Η Όλια Λαζαρίδου μιλά στο iefimerida για τον ζωγράφο Θεόφιλο και εξηγεί γιατί επέλεξε να τον κάνει παράσταση - iefimerida.gr

Η Όλια Λαζαρίδου μιλά στο iefimerida για τον ζωγράφο Θεόφιλο και εξηγεί γιατί επέλεξε να τον κάνει παράσταση

Ολια Λαζαρίδου κοιταει κατω
Η Ολια Λαζαρίδου σκηνοθετεί την παράσταση «Θεόφιλος Sold» -Ιλαροτραγωδία

«Διάλεξα το Θεόφιλο ως θέμα γιατί με συγκινεί πολύ η εκρηκτική αθωότητα και δημιουργικότητα που είχε αυτός ο άνθρωπος, που όλοι τον κορόιδευαν και τον είχαν για σαλό» τονίζει η Ολια Λαζαρίδου για τη νέα της παράσταση με τίτλο «Θεόφιλος Sold» ενα έργο εμπνευσμένο από τη ζωή του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Όλια Λαζαρίδου σκηνοθετεί την παράσταση «Θεόφιλος Sold», σε κείμενο του Σαμσών Ρακά, στο θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, έως τις 28 Απριλίου.

Μία παράσταση για τον ζωγράφο Θεόφιλο

Το έργο είναι εμπνευσμένο από τη ζωή του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ, του αυτοδίδακτου ζωγράφου και αγιογράφου, που μετέπειτα αναγνωρίστηκε ως πρωτοπόρος της λαϊκής τέχνης.

H παράσταση δανειζόμενη στοιχεία λαϊκού θεάματος και τσίρκο, είναι προσιτή σε κοινό κάθε ηλικίας. Ερμηνεύουν δύο νέες χαρισματικές ηθοποιοί, η Αιμιλιανή Σταυριανίδου και η Αριάδνη Κωσταντακοπούλου.

Ο Θεόφιλος, ο ταπεινός και περιπλανώμενος αυτός λαϊκός ζωγράφος , που στα μάτια του κόσμου που τον έβλεπε να λέει και να κάνει παράξενα πράγματα ήταν ένας σαλός, αποτελεί σπάνιο παράδειγμα αστείρευτης δημιουργικότητας. Δεν απελπίστηκε, δεν δείλιασε, δεν εγκατέλειψε τη ζωγραφική ποτέ. Αντιμετώπιζε τη χλεύη και τις ειρωνείες ζωγραφίζοντας ακατάπαυστα και αφήνοντας το έργο του να μιλήσει γι’ αυτόν. Η ζωγραφική ήταν το μυστικό του όπλο, όπως τονίζεται και στο έργο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Μου λένε ότι η παράσταση μας έχει κάτι το θεραπευτικό. Εάν ισχύει, δεν μπορώ να φανταστώ μεγαλύτερο κομπλιμέντο από αυτό»

«Τίποτα από τη δύσκολη ζωή του δεν πέρασε στη ζωγραφική του που ήταν γεμάτη χρώματα, χαρά και δοξολογία για την ζωή» λέει η Ολια Λαζαρίδου μιλώντας στο iefimerida για την παράσταση.

Ο Τεριάντ, ο Ελύτης, ο Εμπειρίκος, ο Σεφέρης, άνθρωποι που πρωτοστάτησαν στο φανέρωμα των έργων του Θεόφιλου, εκπροσωπούσαν τη νεότερη Ελλάδα, την κοσμοπολίτικη, την μορφωμένη στα ευρωπαϊκά κέντρα. Σε αυτή την Ελλάδα ο Θεόφιλος δεν μπορούσε να ενταχθεί. Η μόρφωσή του ήταν η βιωμένη αγραμματοσύνη του, σαν του Μακρυγιάννη. Δεν αντιλαμβανόταν την ευρωπαϊκή παιδεία.

Η ευρωπαϊκή παιδεία, όμως, αντιλήφθηκε το μεγαλείο του. Βρήκε το αιώνιο, σε εκείνον που ζωγράφιζε σε υλικά εφήμερα και χαλασμένα. Βρήκε το αυθεντικό, σε εκείνον που το ζούσε χωρίς να το ξέρει. Αυτές οι πολιτισμικές αντιφάσεις είναι μέρος της ιστορίας μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η Όλια Λαζαρίδου σκηνοθετεί την παράσταση «Θεόφιλος Sold», σε κείμενο του Σαμσών Ρακά, στο θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών
Η Όλια Λαζαρίδου σκηνοθετεί την παράσταση «Θεόφιλος Sold», σε κείμενο του Σαμσών Ρακά, στο θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών

Στο τέλος του έργου ο Θεόφιλος, όταν αντιλαμβάνεται πως οι πίνακές του, αυτές οι χρωματιστές προσευχές του ετοιμάζονται να δοξαστούν, να ταξιδέψουν να μπουν στον κόσμο του εμπορίου, θρηνεί. Είναι επειδή νιώθει την παιδικότητά του - την πατρίδα του δηλαδή - να απειλείται. Και βέβαια, για την ακραία εμπορευματοποίηση που θα επικρατήσει στο μέλλον σε ό,τι ζει και δημιουργεί με αθωότητα. Αυτός που ζωγράφιζε τους πίνακές του για ένα πιάτο φαΐ. Αποχωρεί απ’ τη ζωή και κλαίει για την προσωπική του Ελλάδα.

Στην παράσταση της Ολιας Λαζαρίδου τον Θεόφιλο υποδύεται μία γυναίκα. «Γιατί διάλεξα γυναίκα ηθοποιό; Δεν με απασχόλησε αυτό. Έτσι κι αλλιώς ο τρόπος που παρουσιάζεται ο Θεόφιλος στο έργο δεν είναι ρεαλιστικός, περισσότερο βλέπουμε την ψυχή του και τις περιπέτειές της. Θέλω να πω κανέναν δε νομίζω ότι απασχολεί το φύλο του Σαρλό ας πούμε, θα μπορούσε κάλλιστα να τον υποδυθεί και μια γυναίκα αν είχε ψυχικές ομοιότητες με το πρόσωπο αυτό» σημειώνει η Ολια Λαζαρίδου.

Χώρος Θέατρο Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (Α.Σ.Κ.Τ.) Πειραιώς 256, Ταύρος
Χώρος Θέατρο Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (Α.Σ.Κ.Τ.) Πειραιώς 256, Ταύρος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η Αιμιλιανή Σταυριανίδου που παίζει στο έργο μας το Θεόφιλο πιστεύω ότι έχει την απαιτούμενη δύναμη και αθωότητα που χρειάζεται για να υποδυθεί το πρόσωπο αυτό. Καθώς και η Αριάδνη Κωνσταντακοπουλου, που συμμετέχει παίζοντας καθοριστικά πρόσωπα της ζωής του.

Η παράσταση μας και αυτό είναι κάτι που το επιδιώκω αυτό γιατί μ’ ενδιαφέρει, απευθύνεται σε όλους, σε μεγάλους και μικρότερους. Η υποδοχή στο FOUGARO στο Ναύπλιο οπού δώσαμε μια σειρά παραστάσεων ήταν πολύ θερμή και εύχομαι να συνεχιστεί και στην Αθηνά αυτή η ζεστή επικοινωνία. Μου λένε ότι η παράσταση μας έχει κάτι το θεραπευτικό. Εάν ισχύει δεν μπορώ να φανταστώ μεγαλύτερο κομπλιμέντο από αυτό» καταλήγει η Όλια Λαζαρίδου.

ολια λαζαριδου
«Γιατί διάλεξα γυναίκα ηθοποιό; Δεν με απασχόλησε αυτό. Έτσι κι αλλιώς ο τρόπος που παρουσιάζεται ο Θεόφιλος στο έργο δεν είναι ρεαλιστικός, περισσότερο βλέπουμε την ψυχή του και τις περιπέτειές της»

Κείμενο: Σαμσών Ρακάς Σκηνοθεσία: Όλια Λαζαρίδου Παίζουν: Αιμιλιανή Σταυριανίδου, Αριάδνη Κωσταντακοπούλου Σκηνικά – κοστούμια: η ζωγράφος Κατερίνα Γιάννακα Φωτισμός: Θωμάς Οικονομάκος Συμπαραγωγή: «Fougaro Artcenter» στο Ναύπλιο και της ΝΕΡΑ ΕΙΔΑ ΑΜΚΕ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χώρος Θέατρο Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (Α.Σ.Κ.Τ.) Πειραιώς 256, Ταύρος

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Σάββατο 20 Απριλίου, στις 19:00 & 21:00 / Κυριακή 21 Απριλίου, στις 19:00 Σάββατο 27 Απριλίου, στις 19:00 & 21:00 / Κυριακή 28 Απριλίου, στις 19:00

Τιμές εισιτηρίων 12 ευρώ κανονικό 10 ευρώ μειωμένο ΕΔΩ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ