Kαι ξαφνικά ειρήνη μετά την καταιγίδα μεταξύ Καβάκου και ΚΟΑ – Η συναισθηματική εξομολόγησή του για τον πατέρα του - iefimerida.gr

Kαι ξαφνικά ειρήνη μετά την καταιγίδα μεταξύ Καβάκου και ΚΟΑ – Η συναισθηματική εξομολόγησή του για τον πατέρα του

λεωνίδας Καβάκος
«Μου μετέφεραν ότι η Ορχήστρα είχε μεγάλη αγωνία να μην χρησιμοποιηθεί η συμμετοχή της σε μια τέτοια συναυλία με έναν τρόπο "πολιτικάντικο". Θα περίμενα όμως να μου έχουν εμπιστοσύνη» λέει ο Λ. Καβάκος
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η έκπληξη και ο θυμός των πρώτων ημερών καταλάγιασε, οι σχέσεις με την Κρατική Ορχήστα Αθηνών επιστρέφουν στην αφετηρία της αγάπης, ίσως μαζί με κάποιες τύψεις. Αυτό φαίνεται από τις νέες δηλώσεις του Λεωνίδα Καβάκου μετά την σύγκρουση με φόντο την Ουκρανία.

Λίγες ώρες πριν τη συναυλία που θα δώσει το απόγευμα της Πέμπτης ο Λεωνίδας Καβάκος στο Μέγαρο Μουσικής, με τα έσοδα να διατίθενται για την ανοικοδόμηση του μαιευτηρίου της Μαριούπολης (η συναυλία έγινε sold out μέσα σε λίγη ώρα), ο διεθνούς φήμης βιολονίστας, δίνει το σήμα ότι οι σχέσεις με την ΚΟΑ είναι καλές. Και μιλά για άδικη επίθεση, καθώς διαφαίνονται σχεδόν κάποιες τύψεις σε σχέση με την οργή των πρώτων ημερών, όταν δεν κατόρθωσαν να συνεννοηθούν προκειμένου να συμπράξει η ΚΟΑ μαζί του στην αποψινή συναυλία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μιλώντας στον Αθήνα 9.84 και στην Μαργαρίτα Μυτιληναίου, ο Λεωνίδας Καβάκος διευκρίνισε ότι οι πρόσφατες δηλώσεις του «δεν αφορούσαν τους ανθρώπους της Ορχήστρας αλλά την Ορχήστρα ως θεσμό» και έκανε λόγο για «ατυχείς χειρισμούς οι οποίοι οδήγησαν σε μια ένταση που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί». Υπενθυμίζουμε ότι μετά τις έντονες αντιδράσεις που προκλήθηκαν στην κοινή γνώμη, η ΚΟΑ ανακοίνωσε ότι τα έσοδα από την πρόσφατη συναυλία της στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά θα δοθούν για την ανοικοδόμηση του μαιευτηρίου.

«Συμβολικά θα πω ότι μεγάλωσα  με τα χρήματα της Κρατικής Ορχήστρας επειδή ο πατέρας μου έπαιζε σε αυτήν. Ως μικρό παιδί πήγαινα στις πρόβες και αυτή ήταν η πρώτη  μου επαφή με τη μουσική. Αυτή τη στιγμή στην Ορχήστρα υπάρχουν αρκετοί συμμαθητές μου, φίλοι αλλά και άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας που συνυπήρξαν  με τον πατέρα μου». Σημείωσε, πάντως, ότι η συγκεκριμένη απόφαση της Κρατικής Ορχήστρας προκάλεσε δικαιολογημένη κοινωνική αντίδραση και κριτική αλλά και αδικαιολόγητες ύβρεις. 

«Υπήρξε πολύ κακή δημοσιότητα και η Ορχήστρα υπέστη άδικη επίθεση. Θεωρώ ότι η διαμαρτυρία του κόσμου απέναντι σε μια τέτοια απόφαση  είναι απολύτως δικαιολογημένη και δεδομένη. Αν δεν υπήρχε, θα έδειχνε ότι η κοινωνία δεν είναι υγιής. Αλλά είναι άδικο να υβρίζονται  χυδαία άνθρωποι οι οποίοι έχουν κάνει πάρα πολλές φιλανθρωπικές συναυλίες, έχουν ταξιδέψει και στις τελευταίες γωνιές της Ελλάδας για να παρουσιάσουν τη μουσική τους, να πλησιάσουν τον κόσμο, τα νέα παιδιά». 

Παράλληλα, απαντώντας σε όσους άφησαν αιχμές ότι με την πρωτοβουλία του για τη διοργάνωση της συγκεκριμένης συναυλίας συντάσσεται με την κυβέρνηση  δεδομένου ότι και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε πρόσφατα ανακοινώσει την επιθυμία να χρηματοδοτήσει η χώρα μας την ανοικοδόμηση του μαιευτηρίου της Μαριούπολης, επανέλαβε ότι σε καμία περίπτωση αυτό δεν συνιστά πρόθεση  κομματικοποίησης της εκδήλωσης.  «Είναι μεν μια πρωτοβουλία που ανακοινώθηκε αρχικά από τον πρωθυπουργό αλλά μας αγγίζει και μας αντιπροσωπεύει όλους. Δε νομίζω  ότι υπάρχει Έλληνας ο οποίος θα ήταν αντίθετος σε κάτι τέτοιο», τόνισε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επιστολή Καβάκου στα μέλη της ορχήστρας έμεινε αδιάβαστη

Και πρόσθεσε: «Μου μετέφεραν ότι η Ορχήστρα είχε μεγάλη αγωνία να μην χρησιμοποιηθεί η συμμετοχή της σε μια τέτοια συναυλία με έναν τρόπο "πολιτικάντικο". Θα περίμενα όμως να μου έχουν εμπιστοσύνη. Η πορεία μου είναι διαγεγραμμένη εδώ και χρόνια, έχει μια συνισταμένη, κάποιες αρχές. Είναι μια σταθερή πορεία, προσηλωμένη σε ένα συγκεκριμένο ήθος και συγκεκριμένες αντιλήψεις». Μάλιστα, εξήγησε ότι  είχε στείλει επιστολή στους μουσικούς της Ορχήστρας  μέσω της οποίας κατέθετε τις σκέψεις του σχετικά με την πρωτοβουλία του να διοργανώσει τη  συναυλία, που όμως  δεν διαβάστηκε ποτέ. 

Ο Λεωνίδας Καβάκος, υπογράμμισε ότι ο συμβολισμός του μαιευτηρίου της Μαριούπολης για το οποίο θα διατεθούν τα έσοδα της συναυλίας, σε εποχή πολέμου, είναι συγκλονιστικός: «Πρόκειται για την αντίθεση μεταξύ της ζωής που έρχεται μέσα σε ένα μαιευτήριο και του θανάτου που κυριαρχεί στον πόλεμο. Αυτή η αντίθεση έχει έναν πολύ ισχυρό και συγχρόνως συγκινητικό συμβολισμό. Οποιοσδήποτε πόλεμος είναι ένα γεγονός πολύ λυπηρό διότι σκοτώνονται άμαχοι, γυναικόπαιδα και αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να αφήνει κανέναν άνθρωπο ασυγκίνητο και απαθή. Οπότε, αυτή ήταν μια πολύ βασική σκέψη που  έχει να κάνει με τη συναυλία. Αυτή η συγκυρία χτυπάει χορδές πολύ ευαίσθητες στους 'Έλληνες.  Μην ξεχνάμε και την περίπτωση της Κύπρου η οποία και αυτή υπέστη εισβολή και βρίσκεται ακόμη υπό κατοχή». Κλείνοντας, εκτίμησε ότι η αποψινή εκδήλωση θα έχει μια ιδιαίτερη συγκινησιακή φόρτιση και εξέφρασε την ελπίδα να λήξει άμεσα ο πόλεμος στην Ουκρανία «μέσω της διπλωματίας,  με πολιτικές διαβουλεύσεις και όχι με όπλα και με καταστροφή ζωών, πόλεων, υποδομών». 

* Σημειώνεται ότι το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, μετά την εξάντληση των εισιτηρίων για τη συναυλία στην οποία θα συμμετάσχουν ο Βασίλης Βαρβαρέσος (πιάνο), Ηλίας Λιβιεράτος (βιόλα) και Τιμόθεος Γαβριηλίδης – Πέτριν (τσέλο), δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να την παρακολουθήσει μέσω live streaming με εισιτήριο 10 ευρώ. 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ