Η Ένωση Κριτικών Θεάτρου υπέρ της κριτικής για τον «Βασιλιά Ληρ» στο iefimerida - iefimerida.gr

Η Ένωση Κριτικών Θεάτρου υπέρ της κριτικής για τον «Βασιλιά Ληρ» στο iefimerida

Από την παράσταση Βασιλιάς Ληρ
Από την παράσταση Βασιλιάς Ληρ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ανακοίνωση σχετικά με τη θεατρική κριτική της δημοσιογράφου και κριτικού Ματίνας Καλτάκη στο iefimerida για την παράσταση του Εθνικού Θεάτρου «Βασιλιάς Ληρ», εξέδωσε η Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών.

H Ματίνα Καλτάκη δέχθηκε τα πυρά των δημιουργών της παράστασης επειδή στην κριτική της τόνισε την «πυκνή δραστηριότητα» της σκηνογράφου Εύας Μανιδάκη κατά τη θητεία του Γιάννη Μόσχου, καλλιτεχνικού διευθυντή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε εδώ την απάντηση της Ματίνας Καλτάκη στους δημιουργούς της παράστασης «Βασιλιάς Ληρ» με τίτλο «Μια διευκρίνιση προς το Εθνικό Θέατρο».

Η ανακοίνωση της Ένωσης Κριτικών Θεάτρου

«Με αφορμή την κριτική που υπέγραψε η συνάδελφος κ. Ματίνα Καλτάκη για την παράσταση «Βασιλιάς Ληρ» στο Εθνικό Θέατρο και τον δημόσιο διάλογο που ακολούθησε, η Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών εκφράζει τη βαθιά ανησυχία και αγωνία της για μία διαφαινόμενη τάση ελέγχου και παροπλισμού της ελευθερίας του κριτικού λόγου, με κατεύθυνση έναν καθόλου ή ελάχιστα κριτικό λόγο, κατά κανόνα εγκωμιαστικό -και “αποδεκτό”- στο σύνολό του. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο προφανώς και δεν προσθέτει αλλά, αντίθετα, αφαιρεί από τις ευεργετικές λειτουργίες ενός ουσιαστικού και γόνιμου διαλόγου ανάμεσα στην καλλιτεχνική κοινότητα και την κοινότητα των κριτικών.

Η θέση της Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών είναι σαφής:

Σε έναν συμπεριληπτικό κριτικό λόγο δεν έχουν θέση μόνο οι «ορατοί» παράγοντες που συνθέτουν ένα παραστασιακό θέαμα, αλλά και όλοι εκείνοι οι «αόρατοι» που συμβάλλουν καθοριστικά στη δημιουργία του, είτε αυτοί είναι οικονομικοί, χορηγικοί είτε κοινωνικοί, πολιτικοί, θεσμικοί κ.λπ. Από τη στιγμή που όλοι αυτοί οι παράγοντες ή ορισμένοι από αυτούς εντάσσονται με εμπεριστατωμένο και πειστικό τρόπο και λόγο στο σώμα μιας κριτικής αποτίμησης ενός καλλιτεχνικού γεγονότος, όχι μόνο δεν ακυρώνουν το έργο άσκησης του κριτικού λόγου, αλλά αντίθετα εμπλουτίζουν επί της ουσίας το εύρος και τις αναζητήσεις του και παράλληλα βοηθούν στην καλύτερη, πληρέστερη και κυρίως σφαιρικότερη και πιο υποψιασμένη υποδοχή και κατανόηση μιας παράστασης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι προφανές ότι η όποια  στείρα ή/και τοξική αντιπαράθεση δεν ωφελεί ούτε την καλλιτεχνική κοινότητα και φυσικά ούτε τον χώρο της κριτικής. Οι δύο πλευρές είναι όψεις του ίδιου νομίσματος. Δεν είναι και δεν πρέπει να είναι ανταγωνιστικές, αλλά συμπληρωματικές, γιατί μόνο ευεργετικά αποτελέσματα μπορεί να προκύψουν από την ενδυνάμωση και εμβάθυνση ενός διαλόγου που διαπνέεται από πνεύμα Πολιτισμού και αμοιβαίας εμπιστοσύνης και εκτίμησης.

Εκφράζουμε τις θερμότερες ευχές μας για μια δημιουργική και παραγωγική νέα χρονιά επ’ αγαθώ του Ελληνικού Θεάτρου και εν γένει του Πολιτισμού».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ εθνικό θέατρο ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ