Ακούσαμε το «George» του Ευθύμη Φιλίππου, πριν κυκλοφορήσει από τη Στέγη -Αφηγητής ο Mπεν Γουίσο - iefimerida.gr

Ακούσαμε το «George» του Ευθύμη Φιλίππου, πριν κυκλοφορήσει από τη Στέγη -Αφηγητής ο Mπεν Γουίσο

Στέγη George
Ο καθηλωτικος Μπεν Γουίνσο είναι ο αφηγητής στο βινύλιο με το νέο έργο του Ευθύμη Φιλίππου / Tomo Brejc

Το νέο έργο του Ευθύμη Φιλίππου, ένα ψυχολογικό θρίλερ, φτάνει την επόμενη εβδομάδα σε μορφή βινυλίου από τη Στέγη, με τον συγκλονιστικό ηθοποιό Μπεν Γουίσο να αφηγείται την ιστορία του George.

H απαλή, ήρεμη, βαθιά φωνή του Μπεν Γουίσο (γνωστός από το «Αρωμα», το «Lobster», ως τον ρόλο του ως Q στην τελευταία ταινία του Τζέιμς Μποντ) ακούγεται από το βινύλιο. Η πατρική φωνή που διαβάζει ένα παραμύθι στο παιδί πριν αποκοιμηθεί, αργά, χαμηλόφωνα, χωρίς ιδιαίτερες εντάσεις στις περιγραφές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νανούρισμα που ακούμε όμως, είναι για ενήλικες, έχει παρεμβολές από ήχους εκκλησιαστικού οργάνου και 18 φωνές της ανδρικής χορωδίας της Κέρκυρας, όλα σε σύνθεση του Παναγιώτη Μελίδη (Larry Gus). Πρωταγωνιστεί ο Τζορτζ, που έχει δώσει και το όνομά του στον τίτλο του έργου. Στην ουσία πρωταγωνιστεί ο θάνατος, που δεν θα αποφύγεις ότι και αν κάνεις. Εδώ ο θάνατος είναι μια γυναίκα 28 ετών με κόκκινα ακρυλικά νύχια -το ένα έχει χαθεί.

Ο δίσκος George. Φωτογραφία Γιώργος Καπλανίδης
Ο δίσκος George. Φωτογραφία Γιώργος Καπλανίδης

Πρόκειται για το έργο «George» του Ευθύμη Φιλίππου, στην ηχογράφηση με τον Μπεν Γουίσο που θα κυκλοφορήσει την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και από την αμερικάνικη εταιρεία FourFour Records. Την ίδια μέρα θα γίνει μία και μοναδική παράσταση στη Στέγη με αφηγήτρια την Αγγελική Παπούλια. Πίσω τώρα, στην ακρόαση.

Να η απαλή φωνή, χάδι του βραβευμένου με Emmy και Golde Globe Μπεν, μας εξηγεί ότι ο Τζορτζ είναι 59 ετών, ζυγίζει 104 κιλά, έχει υπερβολικά τριχωτή κοιλιά, σκληρά χέρια, τον εγκατέλειψε η μητέρα του όταν ήταν 8 ετών για να ζήσει με έναν άνδρα 15 χρόνια μεγαλύτερό της. Ο πατέρας του από εκείνη την ημέρα άρχισε να ντύνεται σαν γυναίκα, να φορά τα ρούχα της εξαφανισμένης, για να μη νιώσει ο γιος ότι δεν τον αγαπά η μάνα του. Ακούμε «Το μεσημέρι που ο Τζορτζ γύρισε από το σχολείο ο πατέρας του είχε μαγειρέψει κρέας. Φορούσε μια ρόμπα σατέν και ήταν τελείως άβαφος. Του είπε ευχαριστώ μπαμπά και εκείνος γέλασε και του είπε πως μπερδεύτηκε και τον είπε κατά λάθος μπαμπά. Και ύστερα σοβάρεψε τη φωνή και του επεσήμανες πως δεν έπρεπε να ξανασυμβεί αυτό. Του είπε πως είναι η μητέρα του και πως ο μπαμπάς του τους είχες παρατήσει για μια γυναίκα πολύ μικρότερή του».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Παναγιώτης Μελίδης, Αγγελική Παπούλια, Ευθύμης Φιλίππου / Φωτογραφία Γιώργου Καπλανίδη
Παναγιώτης Μελίδης, Αγγελική Παπούλια, Ευθύμης Φιλίππου / Φωτογραφία Γιώργου Καπλανίδη

Ανδρικές φωνές τραγουδούν ξανά και ξανά τη λέξη Home. Σπίτι. Μόνο που σταδιακά είναι σαν ενώνονται αυτές, να γίνονται κυνηγητό, να γίνονται αγκομαχητό, μια πάλη του σώματος, η ανάσα του δρομέα, ο ήχος ενός άνδρα που κάνει σεξ. Λίγο πριν το τέλος οι ανδρικές φωνές τραγουδούν ένα παραδοσιακό που νομίζεις ότι το ξέρεις, ότι το έχεις ακούσει -όμως όχι.

Η ιστορία του Ευθύμη Φιλίππου είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ. Μόνο που δεν έχει κανένα από τα βασικά εργαλεία έκφρασης που συναντάμε σε αυτά. Τις ευκολίες του είδους: Οι φράσεις είναι κοφτές. Οι περιγραφές σχεδόν στερούνται συναισθήματος. Λείπει σχεδόν εντελώς η αποτύπωση φόβου, προσδοκίας, προδοσίας – μόνο η αγάπη του άντρα για την γυναίκα ξεχωρίζει. Δεν υπάρχουν σκηνές φορτισμένες, ακόμα και τα πιο αναπάντεχα ή σκοτεινά πράγματα εκφράζονται σαν να διαβάζεις τη συνταγή ενός κέικ όσο περιμένεις τον βραστήρα να ετοιμάσει το νερό για το τσάι και τσεκάρεις τον καιρό από το παράθυρο.

Θα ήταν αδιανόητο σπόιλερ να πει κανείς περισσότερα για την ιστορία του Tζορτζ που είναι 59 ετών και ο γιατρός του δίνει δυο μήνες ζωής, ενώ εξήντα άνδρες πάνε με το πλοίο σε ένα νησί για να πείσουν την 28χρονη με τα συγκλονιστικά παπούτσια να μην τον σκοτώσει. Και η αλήθεια είναι ότι δεν μπορεί να γίνει αντιληπτή η ιστορία σωστά, πλήρως παρά μόνο μέσα από την αφήγηση μονόλογο του Γουίνσο. Η λειτουργία των audiobooks, εδώ, σε αυτό το εγχείρημα του Ευθύμη Φιλίππου και του Παναγιώτη Μελίδη για τη Στέγη, δημιουργεί αντίστροφα, η φωνή είναι το πρωταρχικό μελάνι. Και είναι γοητευτική. Πώς θα ζητήστε το George; Ως τον «spoken word δίσκο με μουσικά ιντερλούδια και τον Ben Whishaw στον ρόλο του αφηγητή». Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει και στην αριστοτεχνική μετάφραση στα αγγλικά από τον Κυριάκο Καρσερά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν το ακούσετε βράδυ, πριν κοιμηθείτε -διαρκεί 40 λεπτά και 35 δευτερόλεπτα- δεν ξέρω τι όνειρα θα δείτε. Αυτό που εγώ αποφάσισα, είναι ότι δεν πρόκειται ποτέ να εμπιστευθώ γυναίκα με ακρυλικά κόκκινα νύχια όσο και αν με παρασύρουν τα υπέροχα παπούτσια της. Και ότι πρέπει να ακούω πιο συχνά μουσική από εκκλησιαστικό όργανο.

*Ο δίσκος διατίθεται από 27 Ιανουαρίου στο Onassis Shop και σε όλες τις μουσικές ψηφιακές πλατφόρμες.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Ευθύμης Φιλίππου στέγη George βινύλιο
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ