Ενταση στη συνεδρίαση του ΚΑΣ για τα αρχαία του μετρό Θεσσαλονίκης -Απορρίφθηκαν ομόφωνα οι ενστάσεις Αρχαιολόγων για δύο μέλη - iefimerida.gr

Ενταση στη συνεδρίαση του ΚΑΣ για τα αρχαία του μετρό Θεσσαλονίκης -Απορρίφθηκαν ομόφωνα οι ενστάσεις Αρχαιολόγων για δύο μέλη

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας αρχαιολόγων έξω από το ΚΑΣ για τα αρχαία του μετρό Θεσσαλονίκης
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας αρχαιολόγων έξω από το ΚΑΣ για τα αρχαία του μετρό Θεσσαλονίκης -Φωτογραφία: EUROKINISSI/ΜΠΟΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ενταση επικρατεί στο υπ. Πολιτισμού, εν αναμονή της απόφασης του ΚΑΣ, το οποίο σε σημερινή του συνεδρίαση θα εξετάσει το αίτημα της "Αττικό Μετρό Α.Ε." « σχετικά με την έγκριση μελέτης κατασκευής του Σταθμού "Βενιζέλου" με προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, στο πλαίσιο κατασκευής του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης».

Ως γνωστόν ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ) εξέφρασε την εξ αρχής αντίθεση του στην απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον υπό κατασκευή σταθμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Eπίσης, σε από κοινού ένσταση με τον Ενιαίο Σύλλογο Υπαλλήλων ΥΠΠΟ Αττικής, Στερεάς και Νήσων, την Πανελλήνια Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων και την Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς ζητούν να εξαιρεθούν από την διαδικασία συζήτησης και λήψης απόφασης, τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου Μιχάλης Τιβέριος και Μανώλης Κορρές.

-Για τον Μιχάλη Τιβέριο «διότι έχει εκπεφρασμένη και αταλάντευτη άποψη υπέρ της απόσπασης των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης, έχοντας μάλιστα προσωπική εμπλοκή ως έμμισθος σύμβουλος της Αττικό Μετρό κατά τα έτη 2012-2014 και ως μέλος του ΚΑΣ το έτος 2013, το οποίο γνωμοδότησε υπέρ της απόσπασης και της μεταφοράς των αρχαιοτήτων στον Δήμο Παύλου Μελά και δημοσίως έχει αρθρογραφήσει και έχει δηλώσει επανειλημμένως με ιδιαίτερη ένταση την υπεράσπιση της απόσπασης, που σηματοδοτεί μια ιδιάζουσα και μονόπλευρη στάση απέναντι στο θέμα όσον αφορά την απόσπαση».

-Για τον Μανώλη Κορρέ ζητούν εξαίρεση στην διαδικασία απόφασης του ΚΑΣ « διότι η μελέτη και το έργο της απόσπασης των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου επανειλημμένως έχει δηλωθεί δημοσίως ότι θα αναληφθούν από τον μηχανικό Δημήτριο Κορρέ και εταιρεία που σχετίζεται με τα συμφέροντά του, ο οποίος τυγχάνει αδερφός του ως άνω μέλους του ΚΑΣ Ε. Κορρέ. Εξάλλου και το έτος 2013 ο μηχανικός Δημήτριος Κορρές είχε αναλάβει τη μελέτη για το έργο της απόσπασης των αρχαιοτήτων από τον Σταθμό Βενιζέλου και έχει ήδη υλοποιήσει τη μελέτη και έχει μετάσχει στο έργο της απόσπασης των αρχαιοτήτων στο Σταθμό Αγίας Σοφίας του ΜΣΘ».

Απερρίφθησαν ομόφωνα οι ενστάσεις κατά Τιβέριου και Κορρέ

«Πραγματικά λυπάμαι», είπε εκνευρισμένος ο γενικός γραμματέας του υπ. Πολιτισμού κ. Διδασκάλου αμέσως μετά την ανάγνωση των ενστάσεων. «Τόσο ο κ. Κορρές όσο και ο κ. Τιβέριος είναι ακαδημαϊκοί με επιστημονική άποψη χωρίς προσωπικό όφελος». Ο κ. Διδασκάλου παράλληλε έκανε επίθεση στο μέλος του ΚΑΣ κ. Βελένη λέγοντας ότι «έχει αρθρογραφήσει εναντίον της μετακίνησης και νωρίτερα έβγαζε λόγο στο προαύλιο. Κανείς δεν ζήτησε την εξαίρεσή της» όμως, τόνισε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Είναι απαράδεκτο» μονολογούσαν μέλη του ΚΑΣ για τις ενστάσεις εναντίον Κορρε και Τιβέριου. Ο κ. Τιβέριος από την πλευρά του, τόνισε ότι έχουν ακουστεί συκοφαντίες εις βάρος του όλο αυτό τον καιρό και ότι έχει κατηγορηθεί ακόμα και για... πράκτορας,

Τελικώς η ένσταση κατά των δύο μελών του ΚΑΣ απερρίφθη ομοφώνως.

Ενταση στη συνεδρίαση του ΚΑΣ για τα αρχαία του μετρό Θεσσαλονίκης

Ήδη η συνεδρίαση ξεκίνησε με μεγάλη καθυστέρηση, ενώ το κλίμα είναι φορτισμένο μεταξύ των συμμετεχόντων και των αρχαιολόγων που έχουν συγκεντρωθεί έξω από το υπουργείο πολιτισμού, διαμαρτυρόμενοι για την απόσπαση των αρχαίων από το μετρό.

Μάλιστα κάποια στιγμή σημειώθηκε έντονο φραστικό επεισόδιο ανάμεσα σε αρχαιολόγους και τον καθηγητή Π. Καρύδη, προς υπεράσπιση του οποίου έσπευσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος. Το κλίμα φορτίστηκε ακόμα περισσότερο όταν ακούστηκε η φράση «ντροπή» σου προς τον κ. Καρύδη από κάποιους αρχαιολόγους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε διάλειμμα λίγο πριν αρχίσει η συνεδρίαση, μέλη του ΚΑΣ αστειευόμενα υπολογίζουν πόσο θα διαρκέσει. Επικρατεί η άποψη ότι θα είναι τουλάχιστον 5 ώρες. Αναμένεται μια συνεδρίαση για πολύ γερά νεύρα.

Στην καθοριστική και όπως εκτιμάται με εντάσεις συνεδρίαση, το ΚΑΣ θα γνωμοδοτήσει για τη νέα μελέτη της Αττικό Μετρό, που δόθηκε στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ την περασμένη Παρασκευή. Αρχικά θα γίνει παρουσίαση της μελέτης από τον πρόεδρο της εταιρείας Νίκο Ταχιάο, τον διευθύνοντα σύμβουλο Νίκο Κουρέτα και στη συνέχεια όσοι έχουν ζητήσει το δικαίωμα παρέμβασης. Λίγο πριν της 17:00 προσήλθε στη συνεδρίαση του ΚΑΣ και ο τέως δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, ενώ στο κτίριο της Μπουμπουλίνας είναι από νωρίς ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας.

Αρχικά έγινε παρουσίαση της μελέτης από τον πρόεδρο της εταιρείας Νίκο Ταχιάο, τον διευθύνοντα σύμβουλο Νίκο Κουρέτα και στη συνέχεια θα λάβουν το λόγο όσοι έχουν ζητήσει το δικαίωμα παρέμβασης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με πολιτική απόφαση της Αττικό μετρό η μελέτη για το σταθμό Βενιζέλου

Χωρίς υπογραφές, και με πολιτική απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της Αττικό Μετρό προωθήθηκε η μελέτη για τον σταθμό Βενιζέλου που εγκρίθηκε το 2017 από το ΚΑΣ σύμφωνα με όσα λέγονται στην συνεδρίαση.

«Υπογραφές δεν έχουν ακόμα μπει στη σχετική μελέτη, άρα πρόκειται για προκαρκτική και όχι κύρια μελέτη» υπογράμμισε ο γγ του υπουργείου Πολιτισμου και προεδρεύων του ΚΑΣ Γιώργος Διδασκάλου για να προσθέσει: «Αρα, κακώς το υπουργείο κατηγορείται ότι δεν εφαρμόζει την μελέτη κατασκευής διότι απλά δεν υπάρχει καν κύρια μελέτη πόσω μάλλον μελέτη κατασκευής.

Η νομική σύμβουλος του κράτους κυρία Σβολοπούλου υπογράμμισε ότι ανυπόγραφα έγγραφα είναι ουσιαστικά ανυπόστατα για το ελληνικό δημόσιο».

Η Λυδία Κονιόρδου σε απόφαση της με υπογραφή στις 10-02-2-17 είχε εγκρίνει αυτή τη μελέτη που θεωρείται ως μη γενόμενη σύμφωνα με το παραπάνω σκεπτικό. Μάλιστα ως σήμερα ακόμα δεν έχει μπει υπογραφή, όπως δηλώνει ο κύριος Διδασκάλου. «Το ΥΠΠΟΑ δεν φταίει σε τίποτα, ίσα-ίσα τα στελέχη του βοήθησαν. Δεν φταίει το υπουργείο για τις ταλαιπωρίες των Θεσσαλονικιών» τόνισε ο κ. Διδασκάλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται ότι η Αττικό Μετρό μπήκε στο ΚΑΣ με 15 άτομα στην ομάδα της και πλήθος φακέλλων στα χέρια. Θα αρχίσει να παρουσιάζει την μελέτη της για τον σταθμό Βενιζέλου γύρω στις 20.30.

Οι αντιδράσεις των αρχαιολόγων

Νωρίτερα σήμερα, στην προγραμματισμένη συνέντευξη Τύπου ο ΣΕΑ, ο οποίος πραγματοποίησε και στάση εργασίας από τις 12 το μεσημερι, κατήγγειλε «την αιφνιδιαστική απόφαση και το πισωγύρισμα ενός δρομολογημένου έργου που προχωρούσε καλά, για μπορέσει ο εργολάβος να έχει περισότερα κέρδη».

Αρχαιολόγοι, συντηρητές, αρχιτέκτονες, εκπρόσωποι του Ενιαίου Συλλόγου Υπαλλήλων ΥΠΠΟ, εκπρόσωποι κομμάτων - ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ -ΜέΡΑ 25-, εκπρόσωποι της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς που παραβρέθηκαν στη συνέντευξη Τύπου τόνισαν μεταξύ άλλων: « Ενώ υπάρχει απόφαση του ΚΑΣ, με εγκεκριμένες μελέτες καθώς και τεχνική λύση υπέρ της κατά χώραν διατήρησης του μνημειακού συνόλου που εκτείνεται σε 16.500 τ.μ., εντελώς αιφνιδιαστικά τέθηκε από τον περασμένο Σεπτέμβριο ζήτημα απόσπασης των αρχαιοτήτων στο σταθμό μετρό Βενιζέλου. Επανέρχονται για να εξετάσουν μια μελέτη της Αττικό Μετρό πρόχειρη, που ‘'ανησυχεί'' για τις ελληνιστικές αρχαιότητες που βρίσκονται κάτω από το παλίμψηστο του ιστορικού σταυροδρομιού, άρρηκτα συνεδεμένου με την διαχρονία και τη μνήμη της πόλης». Κάλεσαν δε τα μέλη του ΚΑΣ ''να σταθούν στο ύψος του επιστημονικού κύρους του οργάνου'' και χαρακτήρισαν την απόσπαση των αρχαιοτήτων - ''κομματάκι κομματάκι μέσα από μια τρύπα 24 τμ''. καταστροφική και παράνομη.

Μετά τη συνέντευξη Τύπου πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας του ΣΕΑ έξω από το υπουργείο Πολιτισμού.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ