσει τα περίεργα που συμβαίνουν γύρω της, θα αντιληφθεί πως η μονή της κρύβει σκοτεινά και τρομακτικά μυστικά.

Η τάχιστα ανερχόμενη Σουίνι («Euphoria», «Λατρεύω να σε Μισώ», «Madame Web») είχε περάσει από οντισιόν για τον ρόλο της Άσπιλης σε ηλικία 16ετών. Το πρότζεκτ έμεινε στο συρτάρι, αλλά εκείνη φαίνεται πως είχε γοητευτεί από την πάναγνη μοναχή, που μετατρέπεται σε scream queen, γι’ αυτό και ανέλαβε χρέη παραγωγού, καλώντας τον φίλο της Μάικλ Mόχαν να τη σκηνοθετήσει. Εκείνος, εκτιμώντας τις αρετές του σεναρίου που δεν παράγει τον τρόμο μέσω υπερφυσικών τεράτων και δαιμόνων, αλλά εστιάζει στην ανθρώπινη παράνοια, δέχτηκε με ενθουσιασμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η θρησκοληψία, αλλά και εκμετάλλευση της πίστης από την επίσημη Εκκλησία εδώ ταυτίζεται με την επιστημονική αλαζονεία, ενώ τα σχόλια σχετικά το κατά πόσο η πρόοδος εξυπηρετεί τη θεία βούληση, ή έστω το έργο της φύσης, δίνουν τη θέση τους σε τυπικά jump scares. Όμως ο Mόχαν δυσκολεύεται να χτίσει μία κλειστοφοβική ατμόσφαιρα γύρω από τη Σεσίλια. Η Σουίνι από την πλευρά της στηρίζει τη μεταμόρφωσή της περισσότερα στο αιματοβαμμένο της πρόσωπο και σε διαπεραστικές κραυγές, ενώ ο Άλβαρο Μόρτε (ο Προφεσόρ του «Casa de Papel»), αν και προσπαθεί , δεν καταφέρει να αντιμετωπίσει τον ρόλο παράφρονα ιερέα με χιούμορ, γεγονός που θα είχε ενδιαφέρον. Όλα αυτά καταλήγουν σε ένα φινάλε που θέλει με το ζόρι να σοκάρει, εισάγοντας στο παρά πέντε ένα υπερφυσικό στοιχείο, που θυμίζει κάτι από Πολάνσκι, αδυνατώντας τελικά να υπηρετήσει το είδος του giallo με το οποίο φλερτάρει.

Οι Άποικοι (Los Colonos /The Settlers)
Σκηνοθεσία: Φελίπε Γκάλβες
Παίζουν: Μαρκ Στάνλεϊ, Καμίλο Αρανσιμπία, Μπενιαμίν Γουέστφολκ, Αλφρέντο Κάστρο

Περίληψη: Η σφαγή των αυτοχθόνων της Χιλής από τους Ισπανούς γαιοκτήμονες.
Χιλιανό νεο-γουέστερν βραβευμένο στις Κάννες, που ήταν και η επίσημη πρόταση της χώρας στα 96α Όσκαρ.
Στη Χιλή του 19ου αιώνα, τρεις ιππείς - ένας Βρετανός ανθυπολοχαγός, ένας Αμερικανός μισθοφόρος κι ένας «μεστίζο» (μιγάς) οδηγός- προσλαμβάνονται από έναν πλούσιο γαιοκτήμονα, τον σκληροτράχηλο Χοσέ Μενέντεζ , για να καταγράψουν την περίμετρο της εκτεταμένης περιουσίας του. Σύντομα όμως, αυτή η διοικητική αποστολή θα μετατραπεί σε ένα αιματοβαμμένο κυνήγι των ιθαγενών της περιοχής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Φελίπ Γκάλβε στην πρώτη του μεγάλου μήκους φέρνει στο προσκήνιο μια ντροπιαστική σελίδα της Ιστορίας της Χιλής, που έχει θαφτεί κάτω από το χαλί, την εξόντωση των αυτόχθων Ινδιάνων Onas. Αξιοποιώντας τα επιβλητικά τοπία της πατρίδας του, στήνει ένα στιβαρό με σαφή πολιτική ταυτότητα αντι- γουέστερν με στοιχεία τρόμου και μυσταγωγική ατμόσφαιρα, που μέσα από την ωμή απεικόνιση της βίας σε κάθε επίπεδο, υπενθυμίζει τις θηριωδίες της λευκής αποικιοκρατίας, και κατά συνέπεια πώς διαμορφώθηκε ο κόσμος, όπως τον ξέρουμε σήμερα.

Μινόρε (Minore)
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Κουτσολιώτας
Παίζουν: Νταβίντ Τούτσι, Δάφνη Αλεξάντερ, Απόλλων Μπόλλας, Νικόλας Μπράβος, Στέλιος Δημόπουλος, Μαρία-Νεφέλη Δούκα, Μελέτης Γεωργιάδης, Ιωάννης Χατζηγιάννης, Ελευθερία Κόμη, Χρήστος Κοντογεώργης, Μάκης Παπαδημητράτος

Περίληψη: Σε μια παραλία της Ελλάδας, παράξενα όντα επιτίθενται σε ανθρώπους. Μια παρέα μουσικών ενώνει τις δυνάμεις της με μια αλλοπρόσαλλη ομάδα, και όλοι μαζί αντιστέκονται στους εισβολείς.
Ελληνική ταινία επιστημονικής φαντασίας, που αναμειγνύει το σινεμά του φανταστικού με το ρεμπέτικο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια καυτή, καλοκαιρινή νύχτα, σε μια παραλία της Ελλάδας, γεμάτη κόσμο που απολαμβάνει μουσική, φαγητό και χορούς, μια ομίχλη καλύπτει την περιοχή. Ξαφνικά, παράξενα όντα εμφανίζονται, πολιορκούν την πόλη και επιτίθενται σε ανθρώπους, ενώ άλλους τους παρασύρουν στην θάλασσα μετά από φρικτά όνειρα. Μια παρέα μουσικών ενώνει τις δυνάμεις της με έναν χαμένο ναύτη, που αναζητά τον αλλοπρόσαλλο Έλληνα πατέρα του, μια σερβιτόρα, έναν bodybuilder, τη γιαγιά τους, μερικούς ντόπιους εγκληματίες και έναν απέθαντο ιερέα και όλοι μαζί αντιστέκονται στους εισβολείς.

Ο Κωνσταντίνος Κουτσολιώτας στα ίχνη του σκοτεινού έργου του Λάβκραφτ υπηρετεί ξανά το είδος του καλτ τρόμου με στοιχεία μαύρου χιούμορ και δράσης, σε μία από τις σπάνιες δημιουργίες του σύγχρονου ελληνικού σινεμά, που ανήκουν στο ανεξερεύνητο αυτό είδος .

Kung Fu Panda 4
Σκηνοθεσία: Μάικ Μίτσελ και Στέφανι Στάιν
Με τις φωνές των (στα ελληνικά): Θάνου Λέκκα, Σπύρου Μπιμπίλα, Μαριάνθης Σοντάκη κ.α

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Ο λιχούδης αρκούδος Πο σε νέες περιπέτειες.
Δέκα χρόνια μετά από την τελευταία κινηματογραφική εμφάνισή του, ο αξιολάτρευτος Πο, γνωστός και ως Δράκος Πολεμιστής, επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη.
Μετά από τρεις ριψοκίνδυνες περιπέτειες, όπου κατατρόπωσε πανίσχυρους κακούς χάρη στο απαράμιλλο θάρρος του και στις απίστευτες ικανότητές του στις πολεμικές τέχνες, πρέπει να αναλάβει τον ρόλο του πνευματικού ηγέτη στην Κοιλάδα της Ειρήνης. Αυτό όμως προκαλεί μερικά προφανή προβλήματα. Πρώτον, ο Πο κατέχει τόσες γνώσεις περί πνευματικής διδασκαλίας όσες και περί της δίαιτας της παλαιολιθικής εποχής και, δεύτερον, πρέπει επειγόντως να βρει και να εκπαιδεύσει έναν νέο Δράκο Πολεμιστή.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, προσφάτως έχει εμφανιστεί και μία πανούργα, ισχυρή μάγισσα, η Χαμαιλέων, μία μικροσκοπική σαύρα που μεταμορφώνεται σε οποιοδήποτε πλάσμα, μεγάλο ή μικρό. Η μάγισσα έχει στρέψει τα άπληστα, γουρλωμένα μάτια της στο Ραβδί της Σοφίας του Πο, που θα της χαρίσει τη δύναμη να επαναφέρει όλους τους πανίσχυρους κακούς από την εξορία του Κόσμου των Πνευμάτων.

Οπότε, ο αγαπημένος αρκούδος χρειάζεται βοήθεια, που τη βρίσκει, μάλλον, στη μορφή της πονηρής, εύστροφης κλέφτρας Ζεν, μίας αλεπούς κορσάκ, η οποία τον αναστατώνει πολύ, αλλά οι δεξιότητές της θα αποδειχτούν ανεκτίμητες. Στην προσπάθεια του να προστατεύσει την Κοιλάδα της Ειρήνης από τα αρπαχτικά νύχια της μάγισσας, το αστείο και αλλοπρόσαλλο δίδυμο θα πρέπει να συνεργαστεί για να ανακαλύψει ότι οι ήρωες βρίσκονται στα πιο απρόσμενα μέρη.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ